بازدید 2293

چابک سازی با ناحیه بندی دانشگاه آزاد

کد خبر: ۷۶۸۶۰۲
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۷ 27 January 2018

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان و واحد اصفهان(خوراسگان) گفت: چابک‌سازی عالمانه و مطالعه شده تشکیلات و روش‌ها، طبعاً می‌تواند در زمینه کم‌کردن هزینه‌های دانشگاه مثمر ثمر باشد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر احمد آذین رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان و واحد خوراسگان درباره درآمدهای غیر شهریه ای دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان گفت: درآمدها غالباً مبتنی بر درآمدهای ناشی از شهریه دانشجویان است اما شرایط کنونی و عرصه امروز جهانی، قابلیت‌هایی که مبتنی بر تبدیل دانایی به توانایی است را دارد، به عبارتی توجه به موضوع فعالیت‌های دانش‌بنیان‌، که اگر چه مراحل اولیه خود را در دانشگاه دارد، اما در عین حال می‌تواند امید بخش باشد.

وی افزود: موضوع درآمدزائی از ناحیه علم، دانش و اطلاعات، توجه ویژه به مراکز رشد و دانش‌بنیان است و توجه به منظومه فکری مقام معظم رهبری، می‌تواند در این زمینه راهگشا باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان و واحد اصفهان(خوراسگان) تصریح کرد: در منظومه فکری مقام رهبری، جهاد علمی، توجه به دانش و علم، ارتباط دانشگاه با صنعت، اقتصاد مقاومتی، فعالیت‌های دانش‌بنیان و ... قابل توجه است.

دکتر احمد آذین خاطرنشان کرد: ناحیه‌بندی از موضوعات مهم در دستور کار و مطالعه دانشگاه است که باید برای عملیاتی کردن آن به موقعیت‌های جغرافیایی، اقلیمی، اجتماعی، بعد مسافت، تعداد اعضای هیات علمی، کیفیت خدمات آموزشی، فرهنگی و ...توجه شود.ناحیه‌بندی امکان هم‌افزایی واحدها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی را در ناحیه‌ها فراهم می‌سازد.

وی در ادامه گفت: به اشتراک گذاردن دروس و رشته‌های آموزشی، بهره‌گیری از امکانات و تجهیزات کارگاهی و آزمایشگاهی، ناحیه‌ای شدن استادان، تجدید نظر در مقررات میهمانی بین واحدهای یک ناحیه، استفاده بهینه از رشته محل‌های آن ناحیه و ... از ویژگی‌های ناحیه‌بندی می‌تواند باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان و واحد اصفهان(خوراسگان) در پایان درباره ناحیه بندی در دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: ناحیه‌بندی در راستای چابک‌سازی قرار دارد، چابک‌سازی عالمانه و مطالعه شده تشکیلات و روش‌ها، طبعاً می‌تواند در زمینه کم‌کردن هزینه‌های دانشگاه مثمر ثمر باشد.

وی ادامه داد: به اعتقاد بنده شعار راهبردی دانشگاه آزاد اسلامی در حال حاضر باید این باشد که "همه با هم به پیشرفت و تعالی دانشگاه می اندیشیم."

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر