بازدید 3220

آنچه زنان در میانسالی باید بدانند

کد خبر: ۷۶۹۹۸۳
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۶ 31 January 2018

جراح و متخصص زنان با اشاره به اینکه خواب نا آرام، گر گرفتگی، تپش قلب از علائم دوره میانسالی زنان به دلیل تغییرات هورمونی است، گفت: هورمون درمانی در این دوران برای زنان مؤثر است.

به گزارش فارس، الهام السادات هاشمیان نایینی در ارتباط با یائسگی در زنان اظهارداشت: یائسگی به یک سال پس از آخرین عادت ماهانه اطلاق می‌شود که اگر رحم برداشته شده باشد، در پی آن عادت ماهانه قطع می‌شود.

وی افزود: در این حالت تنها راه شناخت یائسگی توجه به علائم است. خواب نا آرام، گر گرفتگی، تپش قلب از علائمی هستند که قبل از یائسگی قطعی ایجاد می‌شود.

جراح و متخصص زنان یادآور شد: اگر فرد علائم اصلی پیش از یائسگی را تجربه می‌کند، احتمالاً در حال ورود به دوره پیش از یائسگی است. البته می‌توان با انجام آزمایش نیز احتمال یائسگی را تعیین کرد.

هاشمیان نایینی گفت: زنانی که رحمشان برداشته شده است اما یک یا هر دو تخمدان را دارند، اغلب یک تا سه سال زودتر از زنان دیگر یائسه می‌شوند.

وی گفت: زنانی که در یائسگی زودرس از داروهای هورمونی استفاده نمی‌کنند، تقریباً بلافاصله با افزایش خطر مشکلات بهداشتی متعددی مواجه می شوند و تمام این مسائل به دلیل فقدان استروژن است.

هاشمیان نایینی گفت: در یائسگی زودرس پزشک با همکاری فرد رژیم دارویی مناسبی را برای هورمون درمانی جایگزین انتخاب می‌کند تا علائم یائسگی را به حداقل رسانده و سلامت عمومی فرد را به حداکثر برساند تا از این طریق فرد بتواند بهتر و راحت‌تر با تغییرات ناگهانی ناشی از یائسگی زودرس مواجه شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل