بازدید 2477

تصویب یک تبصره برای کمک به دانشجویان دکتری

کد خبر: ۷۷۰۶۵۵
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۷ 03 February 2018

رئیس سازمان امور دانشجویان از تصویب یک تبصره در کمیسیون تلفیق، برای کمک به دانشجویان دکتری و محققان خبر داد.

به گزارش مهر، مجتبی صدیقی درباره اینکه آیا صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم امکان اختصاص اعتباری به عنوان پژوهانه را دارد یا خیر، گفت: تمام اعتبارات صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، اعم از منابع دولتی و درآمدها، به شکل وام پرداخت می شود.

وی ادامه داد: دانشجویان نیز موظف هستند، براساس ضوابط موجود و در زمان مشخص شده وام مذکور را بازگردانند، بنابراین صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، اعتبار بلاعوضی ندارد که به شکل پژوهانه و یا شکل‌های مختلف به دانشجویان دکتری پرداخت کند.

رئیس سازمان امور دانشجویان افزود: اگر در بودجه ۹۷ کمکی اضافه به اعتبارت پژوهشی شود و گرنت اساتید افزایش یابد، و ما بتوانیم اعتبارت گرنت اساتید را افزایش دهیم، اساتید می توانند از گرنت خود به دانشجویان پرداخت کنند.

صدیقی تاکید کرد: البته در حال حاضر نیز اساتید از محل گرنت خود مجازند که به دانشجویان خود پرداخت داشته باشند، منتهی، گرنت اساتید عدد بالایی نیست که آنها بتوانند به همه دانشجویان خود این پرداخت را داشته باشند.

رئیس سازمان امور دانشجویان، با اشاره به تصویب تبصره ای در کمیسیون تلفیق، گفت: یک تبصره دراین کمیسیون تصویب شده است که در صحن علنی مجلس مطرح خواهد شد که به موجب آن، درصدی از اعتبارات بانک‌ها، موسسات غیرانتفاعی و شرکت ها که به پژوهش اختصاص دارد، هر ۳ ماه یک بار به حسابی که در خزانه پیش بینی شده واریز می شود.

وی ادامه داد: از محل این اعتبارت، باید پروژه هایی بین شرکت ها و دانشگاه ها منعقد شود که حداقل ۶۰ درصد اعتبار پژوهشی این پروژه ها به محققان و دانشجویان دکتری پرداخت می شود که در این پروژه ها مشغول به کار خواهند بود

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل