بازدید 9569
۷

معایب و مزایای طرح ترافیک جدید

کد خبر: ۷۶۴۵۱۴
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۲ 15 January 2018

یک کارشناس ترافیک گفت: طرح جدید شهرداری تهران برای محدوده طرح ترافیک قبل از کارآمد کردن حمل و نقل عمومی، قابلیت اجرا ندارد.

به گزارش مهر، سرهنگ هادی هاشمی با اشاره به طرح جدید شهرداری تهران در خصوص محدوده طرح ترافیک اظهار کرد: بر اساس اطلاعاتی که تاکنون منتشر شده، این طرح به عدالت اجتماعی نزدیکتر است؛ حدود چهار میلیون خودرو در تهران تردد می‌کنند که تنها نزدیک به ۱۲۰ هزار خودرو امکان گرفتن طرح داشتند اما در طرح جدید، این امکان برای همه فراهم است و از این نظر، شرایط بهتر خواهد شد.

وی با اشاره به معایب طرح بازنگری محدوده طرح ترافیک گفت: یکی از مهمترین مشکلات این طرح، بی‌توجهی به زیرساخت‌ها است؛ اینکه چه میزان وسیله نقلیه وارد طرح می‌شوند، در محدوده طرح تردد می‌کنند، چه میزان خودرو در این محدوده متوقف هستند و چه میزان از خودروها متعلق به ساکنان محدوده طرح ترافیک هستند؛ شناسایی این خودروها زمانبر است، درحالی‌که اعلام شده هزینه‌ها بر اساس ساعت تردد محاسبه می‌شود و تسهیلاتی نیز به ساکنان محدوده طرح ترافیک خواهند داد.

رئیس اسبق پلیس راهور تهران در خصوص معایب دیگر این طرح توضیح داد: شهرداری بهتر از هرکسی می‌داند متقاضیان طرح ترافیک چند ده برابر کسانی هستند که طرح دریافت می‌کنند؛ یعنی اگر حدود ۱۲۰ هزار خودرو طرح دریافت می‌کنند، بیش از یک میلیون خودرو برای دریافت طرح ترافیک ثبت‌نام کرده بنابراین با طرح جدید می‌توانند با خرید طرح، وارد محدوده شوند که سبب تراکم ترافیک و افزایش آلودگی‌های محیط‌زیستی می‌شود و همچنین این ترافیک قابل کنترل و مهار نیست.

وی با اشاره به دریافت عوارض در محدوده زوج و فرد نیز گفت: با اجرای طرح جدید، دیگر ساعت پیک و غیر پیک نداریم و ترافیک در کل شهر، همیشه در پیک قرار می‌گیرد. به نظر می‌آید این طرح بیشتر کاسب‌کارانه باشد تا برنامه‌ای برای مهار ترافیک پایتخت.

این کارشناس ترافیک با بیان اینکه تا زمانی که حمل و نقل عمومی پایتخت کارآمد، پویا و پاسخگوی نیاز شهروندان نشود، این طرح قابلیت اجرا ندارد، افزود: در حال حاضر حمل و نقل عمومی پایتخت تنها پاسخگوی ۵۰ درصد نیازهای مردم است و با وضعیت کنونی نمی‌توان از مردم انتظار داشت از حمل و نقل عمومی استفاده کرده و هزینه استفاده از خودروی شخصی را پرداخت کنند.

هاشمی تأکید کرد: هرگاه وسیله حمل و نقل عمومیِ کارآمد و قابل برنامه‌ریزی در اختیار شهروندان قرار گرفت، آن زمان هزینه استفاده از خودروی شخصی را آن‌قدر سختگیرانه کنند که برای شهروندان صرف نکند از وسایل نقلیه شخصی استفاده کنند.

وی اضافه کرد: طرح جدید ترافیک، پاسخگوی نیاز تهران نیست و سبب افزایش آلودگی هوا و ترافیک خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۷
با جمله آخر (طرح جدید ترافیک، پاسخگوی نیاز تهران نیست و سبب افزایش آلودگی هوا و ترافیک خواهد شد.) موافقم. ضمناً بجای رفع آلودگی هوا، به فکر کسب درآمد میباشند.
حمل و نقل عمومی را کافی و کارآمد کنید خودتان میبینید که مردم از آن استفاده میکنند
در دنیا برای ۲ ساعت طرح میفروشند نه بیشتر و اگر دوربین ها ثبت مجدد کنند مجددا پول اخذ میگردد و این باعث میگردد افراد متفرقه در محدوده ترافیکی با ماشینشان راه نیافتند.
در عوض تمامی این درامد صرف ساخت مترو و خرید اتوبوس برقی هیبریدی میگردد و صرف هزینه جاری نمیگردد
الان که 120 هزار مجوز صادر میکنید وضع ترافیک این است وای به زمانیکه همه میتوانند وارد طرح شوند...
به نظرم از طرح قبلی بهتره چون طرح قبلی ساعاتهای بعد از طرح کاملا خیابانها قفل می شد و از طرفی در طرح فعلی برای ساکنان طرح ترافیک و زوج و فرد هم تمهیدی فکر نشده حالا آقای کارشناس نگران ساکنان هستند الان بفرمایند برای ساکنین چکار کردند که حقوق شهروندیشان پایمال شده دوما پخش شدن ترافیک در طول روز به نظر اینجانب باعث کاهش کلی ترافیک در زمانهای پرتردد خواهد شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
.. نشستی بیرون میگی ساکنین طرح چی و چی... وقتی کار ضروری داری و نتونی ماشین ببری یا وقتی نصف سال ماشین در نیاری و عوارض و بیمه کامل بدی این حرفا یادت میره
مزایا که تو این طرح به چشم نمیخورد. فقط پول بود و معایب
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار