بازدید 7391
۱

آزادی موقت باقر نمازی

کد خبر: ۷۶۹۱۵۱
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۰ 29 January 2018

 

وزارت امور خارجه آمریکا آزادی موقت باقر نمازی شهروند دو تابعیتی ایرانی- آمریکایی را تایید کرد و خواستار آزادی دائمی وی شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه سی ان‌ان، بنابر اعلام وزارت خارجه آمریکا باقر نمازی شهروند ایرانی- آمریکایی 81 ساله که روز 15 ژانویه به دلیل افت شدید فشار خون به بیمارستان منتقل شده بود، به طور موقت برای چهار روز آزاد شده است.

وی پدر سیامک نمازی تاجر ایرانی- آمریکایی است که از اکتبر 2015 در زندان به سر می‌برد.

هیتر نوئرت سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با انتشار بیانیه‌ای گفت: ما از آزادی باقر نمازی با توجه به وخامت وضعیت سلامت وی استقبال می کنیم اما لازم به ذکر است که این آزادی موقت است. ما خواستار آزادی فوری و کامل خانواده نمازی یعنی باقر و سیامک نمازی به علاوه دیگر شهروندان ‌آمریکایی که در ایران در بازداشت به سر می برند، هستیم.

همچنین استیو گلداشتاین، معاون وزیرامورخارجه آمریکا آزادی موقت باقر نمازی را اولین گام در جهت آزادی کامل وی خواند و گفت که با توجه به وضعیت بد سلامت وی لازم است که او هرچه زودتر برای درمان به آمریکا بازگردد.

به گزارش سی‌ان‌ان، مقامات ارشد آمریکا می گویند که واشنگتن در بالاترین سطوح به شدت تلاش می کنند تا آزادی باقر نمازی را دائمی کند و وی را به خانواده بازگرداند.

مقامات آمریکایی مدعی‌اند که سیامک و باقر نمازی کار اشتباهی انجام نداده‌اند و مستحق زندان نیستند. هر دوی آنها به 10 سال حبس محکوم شده‌اند و سیامک نمازی علاوه بر این محکوم به پرداخت جریمه نقدی بالغ بر 170 هزار دلار شده است.

یک مقام ارشد وزارت امور خارجه آمریکا نیز به سی‌ان‌ان گفت که تام شانون، معاون وزیرامورخارجه درباره وضعیت سلامت باقر نمازی با همتایان ایرانی خود در حاشیه نشستی در وین در ماه دسامبر گفت‌وگو کرده و طرف ایرانی گفته است که این مسئله را مورد بررسی قرار می‌دهد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۱
باید این جاسوس را کشت تا به سزای اعمالش برسه و امریکا حساب کار دستش بیاد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان