بازدید 4935

تورهای جام جهانی در وضعیت آمپاس!

کد خبر: ۷۶۲۷۳۸
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۸ 09 January 2018

حرف‌های رییس فدراسیون درباره‌ی بلیت بازی‌های جام جهانی و خبرهای وزارت خارجه از آوانس روسیه به ویزا، آب پاکی را ‌چنان روی دست مجریان متخب تورهای جام جهانی ریخت که سازمان میراث فرهنگی و گردشگری را نسبت به ادامه‌ی راه با این فرمان، مردد کرد.

به گزارش ایسنا، لیلا اژدری ـ سرپرست دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری ـ با اشاره به نتایج بحث‌های مطرح شده در دومین نشست هم‌اندیشی و هماهنگی اعزام تورهای گردشگری به جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ روسیه که رییس فدراسیون فوتبال، نمایندگان وزارت امور خارجه و دفاتر خدمات مسافرتی حضور داشتند، به ایسنا گفت: تا این مرحله ۷۷ آژانس متخصص در بازار روسیه که شرایط و تجربه‌ی لازم را داشته‌اند، به فدراسیون فوتبال معرفی شده‌اند تا تورهای جام جهانی روسیه را برگزار کنند، ما با این آژانس‌ها هماهنگیم و روی برنامه‌ی سفر و حتی قیمت تمام شده‌ی تورهایشان نظارت ویژه داریم، با این وجود همچنان اعلام می‌کنیم همه‌ی ۴۷۰۰ آژانس گردشگری که از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مجوز بند «ب» دارند می‌توانند به مقصد روسیه تور اجرا کنند و هیچ محدودیتی از این لحاظ برای آن‌ها وجود ندارد.

او سپس به چالش جدیدی که برای تورهای جام جهانی روسیه و منتخبان معرفی شده، پیش آمده است و ناامیدی‌هایی را حاصل کرده است، اشاره کرد و افزود: قرار ما با فدراسیون فوتبال این بود که آن‌ها بلیت بازی‌ها و مراسم افتتاحیه و یا اختتامیه را در اختیار این سازمان و یا آژانس‌های منتخب قرار دهند، اما در آخرین جلسه که روز یکشنبه ۱۷ دی‌ماه برگزار شد، آقای تاج ـ رییس فدراسیون فوتبال ـ اعلام و تاکید کرد که فیفا به خاطر جلوگیری از سوء استفاده‌گری‌ها، بلیتی در اختیار فدراسیون‌های فوتبال قرار نمی‌دهد و هوادران و علاقه‌مندان باید از سایت فیفا شخصا برای خرید بلیت اقدام کنند. این حرف آقای تاج، ما و آژانس‌های منتخب را کاملا ناامید کرد، چون دیگر مزیتی به نسبت سایران وجود ندارد.

سرپرست دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری درباره احتمال تغییر این سیاست فیفا، اظهار کرد: ظاهرا فدراسیون فوتبال با فیفا در این‌باره مکاتباتی داشته، اما هنوز به نتیجه نرسیده است. به نظر می‌رسد دلیل این تصمیم مسائل امنیتی روسیه است.

وی همچنین گفت: نماینده وزارت خارجه در این نشست اعلام کرد که ID کارتی که به دنبال خرید بلیت بازی‌ها صادر می‌شود به نوعی حکم ویزا را دارد و ممکن است برای سفر به روسیه در صورت داشتن آن، دیگر به ویزا نیازی نباشد، هرچند که نماینده وزارت خارجه اعلام کرد؛ ممکن است این قانون اجرا نشود و برای ورود به این کشور، گرفتن ویزا همچنان ضرورت داشته باشد، چرا که روسیه هنوز تصمیم قطعی خود را اعلام نکرده است.

۷۷ آژانس مجری منتخبِ تورهای جام جهانی هستند که به فدراسیون فوتبال و سفارت روسیه برای گرفتن امتیاز ویزای گروهی نیز معرفی شده‌اند، اما فدراسیون گفته از بلیت بازی‌ها خبری نیست و وزارت خارجه هم اعلام کرده شاید روسیه به آن‌هایی که ID کارت جام جهانی دارند اجازه دهد بدون ویزا سفر کنند، شرایطی که این انتخاب را بی‌معنی و غیرضروری کرده است

اژدری بیان کرد: اگر این اتفاق‌ها رخ دهد دیگر معرفی و انتخاب آن ۷۷ آژانس برای اجرای تورهای جام جهانی، معنی و ضرورتی پیدا نمی‌کند، چرا که دیگر مزیتی وجود ندارد. مردم خودشان می‌توانند از سایت فیفا بلیت بخرند و اگر روسیه آن قانون موقتی ID کارت به ازای ویزا را برای جام جهانی اجرا کند که دیگر مردم لازم نمی‌بینند از آژانس توری بخرند.

وی با بیان این‌که قرار بود امتیاز ویزای گروهی روسیه پس از اجرای رژیم لغو روادید بین دو کشور، به این ۷۷ آژانس نیز داده شود، گفت: ما این آژانس‌ها را به عنوان مجریان تورهای جام جهانی روسیه نه تنها به فدراسیون فوتبال ایران معرفی کرده‌ایم که به سفارت روسیه هم برای دریافت ویزای گروهی این کشور معرفی کرده‌ایم، اما اگر روس‌ها قانون ورود به خاک این کشور را با ID کارت جام جهانی به اجرا بگذارند، عملا این اقدام ما هم بدون نتیجه می‌ماند و این ۷۷ آژانس منتخب هیچ امتیازی نخواهد داشت.

سرپرست دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری ادامه داد:‌ ما جلسه نا امیدکننده‌ای داشتیم و منتظر بیان دیدگاه و نظر آژانس‌های منتخب تورهای جام جهانی درباره‌ی جلسه مشترکی که با فدراسیون فوتبال و وزارت خارجه داشتیم، هستیم تا پس از آن، اقدامات لازم را انجام دهیم. معتقدیم وقتی قرار نیست بلیت بازی‌ها در اختیار مجریان منتخب تورهای جام جهانی قرار گیرد و از مزیت ویزای گروهی هم استفاده نشود، خب دیگر چه ضرورت و الزامی دارد که ما آژانسی را به فدراسیون فوتبال معرفی کنیم، چون در این شرایط همه‌ی آن ۴۷۰۰ آژانس در یک موقعیت برابر می‌توانند این تور را اجرا کنند و دیگر به نظارت ویژه‌ی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری روی این گروه منتخب و خاص نیازی نیست، چون در حالت عادی که ما وظایف خود را انجام می‌دهیم.

اژدری همچنین گفت: قرار بود در آن نشست که نمایندگان بخش‌های متخلف از فدراسیون فوتبال و وزارت خارجه حضور داشتند، درباره کمپین تبلیغاتی ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه صحبت شود که به خاطر چالش‌های جدیدی که مطرح شد و ناامیدی آژانس‌ها، فرصت نشد به این موضوع بپردازیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر