بازدید 13250

عاقبت ثبت نام در سایت همسریابی

کد خبر: ۷۶۳۰۹۲
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۴ 10 January 2018

پلیس از دستگیری مردی خبر داد که با کلاهبرداری 200 میلیون ریالی به بهانه ثبت نام در سایت همسریابی از حساب بانکی دوستش سوء استفاده کرده است.

به گزارش خراسان، سرهنگ دوم مرتضی ابوطالبی، رئیس پلیس فتای استان یزد درباره این پرونده گفت: این کلاهبرداری که در پی سهل انگاری فرد و در اختیار قرار دادن گوشی و کارت بانکی برای عضویت در سایت‌های همسریابی رخ داده بود، زندگی مشترک وی را نیز به ورطه جدایی نزدیک کرد.

فردی با در اختیار قرار دادن گوشی تلفن همراه و اطلاعات بانکی کارت خود به همکارو دوست دیرینه اش، طعمه کلاهبرداران قرار گرفت.

وی ادامه داد: با مراجعه زوجی متاهل در آخرین ساعات اداری به پلیس فتای استان و با در دست داشتن مرجوعه قضایی، با توجه به این که ساعت حدود 3 بامداد روز گذشته پیامی با عنوان کسر مبلغی حدود 200 میلیون ریال از حساب شخصی شان را دریافت کرده اند، خواهان بررسی پرونده بودند که‌ موضوع برای پیگیری و اقدام قضایی در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی پرونده مشخص شد برداشت غیر مجاز در پی ثبت نام در یکی از سایت‌های همسریابی رخ داده است.

رئیس پلیس فتای استان یزد ادامه داد: این موضوع زندگی خصوصی شاکی را تحت الشعاع قرار داده و با توجه به اقدامات نادرست وی در اوایل زندگی مسبب بی‌اعتمادی هر چه بیشتر نسبت به همسرش شد.

سرهنگ ابوطالبی گفت: در پی بررسی صحت کلاهبرداری از طریق ورود به سایت‌های همسریابی، شاکی مدعی شده که مدتی پیش برای ثبت نام همکارش در سایت همسریابی گوشی تلفن همراه و کارت بانکی به همراه اطلاعات آن اعم از رمز دوم و ... را در اختیار دوست قدیمی خود که همکار و هم شیفتی وی است قرار داده که متاسفانه این اقدام به وقوع پیوسته است.

این مقام ارشد انتظامی افزود: با ادله و احضار دوست شاکی( فرد ثبت نام کننده‌) اعتماد همسر شاکی با سه فرزند جلب و با هماهنگی مراجع قضایی و بانکی، پول از دست رفته شاکی به حساب وی برگردانده شد.

رئیس پلیس فتای استان یزد یادآور شد: سایت‌های همسریابی که امروزه فعالیت می‌کنند اغلب بدون مجوز بوده و با توجه به پرداخت هزینه برای ثبت نام یکی از شگردهای مجرمان سایبری برای دام‌های فیشینگ است که بتوانند اطلاعات بانکی افراد را به سرقت ببرند.

سرهنگ ابوطالبی ادامه داد: با توجه به این که مدیران سایت‌ها به تمامی اطلاعات وارد شده توسط کاربر(نام و نام خانوادگی، کد ملی، آدرس، شماره تماس و... ) دسترسی دارند، می‌توانند با داشتن این اطلاعات از کاربران سوءاستفاده کنند ضمن این که این سایت‌ها می‌توانند اطلاعات بانکی و شخصی کاربران را در اختیار افراد غیر مجاز قرار دهند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل