بازدید 2054

معارضان سوری برای شرکت در نشست سوچی رأی گیری می کنند

«کمیته عالی مذاکرات» وابسته به معارضان سوری تصمیم نهایی خود برای شرکت یا عدم شرکت در «کنگره گفتگوی ملی سوریه» را روز شنبه اعلام خواهد کرد.
کد خبر: ۷۶۸۲۹۵
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۴:۱۱ 27 January 2018

«کمیته عالی مذاکرات» وابسته به معارضان سوری تصمیم نهایی خود برای شرکت یا عدم شرکت در «کنگره گفتگوی ملی سوریه» را روز شنبه اعلام خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «یحیی اریدی» سخنگوی «کمیته عالی مذاکرات» وابسته به معارضان سوری روز جمعه در وین اعلام کرد که این کمیته روز شنبه تصمیم نهایی خود برای شرکت یا عدم شرکت در کنگره گفتگوی ملی سوریه را اعلام خواهد کرد.

اریدی در یک نشست خبری خطاب به خبرنگاران گفت: «فردا یک کنفرانس خبری با حضور رئیس کمیته عالی مذاکرات برگزار خواهد شد و ایشان تصمیم نهایی برای شرکت یا عدم شرکت در نشست سوچی را اعلام خواهند کرد».

«کنگره گفتگوی ملی سوریه» قرار است روز سی اُم ژانویه در شهر «سوچی» روسیه برگزار شود. دولت روسیه بیش از ۱۵۰۰ نماینده از جامعه سوریه را برای شرکت در این نشست دعوت کرده است.

سازمان ملل متحد و برخی دیگر از سازمانهای منطقه ای و بین المللی نیز به عنوان ناظر به این نشست دعوت شده اند.

وزارت امور خارجه آمریکا نیز دریافتِ دعوتنامه این نشست را تأیید کرد، اما تاکنون جزئیاتی از حضور یا عدم حضور نمایندگان این کشور در نشست مذکور ارائه نکرده است.

گفتنی است که هدف از برگزاری نشست سوچی، گردهم آوردن نیروهای معارض سوری و طرفداران دولت بشار اسد به همراه نمایندگانی از گروههای قومی و مذهبی سوریه است. از این گروهها دعوت شده است تا در راستای پیشبرد فرآیند صلح، پیرامون چشم انداز خود برای آینده سوریه بحث و گفتگو کنند. محور این گفتگوها نیز تلاش برای تهیه پیش نویس یک قانون اساسی جدید و برگزاری انتخابات خواهد بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل