بازدید 3600

گل هم به کشور قاچاق می‌شود

کد خبر: ۷۶۶۸۴۰
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۰ 22 January 2018

رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه با بیان اینکه بازار گل و گیاه کشور بر اثر رکود هر روز نسبت به گذشته بی‌رمق‌تر می‌شود، گفت: در حال حاضر سه نوع گل از طریق قاچاق به بازار کشور راه پیدا می‌کند.

به گزارش تسنیم اکبر شاهرخی در مصاحبه با رادیو اظهار داشت: تولیدکنندگان داخلی متأثر از پدیده رکود ضرر و زیان‌های فراوانی را متحمل شده‌اند.

وی در ادامه ضمن اشاره به بحث قاچاق گل و گیاه گفت: خوشبختانه با همکاری خوب بازرسان اتاق اصناف تهران، تعزیرات حکومتی، جهاد کشاورزی و پلیس آگاهی جلوی قاچاق در این حوزه گرفته شده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه گفت: هم‌اکنون قاچاق در این حوزه به‌حدی نیست که بتواند به تولیدکنندگان داخلی لطمه‌ای واردکند.

وی با ابراز اینکه بازارهای گل و گیاه کشور تحت کنترل است، افزود: در حال حاضر سه نوع گل از قبیل لاکی بامبو، ارکیده دندلیون و کاکتوس‌های زینتی از طریق قاچاق به بازارهای کشور راه پیدا می‌کنند.

شاهرخی با بیان اینکه در شرایط حاضر لاکی بامبو و کاکتوس‌های زینتی خاص در ایران تولید نمی‌شود، گفت: تنها تعداد محدودی از تولیدکنندگان داخلی «ارکیده دندلیون» را در گلخانه‌های مجهز تولید و به بازار مصرف عرضه می‌کنند بنابراین قاچاق این گل‌ها ضربه‌ای به تولید داخلی وارد نخواهد کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار