بازدید 3459

بودجه اردو‌های راهیان نور دغدغه دانشگاه‌هاست

کد خبر: ۷۶۷۷۵۹
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۰ 24 January 2018

مدیر کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: در لایحه بودجه ۹۷ پیشنهاد داده‌ایم در چارچوب اردو‌های مذهبی و علمی به اردو‌های راهیان نور دانشگاه‌ها بودجه تخصیص داده شود.

به گزارش دانشجو، ایرجی، مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری امروز در جلسه ستاد راهیان نور قرارگاه شهید علم الهدی برگزار شد، گفت: براساس آئین نامه جدید ستاد راهیان نور دانشجویی موسوم به قرارگاه شهید علم الهدی شکل گرفته است که طبق اساسنامه وزیر علوم رئیس ستاد و جانشین ستاد ملی اردو‌های راهیان نور جانشین ستاد هستند که معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم به نمایندگی از رئیس و جانشین ستاد جلسات را با دبیرخانه آن که سازمان بسیج دانشجویی است، برگزار و هدایت می‌کند.

وی با بیان اینکه در راستای برگزاری اردو‌های راهیان نور شاهد هماهنگی همه جانبه بین دستگاه‌های مختلف هستیم، تصریح کرد: کنگره شهدای دانشجویی و پیاده روی اربعین از دیگر برنامه‌های مشترک بین وزارت علوم و سازمان بسیج دانشجویی هستند.

ایرجی با اشاره به اینکه سازمان بسیج دانشجویی هدایت دبیرخانه قرارگاه ملی راهیان نور شهید علم الهدی را برعهده دارد و اداره کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم نیز ماموریت هماهنگی با دانشگاه‌ها را دنبال می‌کند، تصریح کرد: در جلسات این ستاد موضوع گسترش اردو‌های راهیان نور از جنوب به غرب کشور و همچنین گسترش اردو‌های راهیان نور و برگزاری این اردو‌ها در طول سال مورد بررسی قرار گرفته اند.

وی تصریح کرد: یکی از اهداف پیش بینی شده این است که پنج درصد از دانشجویان به اردو‌های راهیان نور اعزام شوند.

مدیر کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با اشاره به اینکه در زمان دکتر فرهادی، وزیر علوم سابق مکاتباتی با دکتر آشنا مشاور فرهنگی وزارت علوم در راستای تخصیص بودجه به اردو‌های راهیان نور صورت گرفت، افزود: در این نامه درخواست شده بود تا از محل بودجه در اختیار رئیس جمهور اعتباری در اختیار وزیر علوم قرار بگیرد، اما متاسفانه تاکنون پاسخی داده نشده و پیگیری‌های ما نیز نتیجه نداده است.

وی با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های دانشگاه‌ها بحث اعتبارات برگزاری اردو‌های راهیان نور است گفت: در لایحه بودجه ۹۷ نیز پیشنهاد داده ایم که در چارچوب اردو‌های مذهبی و علمی بودجه‌ای به اردو‌های راهیان نور در دانشگاه‌ها تخصیص داده شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی