بازدید 3355

انتقاد نخست‌وزیر ژاپن از سیاست‌های کره شمالی

کد خبر: ۷۶۱۶۳۱
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۶ 05 January 2018

شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن در پی نشانه هایی از بهبود روابط دو کره تاکید کرد که کره شمالی برای بهبود شرایط خود باید سیاست هایش را تغییر دهد.

به گزارش ایرنا‌ ژاپن بارها خواستار آن شده است کره شمالی در مسیر خلع سلاح هسته ای گام برداشته و از پرتاب موشک های بالستیک دوربرد خودداری کند.

درخواست نخست وزیر ژاپن پس از آن مطرح می شود که کره شمالی و کره جنوبی خط تلفنی ارتباطی مستقیم راه اندازی کرده و برای اولین بار در 2 سال گذشته گفت و گوهایی انجام داده اند.

آبه در مصاحبه با خبرنگاران در توکیو گفت: کره شمالی برای اینکه بتواند به مردم خود خدمت کرده و از وضعیت اقتصادی بهتری برخوردار شود باید سیاست هایش را عوض کند.

وی تصریح کرد توکیو به همکاری های فشرده با آمریکا و کره جنوبی آنقدر ادامه خواهد داد تا کره شمالی آزمایش های موشکی و اتمی را متوقف کند.

نخست وزیر ژاپن از سرمای شدید و وضعیت نامطلوب زندگی در کره شمالی سخن گفت و افزود که کشورش اوضاع کره شمالی را با دقت زیر نظر دارد و خواستار توقف برنامه تسلیحاتی هسته ای پیونگ یانگ است.

وی گفت که اگر کره شمالی سیاست های خود را تغییر دهد با منابعی که در اختیار دارد و استفاده بهینه از نیروی انسانی خود، می تواند ثروتمند تر شود.
او به رغم اظهار نظر در باره وضعیت کره شمالی و سیاست های این کشور در زمینه تسلیحات اتمی حاضر به اظهار نظر در باره بهبود روابط دو کره نشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار