بازدید 4929
۱

بدهی دولت آمریکا به بیش از ۲۰ تریلیون دلار رسید

شبکه تلویزیونی فاکس نیوز گزارش داد: از زمان حضور دونالد ترامپ در کاخ سفید، بدهی دولت آمریکا رو به فزونی نهاده و اکنون به ۲۰تریلیون و ۵۰۰میلیارد دلار ر سید.
کد خبر: ۷۶۹۰۱۷
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۵ 28 January 2018

شبکه تلویزیونی فاکس نیوز گزارش داد: از زمان حضور دونالد ترامپ در کاخ سفید، بدهی دولت آمریکا رو به فزونی نهاده و اکنون به ۲۰تریلیون و ۵۰۰میلیارد دلار ر سید.

به گزارش ایرنا، فاکس نیوز در توئیت خود نوشت: از زمان حضور ترامپ در کاخ سفید بدهی دولت فدرال تا 27 ژانویه (هفت بهمن) 550 میلیارد دلار افزایش یافته است.
این در حالی است که ترامپ همواره در نطق ها و کنفر انس های خبری بر بنیه قوی اقتصادی آمریکا از زمانی که وی بر سرکار آمده، به کرات تاکید ورزیده و اینکه شاخص بیکاری پایین آمده و شاخص بورس در نیویورک در دوره ریاست جمهوری یکساله وی همواره سیر صعودی داشته است.
بدهی عمومی دولت آمریکا در مورخ هشتم نوامبر 2017 برابر با 17 آبان ماه 19 تریلیون و 840 میلیارد دلار بود که کارشناسان اقتصادی رسیدن این رقم به 20 تریلیون دلار را گمانه زنی کرده بودند.

بدهی عمومی دولت فدرال آمریکا ازسال 1990میلادی3تریلیون و 233میلیارد دلار بود که با گذشت یک دهه و در سال 2000 میلادی به پنج تریلیون و 674میلیارد دلار رسید، این بدهی در سه ماهه دوم 2017 خود را به مرز 20 تریلیون دلار رساند.
دو جنگ افغانستان و عراق که با دست آویز جنگ با تروریسم و بدون مجوزهای بین المللی توسط آمریکا در سال 2001 و 2003 میلادی صورت گرفت، بدهی عمومی دولت فدرال را در سال های بعد با سیر صعودی شدید مواجه کرد.
بدهی ملی یا عمومی دولت آمریکا مبلغی است که دولت فدرال این کشور بدهکار است، میزان بدهی عمومی ارزش اوراق بهادار خزانه داری است که توسط وزارت خزانه‌داری آمریکا و دیگر سازمان‌های دولت فدرال صادر شده است.
این بدهی است که به گفته اقتصاد دانان و کارشناسان امور اقتصادی شهروندان آمریکایی در آن سهیم هستند.

بدهی دولت آمریکا به بیش از ۲۰ تریلیون دلار رسید

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱
خوب دولتی که این همه بدهکاره چجور قدرتمند جهان هست و برای کل ملل تصمیم میگیره مگه میشه یا امکان داره
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان