بازدید 28296

سرنگونی جنگنده روسیه در استان ادلب و پیامدهای احتمالی آن+ فیلم

حالا باید دید در ساعت‌های آینده تا چه میزان بر حملات هوایی، توپخانه‌ای و موشکی ارتش روسیه و نیروهای متحد در استان‌های حلب و ادلب افزوده خواهد شد. تروریست‌ها در حالی که باید تاوان شرکت نکردن در سوچی را می‌دادند، حالا باید تاوان زجرکش کردن خلبان روس را هم بدهند و این مساله‌ای است که سرکرده‌های تروریست‌ها آن را در محاسبات خود وارد نکرده بودند.
کد خبر: ۷۷۰۸۹۹
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۹ 03 February 2018

ساعاتی پیش جنگنده روسی سوخو-25 روسیه با شلیک موشک دوش پرتاب از سوی گروه تروریستی «تحریر الشام»(جبهه النصره) در ادلب سوریه سرنگون شد.

به گزارش تابناک و به نقل از اسپوتنیک، خلبان جنگنده توانست از هواپیما بیرون بپرد، اما در زمان نبرد با تروریست ها کشته شد. خلبان پس از ارسال پیام در باره پرش از جنگنده، با فرود در منطقه تحت کنترل شبه نظامیان «جبهه النصره» در نبرد با آنها کشته شد.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: جنگنده سوخو۲۵ روسیه هنگام پرواز بر منطقه کاهش تنش در ادلب سوریه هدف قرار گرفت. خلبان موفق شد که قبل از سقوط جنگنده از آن بیرون بپرد و آن در یکی از مناطق تحت سیطره تروریستهای جبهه النصره بود که این خلبان در جریان درگیری با تروریستها کشته شد. بر اساس اطلاعات اولیه سرنگونی جنگنده با موشک دوش پرتاب ضد هواپیما صورت گرفته است.

وزارت دفاع روسیه از همکاری مرکز روسی با مقامات ترکیه برای خارج کردن جسد خلبان خبر داده بود.

سرنگونی جنگنده روسیه در استان ادلب و پیامدهای احتمالی آن+ فیلم

این در حالی است که هیئت تحریر الشام مسئولیت سرنگونی این جنگنده روسی را برعهد گرفت.

دقایقی پیش نیز وزارت دفاع روسیه با اشاره به بمباران منطقه ای که از آن به سوی جنگنده سوخو ۲۵ روسیه موشک شلیک شده و آنرا سرنگون کرده بود، اعلام کرد: حدود ۳۰ تروریست با به کارگیری سلاح دقیق در استان ادلب سوریه کشته شده اند.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: منطقه ای که تروریستهای جبهه النصره از آن موشک به سوی جنگنده سوخو ۲۵ شلیک کرده اند با سلاح بسیار دقیق هدف قرار گرفته است که در نتیجه آن ۳۰ نفر از تروریستهای جبهه النصره کشته شدند.

در همین زمینه، کانال خبری-تحلیلی «اخبار سوریه» به پیامدهای سرنگونی جنگنده روس برای گروه تروریستی تحریرالشام پرداخته است و نوشته است:

منابع تروریست‌ها از بعد از ظهر امروز با انتشار ویدئوها و تصاویری از سرنگونی یک فروند جنگنده ال39 ارتش سوریه خبردادند و بعد هم شایعه کردند که خلبان آن مصری بوده است. اما حالا مشخص شد که هواپیما روسی و خلبان آن نیز روس بود. از سوی دیگر، بر اساس ویدئوهای منتشر شده، خلبان سالم از هواپیما بیرون پریده اما در تصاویر منتشر شده از پیکر بی‌جان او، دچار آسیب‌های شدید در سر است که نشان می‌دهد مورد ضرب و شتم قرار گرفته است.

این البته بخشی از جنگ است، اما تروریست‌ها دو اشتباه کردند، نخست آنکه ویدئویی منتشر کردند که نشان می‌دهد خلبان روس سالم است، پس از آن هم تصاویری منتشر کردند که خلبان به طرز فجیعی مورد ضرب و شتم و به احتمال زیاد قنداق تفنگ قرار گرفته و به‌نوعی، زجرکش شده است. این دو اشتباه بهانه‌ای به دست روس‌ها خواهد داد تا مواضع تروریست‌ها در ادلب را به توبره بکشند و سیاه و سفید نکنند.

حالا باید دید در ساعت‌های آینده تا چه میزان بر حملات هوایی، توپخانه‌ای و موشکی ارتش روسیه و نیروهای متحد در استان‌های حلب و ادلب افزوده خواهد شد. تروریست‌ها در حالی که باید تاوان شرکت نکردن در سوچی را می‌دادند، حالا باید تاوان زجرکش کردن خلبان روس را هم بدهند و این مساله‌ای است که سرکرده‌های تروریست‌ها آن را در محاسبات خود وارد نکرده بودند.

 

تعداد بازدید : 5173

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۴۰
حالا شما چرا اینقدر نگران تروریست ها شدید. ایرادی نداره. بزارین اونقدر همدیگر را بزنند که همگی نابود بشن. دنیا هم از شر اینها راحت بشه.
روسیه هیچ غلطی نمیکنه.همونطورکه وقتی ترکیه هواپیماشو زد هیچی نکرد
روسیه هیچ غلطی نمیکنه.همونطورکه وقتی ترکیه هواپیماشو زد هیچی نکرد
اگر مخالفین اسد مجهز به دوش پرتاب یا موشک هدایت شونده ضد جنگنده شوند تمام هواپیما های روس و سوریه را سرنگون میکنند بنظرم از همین مکانیزم دفاعی استفاده کردند
این که تحریر الشام تروریستی هست کاملا مشخص و قبوله .
ولی وقتی روسیه با هواپیما این تروریستارو بمبارون میکنه! نباید انتظار داشته باشه که تروریستا بگن افرین روسیه که مارو بمبارون میکنی . بازم بمبارون کن!
خب اونا هم در حد توان مقابله میکنن!
تروریستا حداقل تو این زمینه اشتباه نکردن
خوب کاری کردند که خلبان را بلافاصله کشتند.همچنان که خلبان برای کشتن انها امده بود.خدمت رگهای ورم کرده عزیزان عرض کنم فکر کنند این جنگنده وارد حریم ایران شده برای عملیات.واکنش مردم ما چیست؟قطعا نوازشش میکنند،نوازش از همین نوعی که باهاش کردند!!!!
تو جنگ حلوا پخشو خیرات نمیکنند
برای هر دو طرف
روسیه حالا بهتر میفهمه که نباید در پی توافق با ترکیه، اجازه میداد به وحشی های جبهه النصره که از ادلب با اتوبوس به ترکیه برند تا با کردها بجنگند. این وحشی های جهادی اگه ابرقدرت بودند کل کره زمین رو با بمب اتم منفجر میکردند.
خیلی شرایطه وحشتناکیه.تنها راه نجات مهاجرته
نویسنده چه لذتی هم داره می بره از این کشت و کشتار!!
بزنن همه شونو رو با خاک یکسان کنن... ادمهایی هم که باهاشون هستن هم باید بمیرن... چون دارن به این حیوونها همکاری میکنن
مرگ بر روسیه
پدافند ترکیه در اختیار تروریست ها قرار داده.
حق روسیه است که توسط ترکیه تحقیر شود.پوتین به تروریست ها اجازه داد علیه کردها بجنگند
ارتش روسیه و نیروهای متحد!؟ یعنی کی؟
روسها با ترکیه را با خاک یکسان کنند
"جنگنده روسی سوخو-25 روسیه با موشک دوش پرتاب سرنگون شد" آقا عجب قابلیت های بالائی داره این سوخو !
روسها در خاک یک کشور دیگر جولان میدهند توقع دارید مخالفان چه کار باید کنند. مشکل سوریه با گفتگو وان هم در سوریه فقط با میانجیگری سازمان ملل قابل حل است.
مرگ بر روسیه
جان این خلبان در ازای مرگ صدها غیر نظامی چه ارزشی دارد
مردم ايران در زمان جنگ و سرنگون شدن جنگنده عراقي در شهرهاي ايران چه بلائي بر سر خلبان عراقي آورده اند همين وضعيت مردم سوريه نسبت به خلبان روسي دارند.چرا از خلبان روسي حمايت ميكنيد
روسيه از اين ببعد بايد بيشتر مواظب حملات جنگنده هايش باشدو نشان از توانمندي مخالفان بشار اسد دارد
شاید بنظرتون مسخره بیاد ولی من خواب دیدم ایران گرفتار جنگ و حمله ی هوایی میشه ، خداکنه تعبیر نشه
این بی مغز هارو باید له کرد
یعنی تا خالا روسها خاک سوریه را اشغال و به توبرخ نکشیده بودند؟
خداوکیلی از جمله بندیتهاتون معلومه که خیلی عاشق روسیه هستید
چیزی دیده نمیشه که
کسی که مردم بیگناه را می کشه باید بدتر از این به سرش بیارند
برگ برنده دیگری از دیکتاتوری روسی
آیاموشک دوش پرتاپ ازنوع هدایت شوندست؟ اگر هست کی آنرا به تروریستها میدهد؟
تا کی باید خبرگزاری های ایران عکسی غیر مرتبط با خبر رو استفاده کنند یعنی سرچ سوخو۲۵ تو گوگل انقدر سخته که عکس میگ 29 استفاده کردید؟
روسها به پابوس عالیجناب استینگر در افغانستان بسیار شرفیاب شده اند خاطرات خوش افغانستانشاندر سوریه زنده شد
امیدوارم با تروریست ها به بدترین وجه ممکن برخورد بشه
خاک بر سر روس و جنگنده هايش که با يک تفنگ عادي نيز سقوط مي کنند !!!! اين است جنگنده هاشان.....
روسیه از این کارها نمی کنه. اگر منافعش ایجاب کنه حتی عین خیالش هم نیست. کلا روس ها برای انسان ها ارزش قائل نیستند.
ماست هم نميتونند بخوردن تركيه راحت جنگندشونو زد ماستم نخوردند انشاء الله بازهم بزنند و خلبانانشان را زجر كش كنند مرگ بر روسيه
شایسته است دوستان تحریریه در هنگام تنظیم خبر و گزینش عکس دقت بیشتری داشته باشند. عکس مورد استفاده در این خبر متعلق به هواپیمای سوخو ۲۵ نمی‌باشد.
باید این کمونیست های کثیف را در سوریه نابود کرد کشورهای غربی موشک هائی بدهند تا هیچ هواپیمائی بر سر بی گناهان بمب نریزد.
روسیه بدجوری تو باتلاق سوریه گیر افتاده. پوتین اگه سیاستمدار خوبی باشه باید خودشو سریعتر از مهلکه سوریه خارج کنه به خصوص که انتخابات هم در پیش داره..
تابناک
واقعا تو این چند وقته دیدم که خیلی دقیق تر خبر ها رو می نویسید مانند دیگر سایتها نمی نویسید که موشک آمریکایی بوده.
بر طبق منابع روسی و سایت خبری
/
این هواپیما توسط موشکهای Igla که ساخت خود روسیه است، زده شده و اونجا هم گفته شده که گروه «جیش النصر» که از گردان های ارتش آزاد سوریه است این کار رو کرده. و توضیح داده که این موشکها بعد از درگیری ارتش آزاد که ترکیه پیشتیبان آنهاست، با کردهای سوریه به دست جیش النصر افتاده و اونها هم که ازش استفاده کرده اند. چرا که جیش النصر و ارتش آزاد اصلا رابطه خوبی با روسیه ندارند و سفیر روسیه در ترکیه هم توسط ارتش آزاد کشته شد. گفته سده که حمله ارتش روسیه بعد از آن به مناطق تجمع نیروهای جیش النصر نبوده و اشتباهی به مناطق گروه احرار الشام حمله کرده اند. البته این رو خود منابع روس نوشته اند و با آدرس بالا می تونید چک کنید (البته اگر زبان روسی می دانید).
دارید دقیق تر میشید و من هم که یکی از منتقدان شما بودم یواش یواش از سایتهای دیگر میام اینجا!
(نه! سر «آمد نیوز» چونه نزن که اون خیلی باحاله)

امضاء
ذلیل مرده
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل