بازدید 7746

بارش باران و برف در ۲۲ استان کشور

سازمان هواشناسی کشور با صدور اطلاعیه‌ای از ورود سامانه بارشی از روز جمعه خبر داد و اعلام کرد که این سامانه بارشی بخشهایی از ۲۲ استان کشور را با افزایش ابر، وزش باد، بارش باران و برف و کاهش دما مواجه می‌کند.
کد خبر: ۷۶۵۳۸۰
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۵ 17 January 2018

سازمان هواشناسی کشور با صدور اطلاعیه‌ای از ورود سامانه بارشی از روز جمعه خبر داد و اعلام کرد که این سامانه بارشی بخشهایی از ۲۲ استان کشور را با افزایش ابر، وزش باد، بارش باران و برف و کاهش دما مواجه می‌کند.

 

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ سازمان هواشناسی کشور امروز در اطلاعیه شماره 88 خود به وضعیت جوی روزهای آینده کشور اشاره کرد.

در متن این اطلاعیه آمده است: بر اساس تحلیل نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، از پنج شنبه تا اواسط وقت جمعه در استانهای ساحلی دریای خزر دمای هوا 5 تا 9 درجه افزایش می‌یابد، همچنین طی این مدت وزش باد شدید در گیلان و اردبیل پیش‌بینی می‌شود.

از جمعه قسمتهای غربی خلیج فارس و روزهای شنبه و یکشنبه مناطق مرکزی و شرقی خلیج فارس به سبب وزش باد شدید مواج می‌شود بنابراین اعمال محدودیت در رفت و آمد شناورهای سبک توصیه می‌شود.

روز جمعه با افزایش سرعت وزش باد جنوبی ( بیش از 50 کیلومتر بر ساعت) در خوزستان و بخشهایی از جنوب استان ایلام گرد و خاک گسترده پیش‌بینی می‌شود که موجب اختلال در کاهش شدید دید، افزایش غلظت گرد و خاک در هوا و اختلال در ترابری هوایی و جاده‌ای خواهد شد.

سپس با ورود سامانه بارشی از بعدازظهر جمعه، وضع هوای مناطق مختلف کشور تحت تاثیر این سامانه به شرح زیر پیش‌بینی می‌شود:

جمعه 29 دی ماه: بارش باران و برف و وزش باد به نسبت شدید، در آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، زنجان، کردستان، کرمانشاه، همدان، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری و ارتفاعات زاگرس در شمال خوزستان و بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید همراه با گرد و خاک در مناطق کم ارتفاع و جلگه‌ای خوزستان.

شنبه 30 دی ماه: بارش باران و برف و وزش باد، کاهش دما در آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، زنجان، قزوین، کرمانشاه، همدان، ایلام، لرستان، چهارمحال وبختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، پاره‌ای از مناطق اصفهان، مرکزی، ارتفاعات زاگرس در شمال خوزستان و شمال غرب فارس، در ارتفاعات و دامنه‌های شمالی و جنوبی رشته کوه البرز در استانهای تهران، البرز و سمنان، بارش باران در مناطق جلگه‌ای گیلان، مازندران و گلستان و بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید در شرق خوزستان و بوشهر.

در روز یکشنبه با حرکت سامانه به سمت شرق کشور، عمده فعالیت این سامانه در نیمه شرقی کشور خواهد بود.

کاهش قابل توجه دما از شنبه پیش‌بینی می‌شود و انتظار می‌رود این کاهش دما در سواحل دریای خزر بین 5 تا 10 درجه و در سایر مناطق 4 تا 6 درجه سلسیوس برسد.

وزش باد همراه با بارش برف ضمن ایجاد لغزندگی در جاده موجب کولاک برف به‌ویژه در جاده‌های کوهستانی خواهد شد بنابراین رعایت ایمنی و همراه داشتن زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی برای تردد در روزهای ذکر شده در جاده‌های کوهستانی شمال غرب، غرب و شمال کشور توصیه می‌شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان