بازدید 5183

فشار تازه چهار کشور عربی بر قطر

یک وبگاه خبری مدعی شد که عربستان، امارات، بحرین و مصر مجددا سیزده تقاضای خود از قطر را مطرح کرده‌اند.
کد خبر: ۷۶۷۳۷۱
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۵ 23 January 2018

یک وبگاه خبری مدعی شد که عربستان، امارات، بحرین و مصر مجددا سیزده تقاضای خود از قطر را مطرح کرده‌اند.

به گزارش فارس، وبگاه «میدل ایست آی» مدعی شده است که عربستان، امارات، بحرین و مصر که از پنجم ژوئن گذشته تحریم‌هایی را بر قطر اعمال کرده و درخواست‌هایی را از این کشور داشتند مجددا سیزده تقاضای خود از قطر را مطرح کرده‌اند.

میدل ایست ای در خبر خود اشاره کرده است که در بین این 13 تقاضای چهار کشور یاد شده از قطر توقف فعالیت شبکه خبری «الجزیره»، کاهش رابطه با ایران و خاتمه دادن همکاری نظامی با ترکیه به‌چشم می‌خورد.

بر این اساس، «احمد ابو زید» سخنگوی وزارت خارجه مصر روز دوشنبه در صفحه فیسبوک این وزارتخانه اعلام کرده است که دیپلمات‌های ارشد چهار کشور یاد شده اقدام‌های جدید تحریک کننده قطر که ضربه زدن به منافع و امنیت ملی عربستان، بحرین، مصر و امارات ذکر شده را بررسی کرده و همبستگی کامل با همدیگر را نیز اعلام کرده‌اند.

این در حالی است که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا نیز هفته گذشته در تماس تلفنی با امیر قطر از تلاش‌های این کشور در مقابله با تروریسم و افراط گرایی ستایش کرد.

میدل ایست ای در خاتمه با اشاره به وخیم شدن اوضاع بین چهار کشور با قطر با گذشت هفت ماه از این بحران و ادعای امارات مبنی بر نقض حریم هوایی خود از سوی نیروی هوایی قطر نوشت: ترکیه در این بحران از ابتدا به طور کامل از قطر حمایت کرده و حتی نیروهای خود را به یک پایگاه نظامی در دوحه گسیل داشته و کمک‌های اقتصادی با این کشور را برای اطمینان از وجود مواد غذایی لازم افزایش داده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار