بازدید 4476

افزایش دایره جستجوها برای یافتن ملوانان ایرانی

کد خبر: ۷۶۲۸۱۳
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۵ 09 January 2018

وزارت حمل و نقل چین امروز (سه شنبه) با انتشار بیانیه ای ضمن تایید کشف یک جسد در نزدیکی محل برخورد نفتکش ایران با یک کشتی باربری هنگ کنگ، اعلام کرد دایره جستجوها برای تعیین سرنوشت 30 خدمه ایرانی و دو خدمه بنگلادشی این کشتی گسترش یافته است.

به گزارش ایرنا، این وزارتخانه در بیانیه ای آورده است در حال حاضر 13 کشتی نجات و امداد در حال تحقیق و جستجو هستند تا شاید نشانه ای از مفقودان پیدا شود.

این بیانیه می افزاید جسد پیدا شده برای احراز هویت انتقال داده شده است و احتمالا یکی از 32 نفر خدمه نفتکش ایرانی است.

وزارت جمل و نقل چین تصریح کرده است منطقه ای به وسعت 900 مایل دریایی در حیطه جستجوی کشتی هاست.
این بیانیه با اشاره به عملیات مذکور تاکید می کند بارش باران و وزش باد شدید هم مانع از اجرای عملیات جستجو نشده است.

ساعت حدود 20 جمعه شب به وقت چین یک کشتی فله بر هنگ کنگی به نام کریستال با مالکیت یک شرکت لجستیکی در استان 'جه جیانگ' چین حاوی 64 هزار تن غله که از آمریکا بارگیری شده بود به مقصد استان 'گوانگ دونگ' در جنوب چین در حرکت بود که در بین راه به یک کشتی نفتکش با نام 'سانچی' با مالکیت شرکت برایت از جمهوری اسلامی ایران برخورد کرد.

این حادثه سبب انفجار و آتش سوزی در کشتی نفت کش گردیده و از 32 سرنشین آن شامل 30 ایرانی و 2 بنگلادشی خبری نیست روز گذشته یک جسد که لباس ضد حریق به تن داشت در سه متیلی این نفتکش کشف شد اما ایا این جسد متعلق به خدمه ایرانی است یا خیر هنوز مشخص نیست.

مقامات چینی می گویند سه کشور آمریکا، کره جنوبی و چین در حال اجرای عملیات جستجو برای یافتن خدمه ایرانی این کشتی هستند.

چین 4 کشتی نجات و 3 قایق پاکسازی، کره جنوبی یک کشتی و یک بالگرد و آمریکا نیز یک فروند هواپیمای پی ـ 8 از پایگاه اوکیناوا در ژاپن به این منطقه اعزام کرده است و در عملیات شرکت دارند.

تانکر سانچی با پرچم پاناما در حال حمل 136 هزار تن میعانات ایران به کره جنوبی بود این رقم معادل حدود یک میلیون بشکه میعانات به ارزش حدودا 60 میلیون دلار است.

کشتی باری چینی ای که حامل غلات آمریکایی بوده، آسیب جزئی دیده و 21 خدمه آن که همگی اتباع چین هستند، نجات یافته اند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر