بازدید 7649
۱

وزیر دفاع آمریکا: بمب اتمی کوچک می‌سازیم

کد خبر: ۷۷۲۴۴۹
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰ 08 February 2018
وزیر دفاع آمریکا از نوسازی تسلیحات هسته ای دفاع کرد و آن را برای توجه به بازدارندگی ضروری دانست.

به گزارش ایرنا، جیمز متیس روز چهارشنبه با حضور در نشست خبری کاخ سفید درباره بودجه دفاعی کشورش سخن گفت و این که اگر دولت آمریکا تعطیل شود، همه کارکنان غیرنظامی وزارت دفاع باید به خانه هایشان بازگردند و فعالیت های ارتش هم مختل خواهد شد.

وی درباره راهبرد جدید اتمی ترامپ در نوسازی تسلیحات اتمی اظهار کرد: به یاد داشته باشید آنچه که ما درباره آن صحبت می کنیم، تسلیحات اتمی بازدارنده است. در این مورد به خصوص، برخی کشورها می توانند دچار اشتباه محاسباتی شوند.

وزیر دفاع آمریکا افزود: آن ها می توانند تصور کنند که در یک جنگ معمولی اگر از بمب های هسته ای کوچک استفاده کردند، ما نمی توانیم با بمب های هسته ای بسیار بزرگ پاسخ آن ها را بدهیم.

متیس ادامه داد: پاسخ ما به این فرضیه این است که بمب اتمی کوچک بسازیم و بگوییم «اشتباه نکنید»؛ این یک بازدارندگی است.

وی تصریح کرد: به یادآورید که بازدارندگی، پویا است و از سالی به سال دیگر و از دهه ای به دهه دیگر تغییر می کند. ما باید در این نوسازی فعلی، به بازدارندگی توجه کنیم.

وزیر دفاع آمریکا با تاکید بر این که ما آن(بمب اتمی کوچک) را می سازیم، خاطرنشان کرد: ایده ما این است که آستانه اتمی را افزایش دهیم.حتی فکر نکنید که کاهش آستانه اتمی و تبدیل آن به بمب های اتمی کوچک در یک مبارزه سنتی، بازی استراتژیک را تغییر می دهد. در این صورت همان طور که کسینجر گفت انتخاب ما یا تسلیم است یا خودکشی.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱
کثافت ها ، این بازدارندگی فقط باید مال شماباشد؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل