بازدید 2284

کدام نوع امگا ۳ برای پیشگیری از سرطان بهتر است؟

کد خبر: ۷۶۹۵۸۹
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۴ 30 January 2018

مصرف اسیدهای چرب امگا ۳ در پیشگیری از سرطان پستان موثر است اما متخصصان معتقدند نوع خاصی از این اسیدهای چرب تاثیرگذاری بیشتری دارد.

به گزارش ایسنا، نتایج مطالعات حاکی از آن است که مصرف فزاینده اسیدهای چرب امگا ۳ در پیشگیری از سرطان پستان موثر است هر چند نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد انواع خاصی از امگا ۳ می‌توانند نسبت به بقیه در این خصوص موثرتر باشند.

متخصصان کانادایی در آزماشات جدید دریافتند اسیدهای چرب امگا ۳ تهیه شده از روغن ماهی برای پیشگیری از بروز سرطان پستان نسبت به منابع گیاهی حدود هشت برابر مفیدتر هستند.

یکی از تهاجمی‌ترین انواع سرطان‌های پستان، نوع HER2 مثبت است که تومورهای سرطان حاوی سطح بالایی از پروتئین HER2 هستند و موجب رشد سلول‌های سرطانی پستان می‌شوند. حدود ۲۵ درصد سرطان‌های پستان از نوع HER2 مثبت است.

پزشکان کانادایی اظهار داشتند: دو نوع اسیدهای چرب امگا ۳ در روغن ماهی موسوم به EPA و DHA وجود دارد و سومین نوع آن گیاهی است. در این بررسی تاثیر این سه نوع اسید چرب امگا ۳ در رشد تومور سرطان در موش‌ها مورد مقایسه قرار گرفت.

به گزارش مدیکال نیوز تودی، محققان کانادایی با بیان اینکه سه نوع اسید چرب امگا ۳ در پیشگیری از سرطان پستان مفید هستند، اظهار داشتند: موش‌هایی که در معرض اسیدهای چرب امگا ۳ EPA و DHA قرار داشتند کاهش ۶۰ تا ۷۰ درصدی در بزرگی تومورها و کاهش ۳۰ درصدی در تعداد تومورها تجربه کرده‌اند در حالی که نوع گیاهی این اسید چرب به همین اندازه روی تومورها تاثیرگذار نبوده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر