بازدید 7526

قیمت بلیت‌های جشنواره فجر در بازار سیاه به 2.2 میلیون رسید!

یکی از دلایل تنوع قیمت، ابتکار مسئولان در ارائه ترکیب‌های مختلف فیلم برای سودای سیمرغ 1 و 2 است. فروشندگان با توجه به سالن سینما و ترکیب فیلمی که آن سالن نسبت به سالن‌های دیگر دارد، قیمت گذاری کرده‌اند و به همین دلیل، سری فیلم‌های سودای سیمرغ 1 و 2 با یک قیمت مشخص در بازار سیاه فروش نمی‌رود که باید این اتفاق را از دستاوردهای مدیریت جشنواره فجر تلقی کرد.
کد خبر: ۷۶۸۴۲۰
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۷ 27 January 2018

قیمت بلیت‌های جشنواره فجر در بازار سیاه به 2.2 میلیون رسید!فروش محدود بلیت‌های سی و ششمین جشنواره فیلم فجر، منجر به رقابت شدیدی برای حضور در این رویداد از سوی مردم شده و قیمت سری کامل بلیت‌های جشنواره فیلم فجر را تا دو میلیون و دویست هزار تومان افزایش داده است؛ اتفاقی که در روزهای پیشین، توسط مسئولان این رویداد انکار می‌شد اما اکنون شواهد نشان می‌دهد، با یک بازار سیاه گسترده برای تصاحب 4500 بلیت این رویداد مواجه هستیم.

به گزارش «تابناک»؛ فروش جشنواره فیلم فجر، همواره با حواشی همراه بوده و در همین راستا برای خرید بلیت جشنواره، باید از کد ملی استفاده کرد و در نهایت با یک کد ملی، نمی‌توان بیش از دو سری بلیت خرید. با این حال در این دوره، حواشی تازه‌ای به واسطه عدم دوراندیشی مسئولان برگزاری به وجود آمده که تبعاتش پس از عرضه بلیت‌های جشنواره به آن عده محدودی از مردم ایران که توانستند بلیت جشنواره را خریداری کنند، عیان شده است.

قیمت بلیت‌های جشنواره فجر در بازار سیاه به 2.2 میلیون رسید!

سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر با استقبال بسیار گسترده‌ای مواجه شد، به گونه‌ای که با وجود اختصاص شش هزار صندلی در سینماهای مردمی، با سانس‌های فوق العاده، مجموعاً بیست هزار صندلی در اختیار مردم قرار گرفت. با در نظر گرفتن این سطح از استقبال و عطش مردم، در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر، شمار صندلی‌های اختصاص یافته به مردم، به 9هزار صندلی افزایش یافت و باز هم استقبال بسیار گسترده‌ای را شاهد بودیم و این نشان داد، ظرفیت ها باید افزایش یابد.

انتظار می‌رفت با توجه به این استقبال، در این دوره نیز شاهد افزایش صندلی‌ها باشیم اما مسئولان جشنواره در رویکردی خلاف خواست و نیاز مردم، ظرفیت صندلی‌های سینماهای میزبان مردم را به 4500 صندلی کاهش دادند که معادل 50 درصد ظرفیت سینماها در دوره سی و پنجم بود. نتیجه این سیاست اشتباه، فروش عمده بلیت‌های جشنواره در 15 دقیقه نخست ثبت نام بود و اغلب دوستداران سینما از این امکان محروم ماندند.

قیمت بلیت‌های جشنواره فجر در بازار سیاه به 2.2 میلیون رسید!

البته برای جشنواره سی و ششم، روش بدتری نیز در پیش گرفته و در گزارشی به آن اشاره شد و آن هم فروش رندوم بلیت بود. در سال‌های گذشته، گروه‌های تحت عناوین سودای سیمرغ 1 و 2 به فروش می‌رفت و هرکس بلیت هر گروه را می‌خرید، ترکیب مشخص و ثابتی از فیلم‌های سینمایی را تماشا می‌کرد اما در جشنواره ی پیش روی، اوضاع تغییر کرده است. در این دوره، ترکیب فیلم‌های دو گروه اصلی مشخص نیست و اسامی فیلم‌های گروه سودای سیمرغ 1 در یک سالن با اسامی فیلم‌های گروه سودای سیمرغ 1 در سالن دیگر متفاوت است!

در روزهای اخیر، برخی مسئولان جشنواره ادعا کرده‌اند، در این دوره چیزی تحت عنوان بازار سیاه وجود ندارد و در این زمینه، استدلال‌هایی نظیر برقراری سانس‌های فوق العاده برای فیلم‌های پرمخاطب را مطرح کردند. با این حال، طیف گسترده‌ای از مردم، توان ایستادن در صف‌های طولانی جشنواره آن هم در سرمای بهمن ماه را ندارند و ترجیح می‌دهند، در همان سانس‌های معمول بتوانند فیلم‌های سینمایی را تماشا کنند و گره خوردن این مطالبه با تعداد محدود بلیت فروخته شده، بازار سیاه را عملاً شکل داده است.

با نیم نگاهی به سامانه‌های فروش آنلاین وسایل، می‌توان با لیست بلندبالایی از قیمت‌ها مواجه شد که تا رقم دو میلیون و دویست هزار تومان نیز رسیده است. یکی از دلایل تنوع قیمت، ابتکار مسئولان در ارائه ترکیب‌های مختلف فیلم برای سودای سیمرغ 1 و 2 است. فروشندگان با توجه به سالن سینما و ترکیب فیلمی که آن سالن نسبت به سالن‌های دیگر دارد، قیمت گذاری کرده‌اند و به همین دلیل، سری فیلم‌های سودای سیمرغ 1 و 2 با یک قیمت مشخص در بازار سیاه فروش نمی‌رود که باید این اتفاق را از دستاوردهای مدیریت جشنواره فجر تلقی کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۰
جشنواره فجر به جز سرگرمی هیچ ارزش دیگه ای نداره. یکی باید خیلی بیکار باشه که پولش رو اینطوری دور بریزه و وقت گرانبهای خودش رو هدر بده. وقتی که ممیزی برا جشنواره اعمال میشه پس یعنی تمام این فیلم ها بلافاصله بعد از اتمام جشنواره اکرانشون شروع میشه ، اون هم بدون تغییرات ، پس دلیل منطقی برای دیدن فیلم در جشنواره وجود نداره.
بلیت 3 میلیونی جشنواره به درد نخور فجر هم برای تازه به دوران رسیده که دنبال اعتبار میگردن والا
جشنواره ای بی مقدار و حقیر، فیلم هایی آبکی، حاشیه هایی آبکی تر با بلیط گرون!!!
این لوس بازیها چیه
اگر کسی حاضر است در چنین وضعیت اقتصادی برای دیدن فیلم 2 میلیون تومن بگردازد خب اینکار را انجام دهد.
باورتان نشود، اینها همه برای تبلیغ و بازارگرمی است، چون این فیلمها بعدا قرار است اکران جهانی شوند!!!!! می خواهند با این حرف ها روی هالیوود را کم کنند!! واقعا این فیلم های آبدوغ خیاری را به همان بلیط های چندهزارتومنی هیچکس نگاه نمی کند، آنوقت کسی حاضر می شود پانصد تا هزار برابر پول پای آن بدهد؟ آن هم در ایران
با این همه فیلمهای روزانه دیگه کی حوصله دیدن فیلم داره که بخواهد اینقدر مایه بزاره !
اون کدوم آدمی است که برای فیلم های بنجل و آپارتمانی و دیالوگهای تکراری اینقدر هزینه میکنه؟ ولی فکر نمیکنم کسی چنین کاری را انجام بده و این خیر بیشتر برای بازار گرمی و خروج از کسادی بیننده است وگرنه 4روزدیگر راحت میتوانی در منزل ودر کنار خانواده آنرا تماشا کرد آنهم معمولا بدون سانسور
راست گفتی، باورتان نشود، اینها همه برای تبلیغ و بازارگرمی است، چون این فیلمها بعدا قرار است اکران جهانی شوند!!!!! می خواهند با این حرف ها روی هالیوود را کم کنند!!
دورغ هرچه بزرگتر باورش راحتر اما برای خودتت تابی جان
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار