بازدید 3505

انتقاد کدخدایی از کم‌بودن بودجه شورای نگهبان

سخنگوی شورای نگهبان با طرح این سؤال که آیا قیمت امسال منزل بالای شهر منتقد بودجه شورای نگهبان با سال 67 یکی است، گفت: کل بودجه شورای نگهبان خیلی کمتر از پول توجیبی برخی مسئولان است.
کد خبر: ۷۶۶۰۹۱
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۱ 20 January 2018

سخنگوی شورای نگهبان با طرح این سؤال که آیا قیمت امسال منزل بالای شهر منتقد بودجه شورای نگهبان با سال 67 یکی است، گفت: کل بودجه شورای نگهبان خیلی کمتر از پول توجیبی برخی مسئولان است.

به گزارش فارس، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان امروز شنبه (30 دی 96) در نشست خبری خود با خبرنگاران در پاسخ به سؤال خبرنگار این خبرگزاری که از انتقادات مطرح شده نسبت به آنچه چند برابر شدن بودجه این شورا در لایحه سال 97 عنوان شده است، پرسیده بود، گفت: بودجه شورای نگهبان مانند سایر دستگاه‌ها پیش‌بینی و تصویب می‌شود.

وی ادامه داد: این بودجه در دیوان محاسبات کشور مورد نظارت دقیق قرار خواهد گرفت و علاوه بر این ما چند دیوان محاسبات بالقوه در خود شورا داریم به طوری که خود علما هم راجع به بودجه شورا نظارت داشته و نظر می‌دهند.

کدخدایی با اشاره به اینکه در بودجه سال 97 هفت درصد پیش‌بینی افزایش بودجه شورای نگهبان صورت گرفته است، گفت: این درحالی است که معمولا بخشی از بودجه‌های مصوب نیز به دستگاه‌ها اختصاص داده نمی‌شود.

وی با اظهار گلایه از برخی اظهارنظرها درباره بودجه سال آینده شورای نگهبان خاطرنشان کرد: چرا برخی در نقد و بررسی‌ها انصاف را رعایت نمی‌کنند و حرفی را که یک ضدانقلاب مطرح می‌کنند، تکرار می‌کنند.

سخنگوی شورای نگهبان با ذکر اینکه ردیف بودجه شورا مانند بقیه دستگاه‌ها در چند بخش خلاصه می‌شود، گفت: این بخش‌ها عبارتند از پاسداری از احکام اسلام، نظارت بر قوانین و مصوبات و نیز نظارت بر انتخابات که هر سال به صورت موردی اختصاص داده می‌شود همانطور که در سال‌های گذشته چنین بوده است.

وی با ذکر اینکه بودجه نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری جداگانه به شورای نگهبان پرداخت می‌شود، عنوان داشت: بودجه‌ای به جز این موارد به شورا اختصاص داده نمی‌شود.

وی افزود: برخی در بعضی رسانه‌ها عنوان داشتند که شورای نگهبان امسال 50 میلیارد تومان بودجه نظارت بر انتخابات گرفته در حالی که امسال انتخابات نداریم. در حالی که مجلس و دولت می‌دانند که اختصاص چنین بودجه‌ای به شورا اساسا امکان پذیر نیست واین توهین به دوستان سازمان برنامه و بودجه است.

کدخدایی در ادامه خطاب به منتقدان بودجه شورای نگهبان گفت: لازم بود صرفا یک تماس با سازمان برنامه و بودجه می‌گرفتید و حقیقت مطلب را در این باره جویا می‌شدید. شما که به آنها دسترسی دارید.

وی ادامه داد: یا شخص دیگری در انتقاد از بودجه سال آینده شورای نگهبان بودجه سال 67 شورا را با بودجه 97 مقایسه کرده است؛ آیا حقوق ایشان در سال‌های 67 تا 97 تغییر نکرده است؟ آیا قیمت منزل ایشان در بالای شهر امسال با سال 67 یکی است؟

سخنگوی شورای نگهبان گفت: یا دوست دیگری به خاطر نسبتی که با برخی افراد معروف دارد در یک خبرگزاری نشسته است و می‌گوید چرا در سال آینده شورای نگهبان 50 میلیارد تومان بودجه می‌گیرد؟

وی خطاب به این منتقد اظهار داشت: شورای نگهبان خبرگزاری ندارد و البته مثل شما هم نیستیم که سریع کیف خود را برداریم و به دادگستری شکایت کنیم چراکه ما بودجه شکایت از منتقدان را نداریم.

وی تصریح کرد: یا فرد دیگری درباره بودجه سال آتی شورای نگهبان گفته است که اعضای این شورا 12 نفرند و چرا این همه بودجه دریافت می‌کنند؟ این سؤال مثل این است که کسی بگوید رئیس‌جمهور یک نفر است و چرا دولت این همه بودجه دارد؟

کدخدایی با تاکید مجدد بر اینکه بودجه سال اینده شورای نگهبان متعلق به نظارت و پالایش قوانین است و به ناظرات، مرکز تحقیقات و سایر نهادهای این شورا اختصاص خواهد یافت، گفت: کل بودجه شورای نگهبان خیلی کمتر از پول تو جیبی برخی مسئولان است.

سخنگوی شورای نگهبان عنوان داشت: دوستانی که می‌خواهند انتقاد کنند ابتدا سری به سازمان برنامه بودجه بزنند و از آنها در اینباره سؤال کنند. سپس انتقادات خود را مطرح کنند یا اینکه ابتدائا بررسی کنند آیا بودجه شورا در غیرمحل خود مصرف شده است یا نه و البته ما خوشحال می‌شویم اگر در جایی اشتباه کردیم مورد نقد واقع شویم.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار