بازدید 2839

اسکان 40 درصد دانشجویان در خوابگاههای استیجاری

کد خبر: ۷۶۷۷۷۱
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۹ 24 January 2018

معاون دانشجویی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: 40 درصد دانشجویان کشور به تناسب شرایط منطقه ای نیازمند امکانات رفاهی و خوابگاهی هستند که این نیاز تاکنون با کمک خوابگاه های استیجاری و خیرساز پوشش داده شده است.

به گزارش ایرنا، مجتبی صدیقی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از امکانات و مراکز تحقیقاتی دانشگاه تربت حیدریه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: اغلب 10 درصد دانشجویان در شروع سال تحصیلی برای اسکان با مشکل مواجه هستند که این مشکل نیمه دوم سال تحصیلی برطرف می شود.

وی اظهار کرد: اسکان در مراکز آموزش عالی استاندارد نیست و جمعیت دانشجویی با تراکم بسیار در اتاق ها و خوابگاهها اسکان داده می شوند.

وی گفت: در برنامه ششم توسعه قرار است با 70 هزار ظرفیت جدید و احداث 200 خوابگاه با مشارکت بانک ها، صندوق رفاه دانشجویی و خیران، فضای زیست دانشجویی را استاندارد کنیم که با اتمام این پروژه ها در پایان برنامه توسعه ششم می توانیم ادعا کنیم امکانات رفاهی و خوابگاهی ما در حد قابل قبول است.

رئیس سازمان امور دانشجویان کشور افزود: در چهار سال اخیر استقبال خیران از احداث پروژه های رفاهی و خوابگاهی مناسب بوده و انتظار داریم نیکوکاران این رویه را حفظ کرده و در ساخت بناهای رفاهی و آموزشی دانشگاه ها را یاری دهند.

مشکلات دانشجویان بازداشتی به حداقل رسیده است

صدیقی اظهار کرد: مشکل دانشجویان بازداشتی در نا آرامی های اخیر به حداقل رسیده و اغلب آنان برای شرکت در امتحانات آزاد شده اند.

وی بدون اشاره به تعداد دانشجویان بازداشتی گفت: این امر بیانگر مدیریت خوب وزارتخانه و همکاری قوه قضائیه است که این دانشجویان با کمترین لطمه و صدمه به وضعیت تحصیلی خود آزاد شده اند.

وی در باره امکانات خوابگاهی دانشگاه تربت حیدریه نیز افزود: با وجودی که این دانشگاه قدمت بسیار ندارد، اما فعالیت های خوبی داشته و توانسته است در فعالیت های آموزشی، علمی و تحقیقاتی و حتی حوزه بین الملل قدم های مثبتی بردارد که ادامه این روند توسعه و پیشرفت منطقه را نیز در پی خواهد داشت.

صدیقی ادامه داد: با این حال دانشگاه تربت حیدریه با محدودیت های قابل توجه در زمینه خوابگاه ملکی مواجه است که برای رفع این مشکل احداث خوابگاه برای دانشجویان این دانشگاه را از محل صندوق رفاه دانشجویی، بودجه عمومی و سایر مشارکت ها در اولویت قرار داده ایم و عملیات ساخت آن از سال آینده آغاز می شود.

در سفر یک روزه معاون دانشجویی وزیر علوم به تربت حیدریه از نرم افزار کاربردی (اپلیکیشن) زعفران در پژوهشکده زعفران دانشگاه این شهرستان رونمایی خواهد شد.

دانشگاه تربت حیدریه دارای 2 هزار و 500 دانشجو در 27 رشته، 34 استاد ثابت و 180 استاد مدعو است.

شهرستان 225 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل