بازدید 2347

جزئیات تعطیلی و تأخیر در آغاز فعالیت مدارس

کد خبر: ۷۶۹۷۹۵
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۰ 31 January 2018

استمرار یخبندان و برودت هوا در استان‌های مختلف کشور برای چندمین روز موجب تعطیلی مدارس در برخی شهرستان‌ها شد.

به گزارش مهر، به دنبال بارش برف و سرمای هوا در استان‌های مختلف کشور مدارس برخی شهرها و شهرستان‌های کشور تعطیل اعلام‌شده است. همچنین در برخی استان‌ها فعالیت مدارس و دانشگاه‌ها با تأخیر آغاز می‌شود.

جزئیات تأخیر یا تعطیلی مدارس در تعدادی از استان‌های کشور در زیر می‌آید.

استان اردبیل

با بارش برف و تداوم یخبندان از روز شنبه هفته جاری مدارس برخی شهرها در سری صبح و بعدازظهر چهارشنبه تعطیل اعلام‌شده است.

به‌طوری‌که دانش آموزان به مدت پنج روز است به مدرسه نمی‌روند و با احتساب تعطیلی روزهای پنج‌شنبه و جمعه، برخی دانش آموزان از یک هفته قبل در کلاس درس حاضر نشده‌اند.

با تداوم سردی هوا آموزش‌وپرورش استان این بار در روز چهارشنبه ۱۱ بهمن ماه نیز برخی مدارس را تعطیل اعلام کرد.

بر اساس اطلاعیه صادره در سری صبح مقطع پیش‌دبستانی در شهرهای اردبیل، مشگین شهر، ارشق، لاهرود و هیر تعطیل است.

در نمین و شاهرود پیش‌دبستانی تعطیل بوده و ابتدایی با یک ساعت تأخیر آغاز می‌شود. در سرعین و نیر پیش‌دبستانی تعطیل و ابتدایی و متوسطه دور اول با یک ساعت تأخیر آغاز خواهد شد.

همچنین در خلخال پیش‌دبستانی و ابتدایی تعطیل و متوسطه دوره اول با یک ساعت تأخیر آغاز می‌شود.

استان البرز

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز گفت: مدارس پیش‌دبستان و ابتدایی این استان تعطیل است.

مهدی مهرور در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: چهارشنبه یازدهم بهمن تمامی مدارس پیش‌دبستانی و دبستان‌های استان البرز در نوبت صبح و عصر تعطیل است.

وی افزود: بر اساس مصوبه آخرین جلسه کمیته بحران استان البرز، به علت برودت شدید هوا و کاهش دما تا منفی ۱۱ درجه و یخ‌زدگی معابر چهارشنبه یازدهم بهمن‌ماه تمامی مدارس پیش‌دبستانی و ابتدایی البرز در نوبت صبح و عصر تعطیل است.

استان زنجان

مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش‌وپرورش استان زنجان گفت: به دلیل بارش برف مدارس نوبت صبح مقاطع سه‌گانه تحصیلی مناطق بزینه‌رود و افشار تعطیل است.

رهبر طوماری در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: به دلیل بارش برف،برودت هوا و یخبندان، نوبت صبح مقاطع سه‌گانه تحصیلی مناطق بزینه‌رود و افشار چهارشنبه ۱۱بهمن تعطیل است.

وی اظهار کرد: مدارس سایر مناطق استان زنجان دایر است.

استان کردستان

چهارشنبه مورخ ۹۶/۱۱/۱۱ مقاطع تحصیلی پیش‌دبستانی و ابتدایی شهرستان قروه (شهر و روستا ) در شیفت صبح تعطیل و مقاطع تحصیلی متوسطه اول و دوم (راهنمایی و دبیرستان ) شهرستان قروه (شهر و روستا ) در شیفت صبح با ۲ ساعت تأخیر شروع به کار می‌کند.

بر اساس اطلاعیه آموزش‌وپرورش، مدارس پیش‌دبستانی و ابتدایی سریش‌آباد فردا ۱۱ بهمن در نوبت صبح تعطیل است.

استان کرمانشاه

بر اساس اعلام روابط عمومی مدیریت آموزش‌وپرورش کنگاور، شروع به کار مدارس سطح شهر و روستاهای شهرستان کنگاور در همه مقاطع به دلیل برودت هوا چهارشنبه ۱۱ بهمن ۹۶ با تأخیر ساعت ۹:۳۰ صبح است.

مراد کلوندی رئیس اداره آموزش‌وپرورش شهرستان سنقر وکلیایی نیز اعلام کرد: شروع به کار مدارس سطح شهر و روستاهای سنقروکلیایی در همه مقاطع به دلیل برودت هوا چهارشنبه ۱۱ بهمن ۹۶ ساعت ۹:۳۰ صبح است.

استان گیلان

طی اطلاعیه صادرشده از سوی اداره کل آموزش‌وپرورش گیلان مدارس برخی مناطق گیلان به علت یخبندان پس از بارش برف برای (چهارشنبه) ۱۱ بهمن تعطیل اعلام شد.

بر اساس این اطلاعیه به دلیل بارش برف، برودت هوا، یخبندان شدید و مشکل تردد، چهارشنبه ۱۱ بهمن تمامی مدارس مناطق دیلمان و عمارلو در دو شیفت صبح و عصر تعطیل است.

همچنین تمامی مدارس مقطع ابتدایی سیاهکل، رحمت‌آباد، آستانه اشرفیه، لاهیجان، رودبنه و سنگر در دو شیفت صبح و عصر تعطیل است.

گفتنی است فعالیت‌های آموزشی همه مدارس دیگر مناطق گیلان به‌صورت عادی دایر است.

استان قزوین

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان گفت: به دلیل برودت هوا و یخ‌زدگی معابر، مدارس ابتدایی و پیش‌دبستانی و استثنایی در استان قزوین در نوبت صبح تعطیل است.

سالار قاسمی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: به دلیل برودت هوا و یخ‌زدگی معابر، همه مراکز پیش‌دبستانی، مقطع ابتدایی و مدارس استثنایی سراسر استان چهارشنبه ۱۱بهمن ۹۶ در نوبت صبح تعطیل است.

وی افزود: مدارس دوره متوسطه اول و دوم در مناطق ۱۴گانه استان باز و کلاس‌های درس دایر است.

استان مرکزی

به علت بارش شدید برف در برخی نواحی استان و تداوم سرمای هوا، لغزندگی جاده‌ها و معابر، در روز چهارشنبه یازدهم بهمن‌ماه مراکز پیش‌دبستانی و تمامی مقاطع تحصیلی مدارس شهر و روستای شهرستان‌های فراهان، کمیجان، خنداب، شازند و منطقه سربند در نوبت صبح تعطیل است.

بر اساس این اطلاعیه، مراکز پیش‌دبستانی و مدارس تمامی دوره‌های تحصیلی روستایی شهرستان اراک نیز در روز چهارشنبه در نوبت صبح تعطیل اعلام می‌شود.

همچنین مراکز پیش‌دبستانی و مدارس ابتدایی و متوسطه اول شهری شهرستان اراک در نوبت صبح تعطیل است و مدارس متوسطه دوم این شهرستان با دو ساعت تأخیر فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

در شهرستان‌های محلات و دلیجان و بخش نوبران نیز فعالیت مدارس شهری و روستایی همه دوره‌ها، در نوبت صبح با تأخیر در ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه آغاز می‌شود.

گفتنی است فعالیت مدارس در سایر شهرستان‌ها و مناطق استان عادی و مطابق روزهای پیشین است.

استان همدان

به علت بارش برف، برودت هوا و یخبندان و لغزندگی سطح معابر عمومی، تمامی دوره‌های تحصیلی در سراسر استان در نوبت صبح چهارشنبه ۱۱ بهمن‌ماه تعطیل اعلام می‌شود

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر