بازدید 1837

رئیس‌جمهوری تایوان حمله چین را محتمل دانست

رئیس جمهوری تایوان تهدید حمله نظامی از سوی چین را به شدت جدی گرفته و گفته که تایپه احتمال وقوع چنین حمله‌ای را رد نمی‌کند.
کد خبر: ۷۶۷۶۲۹
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۱ 24 January 2018

رئیس جمهوری تایوان تهدید حمله نظامی از سوی چین را به شدت جدی گرفته و گفته که تایپه احتمال وقوع چنین حمله‌ای را رد نمی‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، این صحبت‌ها از سوی تسای اینگ ون، رئیس جمهوری تایوان در حالی مطرح شده که چین بیش از هر زمان دیگری در نزدیکی آب‌های تایوان دست به مانور می‌زند.

وی ادامه داد: هیچ‌کس نمی‌تواند چنین احتمالی را نادیده بگیرد. زمانیکه دولت ما با مقاومت و فشار از سوی چین روبرو باشد، باید روشی را برای ایستادگی در برابر این فشارها بیابد.

رئیس‌جمهوری تایوان در پاسخ به سوالی درباره گشت‌های هوایی چین بر فراز حریم هوایی کشورش که در دسامبر ۲۰۱۷ چندین بار صورت گرفت، گفت: یگان‌های مرتبط نظامی تایوان به دقت اوضاع را زیر نظر داشته‌اند.

در تابستان ۲۰۱۶، دیپلمات‌های چینی به صورت رسمی ارتباطات خود را با مقام‌های تایوان و در نتیجه امتناع تسای اینگ ون در حمایت از ایده چین متحد، به حالت تعلیق درآوردند.

چین، تایوان را یکی از استان‌های شورشی خود می‌داند و حتی این مساله را رد نکرده که اگر لازم باشد، با استفاده از قوای نظامی خود این منطقه را بار دیگر تحت فرمان خود می‌گیرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست