بازدید 2488

تولید نفت آمریکا از مرز ۱۱ میلیون بشکه عبور می‌کند

اداره اطلاعات انرژی آمریکا در آخرین گزارش ماهانه خود پیش‌بینی کرد تولید نفت این کشور تا اواخر سال ۲۰۱۸ از مرز ۱۱ میلیون بشکه در روز فراتر خواهد رفت که یک سال زودتر از پیش‌بینی این آژانس در ماه گذشته است.
کد خبر: ۷۷۲۲۵۳
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۰ 07 February 2018

اداره اطلاعات انرژی آمریکا در آخرین گزارش ماهانه خود پیش‌بینی کرد تولید نفت این کشور تا اواخر سال ۲۰۱۸ از مرز ۱۱ میلیون بشکه در روز فراتر خواهد رفت که یک سال زودتر از پیش‌بینی این آژانس در ماه گذشته است.

به گزارش بورس کالای ایران، اداره اطلاعات انرژی آمریکا در گزارش ماهانه دورنمای انرژی کوتاه‌مدت اعلام کرد انتظار می‌رود تولید نفت آمریکا در سال ۲۰۱۸ بیش از آنچه این آژانس پیش از این پیش‌بینی کرده بود، افزایش پیدا کند.

تولید آمریکا در ماه‌های اخیر به طور مستمر افزایش یافته و انتظار می‌رود در سه ماهه نخست سال میلادی جاری به ۱۰.۲۴ میلیون بشکه در روز بالغ شود.

انتظار می‌رود تولید آمریکا در سه ماهه چهارم امسال به ۱۱.۰۴ میلیون بشکه در روز بالغ شود، در حالی که اداره اطلاعات انرژی آمریکا ماه گذشته پیش‌بینی کرده بود تولید نفت این کشور در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۹ به این رقم برسد.تولید نفت آمریکا در نوامبر برای نخستین بار از سال ۱۹۷۰ از مرز ۱۰ میلیون بشکه در روز عبور کرد و به بالاترین رکورد در تاریخ این کشور رسید.

این آژانس پیش‌بینی می‌کند تولید نفت آمریکا در سال ۲۰۱۸ به میزان ۱.۲۶ میلیون بشکه در روز افزایش یافته و به ۱۰.۵۹ میلیون بشکه در روز خواهد رسید، در حالی که ماه گذشته پیش‌بینی کرده بود تولید با رشد سالانه ۹۷۰ هزار بشکه در روز، به ۱۰.۲۷ میلیون بشکه در روز خواهد رسید.

آمریکا از سال ۱۹۵۳ واردکننده بزرگ انرژی بوده، اما در دورنمای انرژی سالانه که روز سه‌شنبه منتشر شد، اداره اطلاعات انرژی آمریکا پیش‌بینی کرد این کشور تا سال ۲۰۲۲ به یک صادرکننده بزرگ انرژی تبدیل خواهد شد.

صادرات نفت آمریکا از زمان لغو ممنوعیت آن در اواخر سال ۲۰۱۵ افزایش یافته و با وجود رشد تولید، به حمایت از قیمت‌ها کمک کرده است، با این‌همه قیمت نفت روز سه‌شنبه برای سومین روز متوالی تحت تاثیر موج فروش در بازارهای سهام، ارزهای مجازی و کالاها در بحبوحه بهبود ارزش دلار کاهش یافت، اما نفت همچنان رشد قیمتی که از ابتدای سال تاکنون داشته را حفظ کرده است.

این آژانس قیمت مورد پیش‌بینی برای وست تگزاس اینترمدیت در سال میلادی جاری را به میزان ۵.۳ درصد افزایش داد و ۵۸.۲۸ دلار در هر بشکه اعلام کرد و قیمت مورد پیش‌بینی برای برنت را ۴.۴ درصد افزایش داد و به ۶۲.۳۹ دلار در هر بشکه رساند.

بر اساس گزارش رویترز، اداره اطلاعات انرژی آمریکا همچنین پیش‌بینی می‌کند رشد تقاضای آمریکا برای نفت در سال ۲۰۱۸، به میزان ۴۵۰ هزار بشکه در روز خواهد بود که کمتر از پیش‌بینی قبلی ۴۷۰ هزار بشکه در روز است. انتظار می‌رود تقاضا برای نفت در سال میلادی آینده ۳۵۰ هزار بشکه در روز افزایش پیدا کند در حالی که پیش از این ۳۴۰ هزار بشکه در روز پیش‌بینی شده بود.

منبع:رویترز

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل