بازدید 8860
فرجام خوشِ جشنواره بی‌سروصدا؛

علیرضا قربانی برنده جایزه باربد جشنواره موسیقی فجر شد

در این مراسم پس از اجرای ارکستر ملی ایران به رهبری فریدون شهبازیان و خوانندگی سالار عقیلی، یاد و خاطره جان باختگان حادثه نفتکش سانچی را گرامی داشته شد... در بخش خوانندگی آلبوم با کلام ایرانی علیرضا قربانی برای آلبوم «فروغ» به عنوان بهترین خواننده، جایزه باربد را دریافت کرد... در بخش خوانندگی موسیقی دستگاهی سالار عقیلی برای آلبوم «میهن وطنم خوش تر» و وحید تاج برای آلبوم «در عشق زنده باید» لوح تقدیر دریافت کردند.
کد خبر: ۷۶۶۲۹۵
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۲ 20 January 2018

علیرضا قربانی برنده جایزه باربد جشنواره موسیقی فجر شددر مراسم پایانی سی و سومین جشنواره فیلم فجر، جایزه باربد برای آلبوم فروغ به علیرضا قربانی خواننده برجسته موسیقی اصل ایران تعلق گرفت اما قربانی تنها چهره‌ای نبود که در اختتامیه مهم‌ترین رویداد موسیقی ایران مورد توجه قرار گرفت.

به گزارش «تابناک»؛ سی و سومین جشنواره موسیقی فجر ساعتی پیش با اعلام برگزیدگان جایزه باربد در تالار وحدت به سرانجام رسید. در این مراسم پس از اجرای ارکستر ملی ایران به رهبری فریدون شهبازیان و خوانندگی سالار عقیلی، یاد و خاطره جان باختگان حادثه نفتکش سانچی را گرامی داشته شد و در ادامه مراسم اهدای جوایز آغاز شد. در ادامه حمیدرضا نوربخش که اداره این جشنواره را نیز برعهده داشت سخنرانی کرد و پس از سخنرانی نوربخش، لوکا چیارلا هنرمند ایتالیایی قطعاتی را برای مخاطبان اجرا کرد.

سپس نوبت به جوایز «بخش موسیقی کلاسیک» و «بخش موسیقی ایرانی» در حضور وارطان ساهاکیان، هوشنگ کامکار، محمد سریر و ایرج راد رسید. در بخش آهنگسازی موسیقی کلاسیک لوح تقدیر به پریسا پیرزاده برای نوازندگی در آلبوم «وکالیز» تعلق گرفت. ضمن اینکه جایزه باربد این بخش مشترکا به علیرضا مشایخی برای آلبوم «سپکتروم»  و کارن کیهانی  برای آلبوم «باغ بی برگی» اهدا شد.

در بخش آهنگسازی موسیقی بی کلام ایرانی نیز لوح تقدیر به احسان ذبیحی فر برای آلبوم «چهارگان» تقدیم شد این در حالی است که نام این هنرمند در بین اسامی نامزدهای معرفی شده از سوی ستاد جشنواره وجود نداشت. در این بخش میلاد درخشانی برای آلبوم «حرف بزن» جایزه باربد را دریافت کرد.

در بخش آهنگسازی موسیقی با کلام ایرانی هم جایزه باربد به کاوه صالحی به آلبوم «این هم حکایتی است» تعلق گرفت. در بخش خوانندگی آلبوم با کلام ایرانی علیرضا قربانی برای آلبوم «فروغ» به عنوان بهترین خواننده ، جایزه باربد را دریافت کرد.

او پس از دریافت جایزه خود با قدردانی از هیات داوران جایزه باربد بیان کرد: واقعیت این است اساسا در هنر چیزی به عنوان جایزه و رتبه بندی خیلی صادق نیست و همواره در اولویت های بعدی هر هنرمندی قرار می گیرد. بنابراین گرفتن این جایزه برای من چندان جای خوشحالی ندارد چون همه هنرمندانی که در این فضا حضور دارند شایسته دریافت جایزه هستند.

اجرای چند قطعه در حوزه موسیقی نواحی توسط تعدادی از هنرمندان برگزیده موسیقی اقوام کشورمان در قالب گروه موسیقی «سازینه» به سرپرستی پیمان بزرگ نیا برنامه دیگری بود که حین اجرای مراسم اهدای جایزه باربد برگزار شد.

در ادامه از مقام هنری ابراهیم قادری از هنرمندان پیشکسوت موسیقی منطقه مهاباد و فرج علیپور نوازنده پیشگام کمانچه و خواننده موسیقی نواحی منطقه لرستان در حضور سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، قدردانی شد و سپس وزیر فرهنگ و ارشاد سخنرانی داشت.

صالحی در این سخنرانی گفت: موسیقی ایرانی موسیقی قومیت ماست که در آن پرورش یافته است. به عبارتی همان گونه که جغرافیای ایران زیباست موسیقی ایرانی هم زیباست. موسیقی ایرانی نمایه ای از معنویت شرقی است که با موسیقی ایرانی پیوندی عمیق دارد. اگر موسیقی ایرانی را با این نمایه ها می شناسیم باید قدر این موسیقی را نیز در دیپلماسی فرهنگی خود بدانیم. موسیقی ایرانی می تواند یادآور ارزش های اخلاقی، ملیت و قومیت ما باشد که بزرگان این مرز و بوم گام به گام آن را به پیش آوردند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: جشنواره موسیقی فجر فرصتی برای استفاده از تجربیات پیشکسوتان و استعداد جوانان است. این رویداد فرصتی برای گفتگوی جهانی از طریق موسیقی است که باید آن را تقویت و از ضعف های آن کاست. به هر حال این جشنواره فرصتی برای اصحاب موسیقی ایران قرار داده است که از هم اینک در آغاز راه جشنواره سی و چهارم از بزرگان موسیقی بخواهیم از قوت ها و ضعف های این رویداد بگویند تا ما استوارتر باشیم. به طور حتم با این پیشنهادها و نقدها است که سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر را پرفروغ خواهیم کرد.

پس از صحبت های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نوبت به اهدای جوایز دو بخش موسیقی تلفیقی و موسیقی دستگاهی در حضور قاسم رفعتی، محمدرضا چراغعلی، میلاد کیایی، حمیدرضا نوربخش، مظفر شفیعی و بهرام جمالی رسید.

در این بخش جایزه باربد آهنگسازی موسیقی تلفیقی بی کلام به گلنوش صالحی برای آلبوم « ۱۰ تیر» تعلق گرفت. در بخش آهنگسازی موسیقی تلفیقی با کلام هم لوح تقدیر به فرزاد میلانی برای آلبوم «نوستالژی» تعلق گرفت. جایزه باربد بخش موسیقی تلفیقی با کلام نیز به میلاد درخشانی برای آلبوم «حرف بزن» تعلق گرفت.

میلاد درخشانی پس از دریافت جایزه اش گفت: خیلی شب خوبی است که دو آلبوم من مورد تایید و موفقیت قرار گرفت. من این جوایز را به پدر و مادر و برادرم پدرام درخشانی تقدیم می کنم.

در بخش موسیقی دستگاهی بی کلام جایزه باربد به قاسم رحیم زاده برای آلبوم «آواز رود» اهدا شد. ضمن اینکه در بخش آهنگسازی موسیقی دستگاهی با کلام هنرمندی حائز دریافت جایزه باربد نبود اما مجید مولانیا برای آلبوم «در عشق زنده باید» و محمد عشقی برای آلبوم «سرو بالا» لوح تقدیر این بخش دریافت کردند.

در بخش خوانندگی موسیقی دستگاهی با کلام هیات داوران هیچ آلبومی را حائز دریافت تندیس جایزه ندانسته اما سالار عقیلی برای آلبوم «میهن وطنم خوش تر» و وحید تاج برای آلبوم «در عشق زنده باید» لوح تقدیر دریافت کردند.

سالار عقیلی پس از دریافت لوح قدردانی خود بیان کرد: این لوح ها و جوایز ملاک نیست بلکه ملاک تاثیر گذاری اثر است که می تواند مورد توجه قرار گیرد. به هر حال امیدوارم ما هنرمندان فقط در مراسم ختم همدیگر را ملاقات نکنیم و در مکان و جای دیگر با هم به گفتگو نشسته و انقدر از هم فاصله نداشته باشیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار