بازدید 8830

شاهزاده سعودی بازداشت شده پاداش گرفت

شاهزاده سعودی که به اتهام فساد بازداشت شده بود، عهده‌دار ریاست هیئت اعزامی عربستان به مجمع جهانی اقتصاد در داووس شد.
کد خبر: ۷۶۶۲۳۱
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۲ 20 January 2018

باشگاه خبرنگاران نوشت: شاهزاده سعودی که به اتهام فساد بازداشت شده بود، عهده‌دار ریاست هیئت اعزامی عربستان به مجمع جهانی اقتصاد در داووس شد.

 به گزارش وبسایت «میدل ایست مانیتور»، براساس اظهارات منابع آگاه دولت سعودی «ابراهیم العساف»، وزیر کشور عربستان، که به تازگی از بازداشت آزاد شده است، ریاست هیئت اعزامی از سوی ریاض به داووس را برای شرکت در مجمع جهانی اقتصاد بر عهده خواهد داشت.

العساف پیشتر وزیر اقتصاد و همچنین یکی از اعضای هیئت مدیره شرکت نفتی «سعودی آرامکو» بود. وی در ماه نوامبر در جریان دستگیری شاهزاده‌های سعودی به اتهام فساد بازداشت شد. با این حال، وی ماه گذشته در جلسه هیئت دولت حضور یافت. یک منبع آگاه سعودی در خصوص حضور ابراهیم العساف در جلسه هیئت دولت اظهار کرد وی خطاهای گذشته خود را جبران کرده و در حال حاضر در سمت وزیر کشور و مشاور پادشاه سعودی مشغول به کار است.

نیروهای امنیتی عربستان در ماه نوامبر شماری از شاهزاده های سعودی و مقامات بلندپایه این کشور را با ادعای مبارزه با فساد دستگیر و در هتل «ریتز کارلتون» در ریاض محبوس کردند. این اقدام در جهت کمک به محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی برای به دست گرفتن قدرت پس از برکناری «محمد بن نایف» ولیعهد سابق عربستان انجام شد.

برخی از شاهزاده های بازداشت شده با پرداخت پول یا واگذاری بخشی از دارایی های خود به دولت سعودی آزاد شدند. آزادی ابراهیم العساف نشان می دهد چهره های پرنفوذ دولت در صورت همکاری با بازجویان امنیتی بر سر کار خود ابقاء خواهند شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر