بازدید 2104

آنکارا: به درگیری مستقیم با آمریکا در سوریه نخواهیم رسید

معاون نخست وزیر ترکیه با بیان اینکه به استفاده از حریم هوایی سوریه ادامه خواهند داد، احتمال درگیری مستقیم با نیروهای آمریکایی را رد کرد.
کد خبر: ۷۶۷۷۰۴
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۶ 24 January 2018

معاون نخست وزیر ترکیه با بیان اینکه به استفاده از حریم هوایی سوریه ادامه خواهند داد، احتمال درگیری مستقیم با نیروهای آمریکایی را رد کرد.

به گزارش فارس، «بکر بوزداغ» معاون و سخنگوی نخست وزیر ترکیه امروز (چهارشنبه) گفت احتمال درگیری مستقیم بین نیروهای ترکیه و نظامیان آمریکایی در جریان عملیات «شاخه زیتون» در شمال سوریه وجود ندارد.

بوزداغ در مصاحبه با خبرگزاری «رویترز» ضمن رد احتمال رویارویی با نظامیان آمریکا در شمال سوریه، گفت البته احتمال بسیار کمی وجود دارد این مسئله در منطقه منبج رخ دهد.

وی با بیان اینکه اگر لازم باشد به استفاده از حریم هوایی سوریه بر فراز منطقه عفرین ادامه خواهند داد، گفت ترکیه برای هرگونه همکاری با آمریکا و روسیه جهت برگرداندن صلح به منطقه آماده است.

این اظهارات در حالی است که عملیات نظامی ترکیه علیه شبه‌نظامیان کُرد در عفرین، تحت نام «شاخه زیتون»، وارد روز پنجم خود شده و درگیری‌ها با یگان‌های مدافع خلق سوری (ی.پ.گ) ادامه دارد.

6400 نظامی ترکیه تا کنون در جریان این عملیات در خاک سوریه حضور داشته و با ورود به 70 روستا، شبه‌نظامیان کُرد را از بین بردند. این نیروها گستره عملیات خود را به شهر «اعزاز» در شرق عفرین و استان حلب افزایش دادند.

دولت ترکیه که از چندین ماه قبل تهدید به اجرای عملیات نظامی جدید در شمال سوریه علیه شبه‌نظامیان کُرد در این منطقه می‌کرد، بعد از اعلام تصمیم آمریکا برای ایجاد ارتش کُردی 30هزار نفری در سوریه، مجاب به آغاز آن شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر