بازدید 14759
گزارش

بازگشت رونالدو به منچستریونایتد؛جدی تر از همیشه

آیا یونایتد در تابستان بعدی علاقه ای به جذب رونالدو دارد؟ بازگشت او به اولدترافورد سکانسی احساسی خواهد بود و رونالدو می تواند نقش زلاتان را در تیم ایفا کند. اما به جز بحث فروش پیراهن، اگر آنها هفته ای مبلغ 350 هزار یورو را برای الکسیس سانچس پرداخت کنند، آیا دیگر پولی وجود دارد که به رونالدویی که خواهان دستمزد بیشتری از رئال مادرید است پرداخت شود؟
کد خبر: ۷۶۴۹۱۶
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۵ 16 January 2018

به نظر می رسد داستان تکراری جدایی رونالدو از رئال مادرید این بار جدی تر از همیشه باشد.

به گزارش تابناک ورزشی، طبق ادعای آ.اس، رونالدو علاقمند به انتقال به منچستریونایتد است و این خبر از لحاظ روحی برای تیمی که 19 امتیاز با بارسای صدرنشین فاصله دارد خوشایند نخواهد بود. البته این خبر لزوما به معنای جدایی رونالدو نیست و خواسته او مشخص است؛ ستاره پرتغالی دستمزد بیشتری می خواهد و رئال مادرید نیز بودجه لازم برای تامین آن را در اختیار دارد. 

در اواخر هفته قبل، رادیو کادناسر در مادرید ادعا کرد فلورنتینو پرز در حال برنامه ریزی برای انتقال رونالدو به پاری سن ژرمن به علاوه پیشنهادی نقدی برای جذب نیمار است و داستان جدید رونالدو، که توسط یکی از روزنامه نگاران نزدیک به این ستاره پرتغالی نوشته شده است، تقریبا پاسخ شایعات هفته گذشته است.اما به هر حال واضح است که رونالدو در شرایط فعلی خوشحال نیست. در ماه ژوئن مجله ابولا اخباری را منتشر کرد که رونالدو قصد نداشت برای شروع فصل جدید به رئال مادرید بازگردد و قصد او ترک باشگاه بود.

 ستاره پرتغالی از حواشی پرونده مالیاتی و احتمال پرداخت مبلغ فراوان در صورت شکست در دادگاه خشمگین است و علیرغم مطرح شدن نام یونایتد، آنها علاقه ای به این انتقال نشان ندادند پس در آن مقطع پاری سن ژرمن تنها گزینه موجود برای CR7 بود اما با پرداخت 222 میلیون یورو برای نیمار، این اتفاق نیز منتفی شده و رونالدو ترجیح داد در برنابئو ماندنی شود.اما جدیدترین شایعات جدایی هنگامی مطرح شده که رونالدو ادعا می کند بعد از فتح لیگ قهرمانان در فصل قبل، به او قول دادند که قراردادش را تمدید کنند اما این اتفاق رخ نداده است.

بازگشت رونالدو به منچستریونایتد؛جدی تر از همیشه

 آخرین قرارداد جدید رونالدو در سال 2016 درآمد سالانه او را به حدودا 21 میلیون یورو در فصل افزایش داد. در آن زمان، با این دستمزد او به عنوان گران ترین بازیکن جهان تبدیل شد، اما با انتقال نیمار به فرانسه، ستاره برزیلی سالانه 36 میلیون یورو دستمزد می گیرد و طبق اخبار اخیر فوتبال لیکس، لیونل مسی از هر دوی آنها حقوق بیشتری دریافت می کند؛ اگرچه آمار و ارقام بر اساس اتفاقات پیش رو قابل تغییر است اما اگر درآمد خالص مسی به حقوق سالانه و پاداش های وفاداری که در طول چهار سال پرداخت می شود افزوده شود، به حدود 50 میلیون یورو خواهد رسید.

 همچنین فوتبال لیکس ادعا کرد که قرار است باشگاه بارسلونا به لیونل مسی در پرداخت جریمه های مالیاتی این بازیکن کمک کند؛ پس وجود چنین بندی در قرارداد جدید رونالدو و پرداخت جریمه به دولت اسپانیا اجتناب ناپذیر خواهد بود.استدلال ستاره پرتغالی رئال مادرید برای تمدید قرارداد این است که با توجه به اینکه او در ماه دسامبر جایزه مرد سال فوتبال جهان را از آن خود کرد، پس او بهترین بازیکن دنیاست و باید دستمزد او بر اساس همین باشد؛ نه اینکه دستمزد او پایین تر از ستاره هایی مانند مسی و نیمار باشد. اما پاسخ رئال مادرید این است که نیمار 25 ساله است و رونالدو 32 سال دارد. در مورد مسی نیز ستاره آرژانتینی در این فصل 17 گل در لالیگا به ثمر رسانده اما رونالدو تا کنون 4 بار موفق به باز کردن دروازه رقبا شده است. البته کهکشانی ها با نقشه های رونالدو برای جدایی بیگانه نیستند. در سال 2015 بعد از سوال نشریه کیکر در مورد اینکه آیا امکان جدایی از رئال مادرید وجود دارد یا نه، پاسخ رونالدو اینگونه بود؛ بله. چرا که نه.

بازگشت رونالدو به منچستریونایتد؛جدی تر از همیشه

 همچنین گلزن 32 ساله قوهای سپید بعد از دیدار فصل قبل لیگ قهرمانان برابر پاری سن ژرمن، خوش و بش گرمی در مقابل دوربین ها با ناصر الخلیفی داشت و در سال 2012 نیز در مصاحبه ای اذعان داشت که من ناراحتم و باشگاه نیز دلیل آن را می داند.اما علیرغم افت محسوس میانگین گلزنی رونالدو و تبدیل شدن یک شوت از هر 18 ضربه به گل، کهکشانی ها هنوز مجبور به از دست دادن این بازیکن نخواهند بود. آنها همچنین می دانند که باید مبلغی را برای فروش رونالدو درخواست کنند که دیگر باشگاه ها قادر به پرداخت آن باشند. همچنین علیرغم فرم ضعیف گلزنی CR7 در لالیگا، هنوز هیچ نشانه ای از افت فیزیکی در او دیده نمی شود و در لیگ قهرمانان نیز او در 6 بازی موفق به زدن 9 گل شده است. همچنین قیمت نهایی رونالدو رابطه مستقیمی با عملکرد رئال مادرید در فصل جاری و احتمال تکرار قهرمانی در اروپا، در صورت توانایی گذشتن از سد رقیبی مانند پاری سن ژرمن دارد.

 آیا یونایتد در تابستان بعدی علاقه ای به جذب رونالدو دارد؟ بازگشت او به اولدترافورد سکانسی احساسی خواهد بود و رونالدو می تواند نقش زلاتان را در تیم ایفا کند. اما به جز بحث فروش پیراهن، آیا جذب ستاره پرتغالی یک موفقیت بلندمدت خواهد بود؟ اگر آنها هفته ای مبلغ 350 هزار یورو را برای الکسیس سانچس پرداخت کنند، آیا دیگر پولی وجود دارد که به رونالدویی که خواهان دستمزد بیشتری از رئال مادرید است پرداخت شود؟

بازگشت رونالدو به منچستریونایتد؛جدی تر از همیشه

اگر نیمار تنها یک سال بعد از مهاجرت به پاریس در حق PSG خیانت کند، آنجا هم گزینه دیگری برای رونالدو خواهد بود اما در غیر این صورت چرا آنها ستاره 25 ساله خود را با یک بازیکن 32 ساله مبادله کنند؟ اما اگر همه مسیرها نیز مسدود باشد، همیشه راه حلی به نام مهاجرت به چین وجود دارد و اگرچه عطش رونالدو برای کسب افتخارات بیشتر دیگر آنجا برآورده نخواهد شد، اما خواسته های مالی برنده 5 جایزه توپ طلا قطعا تامین خواهد شد. به هر حال، رونالدو علاقمند به جدایی از رئال مادرید است و این هدف روشن است، اما مقصد و چگونگی رخ دادن این انتقال هنوز مشخص نشده است.

منبع: دیلی میل/ ترجمه آریا فاطمی مقدم

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار