بازدید 4116

حمایت عارف، رضایی و سلیمی نمین از گفتگوی ملی

کد خبر: ۷۷۱۴۱۷
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۵ 05 February 2018
ایده «گفت‌وگوی ملی» روز به روز فراگیرتر و مورد استقبال بیشتر قرار می‌گیرد. پیش از این اسحاق جهانگیری با اشاره به اعتراض‌های دی ماه و تلاش‌های امریکا برای ایجاد مشکل بیشتر برای ایران، راه حل رفع برخی مشکلات را در گفت‌وگوی ملی دانسته بود.
 
به گزارش روزنامه ایران، حال محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید مجلس و عباس سلیمی نمین از تحلیلگران سیاسی اصولگرا هم به صف حامیان گفت‌وگوی ملی پیوسته‌اند اگر چه پیشنهادهای آنها برای عملیاتی کردن این مهم متفاوت است. بهزاد نبوی، از چهره‌های سیاسی برجسته اصلاح‌طلب چندی پیش در گفت‌وگو با «ایران»، ضمن استقبال از این ایده، جذب سرمایه‌گذاری خارجی و برجام را به عنوان مصادیق منافع ملی خواند و تأکید کرد که بر سر منافع ملی باید گفت‌وگو انجام شود. محمدرضا باهنر، دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری نیز گفت‌وگوی ملی را لازم دانسته است.
 
عارف: باید دغدغه همه تقویت همبستگی ملی باشد

دیروز محمدرضا عارف درباره ضرورت گفت‌وگوی ملی میان جریان‌های سیاسی به جماران گفت: ما از ابتدای مجلس دهم، گفت‌وگوی ملی را به عنوان یک ضرورت برای کشور مطرح کردیم، به نحوی که این موضوع نخستین بار، مهرماه سال گذشته در نطق یکی از اعضای فراکسیون امید مطرح شد.  رئیس فراکسیون امید مجلس افزود: پیام حوادث اخیر در کشور بسیار روشن و واضح است و ضرورت گفت‌وگو را نشان می‌دهد. در همین راستا، ما باید به واسطه جریانات سیاسی و اشخاص تأثیرگذار در کشور، از طریق اجماعی ملی، چالش‌ها و مشکلاتی را که در بخش‌های مختلف داریم؛ برطرف کرده یا کاهش دهیم. وی با اشاره به اظهارات اخیر امام جمعه موقت تهران که از لزوم اعدام برخی از چهره‌های سیاسی منتقد سخن گفته بود، اظهار داشت: در شرایط فعلی و بویژه پس از حوادث اخیر در کشور، باید تمامی خطبا و افرادی که صاحب تریبون هستند، رعایت مصلحت‌های کشور را کنند. زیرا همه دغدغه‌های ما باید در راستای تقویت انسجام و همبستگی ملی باشد.

رضایی: برای گفت‌وگوی ملی التزام به سیاست‌های کلی را نشان دهید
 
محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام هم در این باره گفت:  مجمع تشخیص مصلحت نظام، جمعی است که از تمامی گروه‌های سیاسی در آن حضور دارند و ما در آنجا درباره مباحث اصلی کشور و بدون توجه به گرایشات جناحی به روی مصالح و منافع ملی بحث می‌کنیم. وی افزود: اگر به سیاست‌های کلی که محصول تعامل و مشورت همه گروه‌هاست، عمل شود؛ بسیاری از مشکلات کشور حل خواهد شد. از این رو، در حقیقت موضوع «گفت‌وگوی ملی» در سطح رسمی کشور که همان مجمع تشخیص مصلحت نظام است، صورت می‌گیرد. مهم این است که دولت، مجلس و قوه قضائیه به نتایج گفت‌وگوی ملی و سیاست‌های کلی پایبند باشند و به آن عمل کنند. به گفته وی شخصیت‌های سیاسی برای تحقق گفت‌وگوی ملی باید التزام عملی خود به سیاست‌های کلی نظام را نشان دهند.
 
سلیمی نمین: برای گفت‌وگوی ملی باید شتاب کرد

عباس سلیمی نمین نیز به الزامات و الگوهای «گفت‌وگوی ملی» پرداخت. این فعال سیاسی اصولگرا درباره لزوم توجه به گفت‌وگوی ملی گفت: باید میان جناح‌ها تعامل منطقی و سازنده وجود داشته باشد. وجود ارتباط موجب می‌شود عناصر فرصت طلب امکان سوء استفاده پیدا نکنند؛ من فکر می‌کنم حتی دیر هم شده است.  وی در ادامه افزود:  همه باید به این نتیجه برسند که اگر می‌خواهیم در جامعه امیدواری ایجاد کنیم باید به دولت برای حل مشکلات کمک کنیم.  دولت با مشکلات زیادی مواجه است که با حمایت همه جریانات خواهد توانست بر آنها فائق آید. اما حتی مدعیان کمک به دولت نیز کاملاً برخلاف سخنان خود عمل می‌کنند. لذا من فکر می‌کنم در برهه کنونی همه باید در کنار هم قرار گیرند تا بتوانند بر مشکلات غلبه کنند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان