بازدید 1874

قطر: روابطمان با آمریکا پاسخی به ادعاهای کشورهای محاصره کننده است

وزیر خارجه و وزیر دفاع قطر گزارشی از دستاوردها و نتایج گفت‌وگوی استراتژیک میان قطر و آمریکا که اخیرا در واشنگتن در زمینه‌های سیاسی و نظامی به ویژه درباره بحران میان دوحه و کشورهای حاشیه خلیج فارس انجام شد، ارائه کردند.
کد خبر: ۷۷۰۷۶۷
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۹ 03 February 2018

وزیر خارجه و وزیر دفاع قطر گزارشی از دستاوردها و نتایج گفت‌وگوی استراتژیک میان قطر و آمریکا که اخیرا در واشنگتن در زمینه‌های سیاسی و نظامی به ویژه درباره بحران میان دوحه و کشورهای حاشیه خلیج فارس انجام شد، ارائه کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از الجزیره، محمد بن عبدالرحمان آل ثانی، وزیر خارجه قطر اعلام کرد که رایزنی استراتژیک میان دوحه و واشنگتن بر موضع واضح و پیام قوی از سوی آمریکا مبنی بر این که قطر شریک استراتژیک و قدرتمند واشنگتن است، تاکید دارد و این به مثابه پاسخ به تمامی ادعاهایی است که قطر را به حمایت از تروریسم متهم کردند.

وی در ادامه تصریح کرد: بارزترین نتایج این رایزنی تشکیل گروه‌هایی است که فعالیت آن‌ها سیاسی است و برای پیگیری تمامی پرونده‌های منطقه‌ای و همکاری مشترک و تبادل دیدگاه‌ها و نیز اعلام دفاع مشترک میان آمریکا و قطر  فعالیت دارند و به بررسی موضوع پایگاه هوایی العدید و حضور نظامی نیروهای آمریکایی در دوحه و عملیات نظامی مشترک دوجانبه می‌پردازند.

 وی درخصوص بحران میان دوحه و کشورهای حاشیه خلیج فارس خاطرنشان کرد که قطر به دنبال تقویت همکاری دوجانبه با تمامی کشورهای محاصره کننده است و از این رایزنی‌ها جهت حل بحران استقبال می‌کند.

در همین راستا، خالد بن محمد العطیه، وزیر دفاع قطر  خاطرنشان کرد که در نشست‌های دو کشور و رایزنی‌های استراتژیک  بر توافقنامه‌های دفاعی مشترک تاکید شد.

وی درخصوص پایگاه نظامی "العدید" در قطر گفت: این پایگاه یکی از مسائل مهم در روابط نظامی آمریکا و قطر است و نقش مهمی در مبارزه با تروریسم در منطقه ایفا می‌کند، با توجه به این که یکی از شاخص‌هایی است که میزان ارتباطات آمریکا و قطر را نشان می‌دهد.

آل ثانی در پاسخ به سوالی در خصوص اظهارات رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا در خصوص روابط با قطر گفت: این اظهارات بر اهمیت روابط با قطر تاکید دارد و آن‌ها می‌دانند که همکاری دوجانبه در زمینه مبارزه با تروریسم جدی و جزو اهداف مشترک است.

این مقام قطری در ادامه افزود: اظهارات تیلرسون بر آنچه که در توافقنامه‌هایی که قطر و آمریکا قبل از بحران امضا کرده بودند، تاکید دارد و پیامی واضح است که آن چه در منطقه ما رخ می‌دهد به نفع هیچ کس نیست و نقض حاکمیت شریک استراتژیک آمریکا نوعی سوء استفاده از امنیت از کل منطقه است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر