بازدید 4534
۲

واکنش ترکیه به تصمیم تازه ائتلاف آمریکایی

رئیس جمهوری ترکیه در واکنش به تشکیل نیروی مرزی جدیدِ ۳۰ هزار نفری در سوریه با حضور کُردهای مورد حمایت واشنگتن اعلام کرد: اقدام آمریکا در استقرار کُردها در مرز سوریه غیرقابل‌قبول است.
کد خبر: ۷۶۴۴۶۳
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۷ 14 January 2018

رئیس جمهوری ترکیه در واکنش به تشکیل نیروی مرزی جدیدِ ۳۰ هزار نفری در سوریه با حضور کُردهای مورد حمایت واشنگتن اعلام کرد: اقدام آمریکا در استقرار کُردها در مرز سوریه غیرقابل‌قبول است.

به گزارش مهر، رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه امروز یکشنبه به اخبار منتشره درباره تشکیل نیروی مرزی جدیدِ ۳۰ هزار نفری در مرز سوریه با هدایت ائتلاف موسوم به مبارزه با داعش به سرکردگی آمریکا متشکل از گروه های کُردی مورد حمایت واشنگتن واکنش نشان داد.

رئیس جمهور ترکیه در این خصوص گفت: این تصمیم آمریکا نگران کننده است.

وی در ادامه با درخواست از آمریکا برای توقف اقدامات این کشور در مرزهای ترکیه با سوریه ادامه داد: در روزهای آینده حملاتی را در شمال سوریه انجام خواهیم داد.

اردوغان همچنین اقدامات اخیر واشنگتن در آموزش کُردهای سوریه را نگران کننده دانست و از آمریکا خواست تا به همکاری با آنکارا در راستای مباره با تروریسم در منطقه بپردازد.

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه نیز در واکنش به تشکیل نیروی مرزی جدید ۳۰ هزار نفری در سوریه متشکل از گروه کُردهای مورد حمایت واشنگتن اعلام کرد: حق ترکیه برای اقدام علیه آن ها محفوظ است.

به گزارش آناتولی، ابراهیم کالین سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه امروز یکشنبه به اخبار منتشره درباره تشکیل نیروی مرزی جدید ۳۰ هزار نفری در سوریه با هدایت ائتلاف موسوم به مبارزه با داعش به سرکردگی آمریکا متشکل از گروه های کُردی مورد حمایت واشنگتن واکنش نشان داد.

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه در این باره گفت: ترکیه حق مداخله نظامی در مناطق حضور این گروه‌های تروریستی را برای خود محفوظ می‌داند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۲
آمريكا با حمايت از تروريسم گور خود را در منطقه آماده مي كند
همه اعتماد کنندگان به آمریکا مانند ترکیه و اردن و عربستان و برخی عراقیها باید بدانند که آمریکا به همه از پشت خنجر میزند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر