بازدید 9024
پیمانه اقتصادی؛

از «حسادت غربی‌ها به تجارت ایران و چین» تا «واردات ۳۸ هزار و ۵۵۴ خودروی سواری از امارات»

این پیمانه تیتر‌هایی همچون گله‌ای در رابطه با نفتکش سانچی از کشور چین نداریم، قرمزپوشی بورس تهران در آخرین روز دی ماه، رشد خیره کننده بورس‌های دنیا در روز تعطیلی دولت آمریکا، نفت سبک ایران به 70 دلار نزدیک شد، سبد کالا به زودی بین اقشار حمایتی توزیع می‌شود، افزایش نسبی قیمت انواع سکه، گرانی سه گانه دلار، یورو و درهم در پایان دی ماه، دلیل افت عجیب قیمت بیت کوین و سرمایه‌گذاری خودروساز ژاپنی در فرانسه  را در بر دارد.
کد خبر: ۷۶۶۳۱۹
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۳ 21 January 2018

از «حسادت غربی‌ها به تجارت ایران و چین» تا «واردات ۳۸ هزار و ۵۵۴ خودروی سواری از امارات»پیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار آزاد ارز، انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کنیم.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون گله‌ای در رابطه با نفتکش سانچی از کشور چین نداریم، قرمزپوشی بورس تهران در آخرین روز دی ماه، رشد خیره کننده بورس‌های دنیا در روز تعطیلی دولت آمریکا، نفت سبک ایران به 70 دلار نزدیک شد، سبد کالا به زودی بین اقشار حمایتی توزیع می‌شود، افزایش نسبی قیمت انواع سکه، گرانی سه گانه دلار، یورو و درهم در پایان دی ماه، دلیل افت عجیب قیمت بیت کوین و سرمایه‌گذاری خودروساز ژاپنی در فرانسه  را در بر دارد.

 

حسادت غربی‌ها به تجارت ایران و چین/ گله‌ای در رابطه با نفتکش سانچی از کشور چین نداریم!

اسدالله عسگراولادی رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین روز گذشته در نشست خبری در محل این اتاق اظهار کرد: باید به روابطمان با چین به صورت درازمدت توجه کنیم و اینکه فردی در کاخ سیاه یا سفید نشسته و نتوانسته برجام را ملغی کند توجهی نکنیم. وی درباره مسدود شدن برخی حساب بانکی ایرانیان در کشور چین گفت: دانشجویانی که اجازه کار تجاری ندارند نباید در حساب خود رقم بالایی داشته باشند؛ بنابراین کسانی که حسابشان به این صورت بسته شده است روال قانونی صورت گرفته است زیرا باید مالیاتشان پرداخت شود. وی ادامه داد: مبادلات تجاری دو کشور ایران و چین از مرز 40 میلیارد دلار و حتی بیشتر قرار دارد و این امر باعث نگرانی برخی کشورها شده است. وی تصریح کرد: امیدواریم روابط دو کشور بیش از پیش توسعه یابد هرچند رقبایی از جمله ترکیه و پاکستان تلاش دارند سهم بیشتری بگیرند. عسگراولادی گفت: صادرات ایران با چین بر واردات فزونی دارد که این امر خود امتیازی بزرگ است و چین این آمادگی را دارد بیشتر از آن چیزی که به ما می‌فروشد به کشور ما کالا وارد کند. رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین با بیان اینکه ما گله‌ای در رابطه با نفتکش سانچی از کشور چین نداریم، گفت:  باید سعی کنیم به کشور چین صادرات بیشتری داشته باشیم و سرمایه‌گذاری بیشتری از این کشور جذب کنیم. عسگراولادی ادامه داد: سرمایه‌گذاری‌های مشترک دو کشور باعث حسادت غربی‌ها شده است که این امر برای ما قابل درک است؛ با وجود اینکه بانکهای انگلیسی و آمریکایی با ما کار نمی‌کند اما این دلیلی بر باج دادن ما به انگلیسی‌ها و آمریکایی‌ها نمی‌شود. /تسنیم

قرمزپوشی بورس تهران در آخرین روز دی ماه

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز شنبه بیست و نهم دیماه 96 با کاهش 106 واحدی معادل 0.11 درصد به رقم 98 هزار و 817 واحد رسید. این در حالی است که نماگر اصلی بازار سهام در جریان معاملات هفته گذشته با جهش 2738 واحدی، به یک قدمی کانال 99 هزار واحد رسیده بود. تالار شیشه ای در اولین روز کاری از هفته پایانی دی ماه 96، بر خلاف هفته قبل شاهد روند نزولی اکثر شاخص های منتخب بود. بر این اساس، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) با کاهش 33 واحدی معادل 0.11 درصد به رقم 31 هزار و 579 واحد رسید. شاخص کل هم ‌وزن با رشد 7 واحدی معادل 0.04 درصد، عدد 17 هزار و 447 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش 5 واحدی معادل 0.05 درصد به رقم 13 هزار و 144 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور با افت 0.04 درصد همراه شد و 39 واحد کاهش را رقم زد و به سطح 106 هزار و 693 واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با 162 واحد کاهش معادل 0.23 درصد به رقم 70 هزار و 547 واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با 231 واحد افزایش معادل 0.11 درصد همراه بود و عدد 208 هزار و 562 واحد را به نمایش گذاشت. 

از «حسادت غربی‌ها به تجارت ایران و چین» تا «واردات ۳۸ هزار و ۵۵۴ دستگاه خودروی سواری از امارات»

رشد خیره کننده بورس‌های دنیا در روز تعطیلی دولت آمریکا

روز گذشته، شاخص در همه بورس های دنیا از امریکا تا اروپا بدون توجه به تعطیلی دولت آمریکا، با رشدهای خیره کننده ای مواجه شدند. شاخص «اس. اند. پی. 500» با رهبری اقلام مصرفی که بهترین عملکرد را به ثبت رساندند، موفق به رکوردشکنی شد و با 0.4 درصد افزایش به 2810.30 واحد رسید. شاخص «نزدک کامپوزیت» هم با جهش 0.6 درصدی به 7336.38 واحد رسید و رکورد جدیدی را به ثبت رساند. شاخص «داوجونز اینداستریال اوریج» هم با 0.21 درصد رشد به 26071.72 واحد رسید. در اروپا، بورس های منطقه یورو به بالاترین سطوح خود در 10 سال اخیر رسیدند و شاخص «استاکس 600» که در برگیرنده سهام 600 شرکت مهم اروپایی است با 0.5 درصد افزایش و به کمک روند رو به رشد بازارهای جهانی به بالاترین سطح خود از ماه اوت سال 2015 تاکنون رسید. همچنین حساب جاری منطقه یورو در ماه نوامبر سال 2017، مازاد بیشتری را به نسبت ماه قبل آن نشان می‌دهد. در لندن، شاخص «فوتسی 100» با 0.39 درصد افزایش به 7730.79 واحد رسید. «دکس» آلمان با 1.15 درصد افزایش به 13434.45 واحد رسید و «کک» فرانسه هم 0.58 درصد افزایش یافت و به 5526.51 واحد رسید. /ایبنا

نفت سبک ایران به 70 دلار نزدیک شد

قیمت نفت سبک ایران در هفته منتهی به 12 ژانویه (22 دی‌ماه) با یک دلار و 69 سنت به 69 دلار و 26 سنت برای هر بشکه رسید. میانگین قیمت نفت ایران از ابتدای سال 2018 تاکنون، 68 دلار و 51 سنت برای هر بشکه بوده است. قیمت نفت خام سنگین ایران در دوره مورد بررسی یک دلار و 24 سنت برای هر بشکه افزایش یافت و به 65 دلار و 62 سنت رسید. میانگین قیمت نفت سنگین ایران نیز از ابتدای امسال تاکنون 65 دلار و هفت سنت برای هر بشکه بوده است. قیمت سبد نفتی اوپک نیز در هفته منتهی به 12 ژانویه، به 66 دلار و 81 سنت رسید که نسبت به هفته گذشته، یک دلار و 32 سنت افزایش نشان می‌دهد.

سبد کالا به زودی بین اقشار حمایتی توزیع می‌شود

مدیر کل دفتر حمایتی و توانمندسازی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از توزیع سبد کالا بین اقشار حمایتی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: مشمولان دریافت این سبد کالا می توانند با مراجعه به فروشگاه های طرف قرارداد، کالاهای مورد نیاز خود را خریداری کنند. جزئیات بیشتر

افزایش نسبی قیمت انواع سکه در بازار تهران

در جریان معاملات بازار آزاد تهران روز شنبه قیمت انواع سکه با افزایش نسبی همراه بود، به طوری که هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم با حدود ۱۰۰۰ تومان افزایش یک میلیون و ۴۵۹ هزار و ۶۸۵ تومان، هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با حدود ۲۵۰۰ تومان افزایش یک میلیون و ۵۱۳ هزار و ۷۱۱ تومان، نیم سکه با حدود ۱۰۰۰ تومان افزایش ۷۲۸ هزار و ۳۴۲ تومان، ربع سکه ۴۲۹ هزار و ۷۷ تومان و سکه گرمی ۲۸۲ هزار و ۵۰ تومان معامله شد.

گرانی سه گانه دلار، یورو و درهم در پایان دی ماه

در پایان معاملات بازار آزاد روز شنبه، هر دلار آمریکا با افزایش 795 ریال نسبت به پایان هفته گذشته، به طور میانگین به قیمت 44 هزار و 523 ریال فروخته شد. هر یورو نیز با رشد 359 ریال همراه شد و در پایان روز به رقم (میانگین) فروش 54 هزار و 516 ریال رسید. همچنین هر درهم امارات در بازار آزاد ابتدای هفته، 12 هزار و 233 ریال قیمت گذاری شد که نسبت به پنج شنبه گذشته، به طور میانگین 164 ریال گران تر فروخته شد.

از «حسادت غربی‌ها به تجارت ایران و چین» تا «واردات ۳۸ هزار و ۵۵۴ دستگاه خودروی سواری از امارات»

دلیل افت عجیب قیمت بیت کوین

در ماه دسامبر سال 2017 بیت کوین هر روز رکورد جدیدی را از خود به جا می گذاشت و در نهایت قیمت آن به 20000 دلار رسید. این در حالی است که در هفته ی اخیر هجوم گسترده ی سرمایه گذاران برای فروش بیت کوین باعث شد که روز چهارشنبه قیمت این ارز مجازی به کمتر از 10000 دلار کاهش پیدا کند. گئورگی وربیتسکی یکی از تحلیلگران بازار در این خصوص عنوان کرده است که '' بسیاری از افرادی که در حوزه ی بیت کوین و به طور کلی در بازار ارزهای مجازی فعالیت می کنند می دانند که افزایش چشمگیر قیمت بیت کوین در ماه های اخیر مرهون تزریق گسترده ی سرمایه ی مشتریان به بازار است. حتی مستمری بگیران هم می خواستند سرمایه گذاری کنند''. وربیتسکی افزوده است که ''سرمایه گذاران باتجربه می دانستند که اینطور نیست که روزهای خوب بیت کوین تا ابد ادامه پیدا کند. کسانی که در بازار 'به آخرین قطار می رسند' معمولا مجازات می گردند...''. بسیاری از تحلیلگران افت شدید قیمت بیت کویت را به خبرهای منتشر شده از کره ی جنوبی و چین مرتبط می دانند. گفته می شود که تنظیم کنندگان مقررات در این دو کشور در حال اتخاذ اقدامات سخت گیرانه در مورد ارز های مجازی هستند. در این رابطه، باید اشاره گردد که دولت چین در ماه سپتامبر سال گذشته ی میلادی هرگونه ''پیشنهاد اولیه ی پول دیجیتالی'' را ممنوع اعلام کرد و گفته می شود که این اقدام چین در مقایسه با فروش گسترده ی بیت کوین در هفته ی جاری تاثیر بیشتری بر کاهش شدید قیمت این ارز مجازی داشته است. همچنین، از این پس انتظار می رود که در صورت انتشار هر نوع خبر ناامید کننده ی دیگر در مورد بیت کوین قیمت این پول دیجیتالی کاهش یابد.

بازار اوراق مسکن؛ نزول آرام اوراق تسهیلات

اوراق تسهیلات مسکن اسفند94 (تسه9412) با افت ماهانه 5/ 1 درصدی برای سومین ماه متوالی نزولی و به قیمت 73 هزار و 288 تومان معامله شدند. با وجود روند کم‌نوسان اوراق در سطح 74 هزار تومانی در آذر، در ماه دی افت تدریجی تقاضا، میانگین قیمت اوراق را در سطح 73 هزار و 568 قرار داد. با این وجود در ماه‌های اخیر شاهد تشدید نوسانات قیمت مسکن هستیم به‌صورتی که در آذر رشد ۲/ ۵۰ درصدی تعداد معاملات و رشد بیش از ۱۴ درصدی قیمت مسکن در تهران رقم خورد. افزایش سهم خانه‌های کلنگی از ۶ به ۱۲ درصد در کنار سهم خانه‌های کوچک‌تر که قابلیت معامله‌ بالاتری دارند می‌تواند سیگنالی برای ورود تقاضای سرمایه‌گذاری علاوه بر تقاضای مصرفی در بازار مسکن باشد. همچنان رشد تدریجی تقاضا با نزدیک شدن به پایان سال می‌تواند «تسه»ها را به روند صعودی بازگرداند.

سرمایه‌گذاری خودروساز ژاپنی در فرانسه 

شرکت خودروسازی تویوتا موتورز اعلام کرد با سرمایه‌گذاری مجدد، تولیدات کارخانه‌اش در شمال فرانسه را متنوع خواهد ساخت. به گزارش رویترز این خودروساز ژاپنی قصد دارد با سرمایه‌گذاری ۴۰۰ میلیون یورویی تولید یک خودروی جدید را در این کارخانه آغاز کند. تاکنون تنها تویوتا یاریس هیبریدی در این مجموعه تولید شده است. تویوتا قرارداد احداث این کارخانه را در سال ۲۰۱۰ منعقد کرد و نخستین محصول این کارخانه در سال ۲۰۱۲ به بازار عرضه شد. تویوتا جزئیات سرمایه‌گذاری جدیدش را طی روزهای آینده و در حضور امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه اعلام خواهد کرد. بیش از ۴ هزار فرانسوی در این کارخانه مشغول به کارند. ژوان وان‌زیل، مدیر کسب‌و‌کار تویوتا در اروپا چندی پیش اعلام کرد این شرکت ژاپنی به دنبال افزایش تولید و فروش خودروهای هیبریدی در اروپاست. طبق برنامه‌ریزی تویوتا مدل‌های هیبریدی تا سال ۲۰۲۰ بیش از نیمی از فروش این برند در اروپا را تشکیل خواهند داد.

واردات ۳۸ هزار و ۵۵۴ خودروی سواری از امارات

بر اساس تازه‌ترین آمار گمرک ایران از تجارت خارجی ۹ ماهه سال جاری، در این مدت ۵۶ هزار و ۷۶ دستگاه خودرو به ایران وارد شده که ارزش آن به بیش از یک میلیارد و ۴۸۸ میلیون دلار می‌رسد. از تعداد کل خودروهای وارداتی به ایران در این مدت بیشتر تعداد خودروهای واردشده از کشور امارات متحده عربی بوده است. بر این اساس در ۹ ماهه سال جاری ۳۸ هزار و ۵۵۴ دستگاه خودروی سواری از امارات به ارزش یک میلیارد و ۱۱ میلیون دلار به ایران وارد شده است.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۳
جان ؟؟؟ حسادت غربی ها به تجارت ایران و چین !!!!!! مردم رو چی فرض کردین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۱
یکشنبه 1 بهمن 96 ساعت 11 صبح : دلار 4580 تومان شاخص بورس تا این لحظه 500 واحد سقوط کرده !!!
مسعود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۱
بله به ماشین چینی که 5 میلیون نمی ارزه میدن 100 میلیون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۲
حسادت به روابط تجاری ایران وچین ؟! منظور شما به رابطه یکطرفه واردات کالاهای بنجول ازچین است ؟ بله البته این برای اروپایی ها جای حسادت هم دارد !!!!!!!!!!
آقاي عسكر اولادي ، ما به چين نفت ومواد كاني صادر مي كنيم و اجناس بنجل و كم دوام وارد مي كنيم. با اين اوصاف فزوني صادرات به واردات كه افتخاري ندارد. مثل اينستكه شما داريد طلا و جواهر مي دهيد و حلبي وارد مي كنيد ديگر كم و زيادش افتخاري ندارد كه به رخ ملت مي كشيد. اتفاقاً آمريكا و ديگر دشمنان ملت ايران به اينگونه مبادلات تجاري حسادت كه نمي كنند بلكه خوشحال هم مي شوند زيرا با ادامه اينگونه تجارتها ، قطعاً اقتصاد ، محيط زيست و بهداشت مردم رو به نابودي رفته و سودش را دولت چين و عده اي بازرگان رانت خوار ايراني مي برند. بيش از سي سال است كه تجارت با چين را داريم تجربه مي كنيم و نتيجه اش جيب خالي دولت و مردم، محيط زيست انباشته از مواد غير قابل بازيافت و بنجل چيني، هواي آلوده و بيماري مردم و ..... و از حق نگذريم جيب پر از پول دلالان رانت خوار فعال در اين زمينه بوده است. حالا نمي دانم شما از چه مزيت معاملات با چيني ها داريد دفاع مي كنيد و چرا .
در مورد آمار واردات بسیار متاسفم . با تشویق به کار آفرینی و مصرف کالای تولید داخل آمار واردات میتواند کاهش یابد. فقط نیاز به کار فرهنگی داریم. پول هست ولی مرد کار نیست.
بلاخره کشور رو با اشغال هاس چینی و 4چرخهاشون کشور رو بدبخت کردید و بایدم به این حسادت هم بشه.
چین خودش به تنهایی دو برابر و نیم کل اروپا و آمریکا جمعیت داد.
جمعیتی فعال، پرکار و کم توقع.
اگر از دلار خلع ید بشود، آینده اقتصاد دست اینان است.
چرا ما نباید یک تولید کننده و صادر کننده محصولات با کیفیت با آین همه سرمایه انسانی و مادی خدا دادی باشیم و به خود ببالیم . نه بعنوان یک مصرف کننده ای که در خانه ، مغازه ، خیابان و هر کجا که نگاه می کنیم بیشتر محصولات خارجی هستند.
اگر یک روزی یکنفر پیدا شد و گفت به سماور ساز هزینه پرداخت کنید و سماور از سازنده داخلی بخرید و نفر بعدی پیدا شد و او را دور شهر چرخاند تا پولش پس دهد و دیگر کسی جرات تولید داخلی نکند. الان هم همین داستان است.
اولا: کسانی که منافع دلالیشان به خطر می افتد و به منابع رانت وصل هستند اجازه چنین کاری نمی دهند.
دوما : دریافتهای بیمه، انواع مالیاتها و عدم حمایت
اگر غربیها بقول شما حسادت دارند با روابط تجاری میان ایران و چین!!! مسئولین ما هم باید خجالت بکشند ازاینکه کشور ما تولید کننده خیلی از وسائل زندگی ملت نیستند و چیزهایی که هم تولید میشوند بی کیفیت هست خجالت آور اینست که ما کشور تولید کننده و صنعتی نیستیم با همه ثروتی که به فنا میرود
باید هم حسادت کنند چون کشور چین هر چی جنس بی خود و بی مصرف را همراه بعضی کالاهای صنعتی به ایران صادر میکنه که مبلغ زیادی ارز از کشور خارج میکنه. اگر از چین تکنولوژی وارد کنیم و بعد بومی سازی کنیم ارزش داره اما وارد کردن بعضی وسایل تزئینی و غیرضروری جز صرف هزینه و منابع مالی منفعتی برای ما نداره.
با سلام جای تاسف است که پول مملکت به خودرو داده میشود تا بعد از چند سال تبدیل به اهن قراضه شود و در گورستان ماشین ها به خاک سپرده شوند. در جاییکه خیابان های اکثر شهر ها پر از ماشین است . هر سال 8 میلیارد دلار تنها بنزین میسوزانیم و ده ها برابر ان نیز خرج بیماری هایی میکنیم که مردم در اثر این نوع اداره امور به ان ها مبتلا میشوند. به این میگویند بر احوال ان کس بباید گریست که دخلش بود یازده خرج بیست
آقای عسگر اولادی خودشان رییس بازرگانی ایران و چین هستن و همه منفعت و سودشان در واردات جنس آشغال چینی میباشد و باید هم اینجوری طرفداری کنن.
ایمجوری مردم مارو با جنس چینی بدبخت و جوانان مارو بیکار میکنن.
اره ما باج نمیدیم به اروپا امریکا عوضش میدیم به چین روسیه
البته واقعا هم باید حسادت کنند!!! کجای دنیا کشوری اجازه می دهد نفت آن، این طلای سیاه را ببرند و پول آن را با دسته بیل و کلنگ و ماهی تیلاپیا بدهند؟ واقعا باید از حسادت بترکند، البته حسادت به چین، وگرنه ما چیزی برای رشک ورزی دیگران نداریم، مگر زمینه لرزه ها و خشک سالی هایمان!!!
عسگر اولادي وارد كننده عمده كالا از چين هست بايد هم اين حرفهارو بزنه
باید هم حسودی کنند ببین چطوری آرام و ساکت سانچی را مانچی کردند بی هیچ ادعایی البته باید هزینه آلوده گی را ساکت بپردازیم
آقای عسگراولادی چرا مثل برادر مرحومت حاج حبیب اله ملی فکرنمیکنی چین چه چیزی دارد که خودمان نداریم والا مردم اجناس ایرانی رو به چینی ترجیح میدهند حیف انرژی که به چین صادر میکنیم در ازایش بیکاری فرزندانمان را وارد میکنیم روسیه باتمام هارت وپورتش جرات فروش جنگنده پیشرفته واس 400 رونداره چون آمریکا میگوید بعضی از قطعاتش آمریکاییست در طول تاریخ هرکشوری به چین وروسیه وابسته شد بدبخت شده شما نفع چه گروهی رادرنظرمیگیرید
البته به چین حسادت می کنند درین رابطه ی شوم.
ورود اجناس چینی را به داخل ایران ممنوع کنید در خود ایران اگر کارخانه راه اندازی کنید می توانیم اجناسی به مراتب بهتر از جنس چینی تولید کنیم تا به کی می خواهید اجناس بی کیفیت وارد کنید و از انطرف مردم بیکار تر شوند؟
وارد کردن کالا های بنجل چینی و فروختن به مردمی که از روی ناچاری خرید میکنند اسمش تجارته؟ البته پرسوده برای بعضی ها امیدوارم روزی چوب این همه خیانت به مردم ایران رو بخورید
فکر کردید مردم از پشت کوه آمدند!!!
آقای عسگری اولادی اوضاع فلاکت بار اقتصادی مملکت. را نمی بینید
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار