بازدید 3522

اولین معامله حمل گندم با بیت کوین انجام شد

ارزهای دیجیتال در حال باز کردن راه خود به بازار داد و ستد مواد غذایی هستند.
کد خبر: ۷۶۹۳۷۰
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۰ 29 January 2018

ارزهای دیجیتال در حال باز کردن راه خود به بازار داد و ستد مواد غذایی هستند.

به گزارش تسنیم به نقل از بلومبرگ، موسسه پرایم شیپینگ فاندیشن اعلام کرد، اولین قرارداد حمل بار پرداخت شده به بیت کوین ماه گذشته اجرا شد و یک کشتی باری متعلق به این شرکت روسی محموله گندمی را از روسیه به ترکیه حمل کرد.

به گفته ایوان ویکولوف، مدیر شرکت، این محموله بخشی از معامله آزمایشی راه اندازی سیستم پرداخت بلاک چین شرکت پرایم شیپینگ فاندیشن برای حمل کالاهای فله بوده است.

به گفته شرکت پرایم شیپینگ فاندیشن، این سیستم امکان پردازش سریع پرداخت ها تبدیل آن به ارزهای دیجیتالی و بالعکس را امکان پذیر می سازد. شرکت مذکور همچنین در حال برنامه ریزی برای ایجاد ارز دیجیتالی مخصوص به خود است.

ویکولوف گفت: «ما در تلاشیم تا یک سیستم پرداخت فرامرزی ایجاد کنیم که آسانتر و سریعتر از سامانه ای است که اکنون در دسترس است. تا جایی که ما می دانیم، این اولین قرارداد حمل بار انجام شده با یک ارز دیجیتالی است.»

این قرارداد مدت کوتاهی پس از آن اجرایی شده که شرکت لوئیز دریفوس، یکی از بزرگترین و باسابقه ترین شرکت های تجارت محصولات کشاورزی در جهان اعلام کرد که اولین قرارداد داد و ستد محصولات کشاورزی را برای استفاده از بلاک چین منعقد کرده ات. این شرکت 166 ساله از این فن آوری برای فروش یک محموله سویای آمریکا به شرکت شاندونگ بوهی چین استفاده کرده است.

کشتی مورد استفاده در معامله شرکت روسی پرایم شیپینگ 3 هزار تن گندم روسی را به ترکیه حمل کرده است. هرچند این محموله چندان بزرگ نبوده، اما اجرای آن نشان دهنده پتانسیل ارزهای دیجیتال در بازار محصولات کشاورزی است.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان