بازدید 2283

ترکیه خواستار خروج نیروهای آمریکایی از منبج سوریه شد

وزیر امور خارجه ترکیه که پیشتر درباره برخورد نیروهای این کشور با نیروهای آمریکایی در شمال سوریه هشدار داده بود، خواستار خروج نظامیان آمریکایی از منبج سوریه شد.
کد خبر: ۷۶۸۵۳۴
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۹ 27 January 2018

وزیر امور خارجه ترکیه که پیشتر درباره برخورد نیروهای این کشور با نیروهای آمریکایی در شمال سوریه هشدار داده بود، خواستار خروج نظامیان آمریکایی از منبج سوریه شد.

به گزارش فارس، «مولود چاووش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه، امروز شنبه، از آمریکا خواست تا هر چه سریع‌تر نیروهای خود را از منبج سوریه خارج کند.

شهر منبج از توابع استان حلب در شمال سوریه است که طبق آمار سال 2004، بیش از چهارصد هزار نفر سکنه داشت. این شهر پس از آنکه به اشغال گروههای مسلح سپس گروه تروریستی داعش در آمد، اکنون تحت کنترل نیروهای کرد سوریه است که از حمایت آمریکا برخوردارند.

به گزارش رسانه‌های ترکیه، وزیر امور خارجه ترکیه گفت: آمریکا باید گام‌هایی ملموس برای پایان دادن به حمایت از تروریست‌ها بردارد و صرفا سخنرانی نکند و فورا از منبج خارج شود.

چاووش اوغلو گفت: ما خواستار مشاهده گام‌هایی ملموس در خصوص توقف حمایت تسلیحاتی از گروهک پ.ی.د و پ.ک.ک هستیم و واشنگتن باید روابطش را به این گروهک تروریستی قطع کند.

ترکیه بیش از یک هفته است که از طریق حمایت از شبه‌نظامیان مسلحی مانند گروهک «ارتش آزاد سوریه» در حال عملیات علیه گروههای کُرد در منطقه «عفرین» در شمال غرب سوریه است.

آنکارا پیشتر درباره برخورد میان نظامیان این کشور و نظامیان آمریکایی در شمال سوریه هشدار داده بود و از آمریکا خواسته بود که به حمایت تسلیحاتی از شبه‌نظامیان کُرد در شمال سوریه و در نزدیکی مرز ترکیه، پایان بدهد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل