بازدید 60535
نتیجه ملموس نا آرامی‌های اخیر و مسدود شدن تلگرام و اینستاگرام؛

آمار شوک آور رجوع ایرانیان به فیلترشکن + نمودار

شدت علاقه ایرانیان به فضای مجازی و به ویژه استفاده از برخی شبکه‌های اجتماعی به قدری ا‌ست که بسیاری از مردم، اعمال محدودیت‌های اخیر را تاب نیاورده‌اند؛ محدودیت‌هایی که دولتمردان تأکید دارند موقتی‌ است، ولی کاربرانِ پرشماری علاقه مندند از این شرایط موقت به هر روشی عبور کنند.
کد خبر: ۷۶۱۳۷۱
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۵ 06 January 2018

تا جان میلیون‌ها شهروند به خطر نیافتاده، در سیاست‌های آبی تجدید نظر کنید!شدت علاقه ایرانیان به فضای مجازی و به ویژه استفاده از برخی شبکه‌های اجتماعی به قدری ا‌ست که بسیاری از مردم، اعمال محدودیت‌های اخیر را تاب نیاورده‌اند؛ محدودیت‌هایی که دولتمردان تأکید دارند موقتی‌ است، ولی کاربرانِ پرشماری علاقه مندند از این شرایط موقت به هر روشی عبور کنند.

به گزارش «تابناک»؛ در پی ناآرامی‌های اخیر و تصمیمی که مسئولان برای محدودسازی برخی شبکه‌های اجتماعی از جمله تلگرام و اینستاگرام گرفتند، موجی به راه افتاده که حکایت از اقبال شدید کاربران ایرانی به استفاده از ابزار‌های گذر از فیلترینگ دارد؛ موجی که آمار‌ها از بزرگ بودن آن خبر می‌دهد.

آن گونه که آمار‌های سایت «سورس فورژ» نشان می‌دهد، کاربران ایرانی بیش از ۹۰ درصد دانلود‌های یکی از نرم افزار‌های فیلترشکن را در یک هفته اخیر به نام خود ثبت کرده‌اند؛ اشتیاق بزرگی که در آمار‌های دانلود یک ماه اخیرِ این نرم افزار از این منبع هم به چشم می‌خورد و ۷۰ درصد دانلود‌های این نرم افزار را به نام کاربران ایرانی به ثبت رسانده است.

 
 
این آمار در حالی در سورس فورژ به ثبت رسیده که وبسایت‌های پرشماری در عرضه نرم افزار‌های مختلف، از جمله این فیلترشکن مشغول به کارند و از طرف دیگر، نرم افزار مورد اشاره، تنها یکی از نرم افزار‌های فیلترشکن و البته راه‌های عبور از فیلترینگ است؛ یعنی آمار‌های فوق تنها مشتی نمونه خروار به حساب می‌آید.

به این مسأله، راه‌های دیگر عبور از فیلترینگ را باید افزود که از جمله آنها، استفاده از پروکسی هاست که در روز‌های اخیر، نمونه‌های فراوانی از آن در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته می‌شود و کاربران زیادی به استفاده از آن‌ها تمایل نشان می‌دهند. راهی پرخطر برای عبور از فیلترینگ که از یک سو می‌تواند مردم را در معرض آسیب‌های فضای مجازی قرار دهد و از سوی دیگر، ممکن است خطرات بزرگی از جمله سرقت اطلاعات کاربران را به دنبال داشته باشد؛ اطلاعاتی که از جمله آنها، تصاویر و فایل‌های شخصی و اطلاعات مربوط به حساب‌های بانکی ذخیره شده روی گوشی‌های تلفن همراه کاربران است.

علاوه بر این موارد، باید به راه‌های دیگر دریافت ابزار‌های عبور از فیلترینگ نیز اشاره کرد که یکی از آنها، دریافت فیلترشکن‌ها و پروکسی‌ها به واسطه حضور در شبکه‌های اجتماعی و استفاده از نرم افزار‌های پیام رسان، یا ارسال ایمیل به برخی شبکه‌های معاند در خارج از کشور یا حتی اشتراک گذاری این دست ابزار‌ها به واسطه تبادلات بین گوشی‌های تلفن همراه است.

روش‌هایی که نمی‌توان آماری در خصوصشان ارائه کرد و بنابراین، نمی‌توان به میزان واقعی دسترسی و اشتیاق ایرانیان به استفاده از ابزار‌های دور زدن فیلترینگ پی برد. اینجاست که آمار‌های ارائه شده توسط سورس فورژ، نگران کننده‌تر جلوه می‌کند، چون حکایت از جست‌وجوی شدید کاربران ایرانی برای یافتن ابزار عبور از فیلترینگ در بستر اینترنت دارد.

جست‌وجو‌هایی که می‌توان نشانه‌هایش را نتایج موتور‌های جست‌وجو دانست و با انبوه مطالبی که در سایت‌های فارسی در روز‌های اخیر درج شده، مهر تأیید بر اشتیاق وصف نشدنی ایرانیان به این مهم زد. شور و شوقی که بعید نیست با توجه به اظهارنظر جدید وزیر ارتباطات، مبنی بر دائمی شدن فیلترینگ تلگرام در صورت تمکین نکردن مدیران این نرم افزار به خواسته‌های بحق کشورمان، تشدید شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۸
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۱۲۴
صدا و سیما که انحصاری و در اختیار یک جناح خاص است و اخبارش هدفمند و ...... به مردم حق دهید از کجا باید اخبار صحیح کسب نمایند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۶
شما که ماهواره دم دستتان هست بی بی سی هم که مورد اعتماد و وثوق شماست دیگه شقاق تر و درست کار تر از بی بی سی مگه هست !! ! برید حالشو ببرید فقط مراقب باشی وقتی گفت رضا نیم پهلوی برگشته ایران سرتان را برای هیچ و پیچ از دست ندید !!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۶
باید دید چه کسانی از افشای دزدیهاشون تو تلگرام میترسن
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
کدوم ماهواره آقای ناشناس اگه خونه شما بی بی سی میگیره بگید ما هم بیایم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
ما که ماهواره نداریم و منبع اخبارمان شده تابناک که همه حقایق را هم نمی نویسد.
اي لشكر صاحب زمان آماده باش آماده باش
سلام. خواهش میکنم صدای ما رو به گوش مسئولین برسونین. آقا ما با تلگرام فقط پیام نمیدادیم. این اپ بسیار حرفه ای بود برای برنامه نویسی و با قابلیتی که تو رباتاش بود هر کاری داشتی میتونستی رونقش بدی. آقا شما میگی این بد ما میگیم قبول اما نمونه داخلی یا خارجی مشابهش نیست. بخدا نیست! ما چه کار کنیم آخه؟! یه کم انصاف خوب چیزیه . الان وی چت شد خوبه؟!!! نه امنیت داره نه میشه باهاش کانال ساخت نه اپن سورسه بشه باهاش ربات ساخت. کجاست توجه به جوون بدبخت ایرانی؟!! ما فقط توی یه ربات حدود 7 میلیون هزینه کردیم!!!! الان شدیم هیچ!!!! تو رو خدا به دادمون برسید
هنوز نفهمیدید که وقتی همه چیز دستوری باشه مردم بیشتر به طرفش میرن نمونه بارزشم ویدئو و ماهواره که هیچ کاری برای برخورد با اون نداشته و ندارید .
آیا بهتر نیست با اطلاع رسانی درست جلوی این داستانها گرفته شود؟
شما خودتان که عکس بالا را فیلتر کردید....
یکی‌ از مراکزی که واقعاً مردم را ناراحت می‌کند و مشکلات کشور و فضای کشور را رادیکالیزه می کند برنامه ها و رویکرد یک سویانه صدا و سیما در کشور است. همه جا رسانه ها وظیفه تلطیف و کاهش فشارهای زندگی و اقتصادی از ناحیه ایجاد نشاط و اطمینان در میان مخاطب را دارند ولی صدا و سیما دقیقا از ناحیه تاکید بر سیاستهای از تاریخ گذشته خود و تاکید بر استفاده از همان مجریان و گزارشگرانی را دارد که مردم از دانش و کارکرد انها اصلا رضایت ندارند نقطه مخالف عمل می کند. مانند ان مجری و گزارشگر فوتبالی که مردم ترجیح می دهند گزارش او را نشنوند و یا ان گزارشگر نیو یورکی که در قیاس با گزارشگر در ایتالیا مردم اصلا او را شایسته نمی دانند و یا مدیر گروه خبر یک و....البته استانداردهای دوگانه صدا و سیما دیگر واقعا اخرشه.. تاکید و استفاده از تم های غمگین و ناراحت کننده به خصوص در مراسم مذهبی که حتی برخی از انها برای عزاداری نیست و یا نحوه بر خورد با مسایل در دوران انتخابات و یا خوردن پشت سر هم چای! در مجموعه های کره ای و خارجی ! خلاصه اگر جایی برای شروع به در نظر گرفتن نظر اکثریت مردم باشه . انجا صدا و سیما است
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
منظورت فردوسی پوره؟ آره منم موافقم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
وای از عزاداری ها نگو
بیایید برای یک هفته هم شده این تقصیرات شبکه های اجتماعی و پیشرفت تکنولوژی را از معادلاتمان حذف کنیم. یعنی همه اختلاس گران به دلیل شبکه های اجتماعی و پیشرفت تکنولوژی هستند. یعنی اینکه مسولین و به وعده های خود عمل نمی کند یعنی مشکل اب تخریب محیط زیست و الودگی دفاع از حریم خصوصی در پارک عمومی سویس سفر هزار ان هزار نفر ژن ها ی ویژه با یورو 5 هزار تومانی به اروپا و کانادا یا عدم مسولیت بانک مرکزی در برابر موسساتی که مجوز فعالیت ان را داده یا بانکها خصوصی که هر ماه چند هزار میلیارد تومان ازجیب همه ایرانیها پول برای رفع سو مدیریت خود بر داشت می کنند یا مدیران خودرو سازی یا وزارت صنایع که هر روز به بهانه ای قیمت محصولات خود را چند برابر می کنند و..... همه ناشی از شبکه های اجتماعی و پیشرفت تکنولوژی ست؟ این همه ما شبکه های اجتماعی و پیشرفت تکنولوژی یا امریکا را برای همه این مسائل خود ساخته بزرگ می کنیم همان حکایت بانک مرکزی است که تا می خواهد ارز را گران کند می گوید تقصیر دلالها ست. این دلالها چرا از 1380 تا 1390 یا در چهار سال گذشته نتوانستند کاری کنند. به خود بیاییم.
همه امار در کشورهای پیشرفته نشان می دهد که گسترش اینترنت و موبایل و شبکه های اجتماعی نه تنها باعث رشد اقتصادی و افزایش بهره وری و درامد ان کشورها شده بلکه به میزان بسیار زیادی موجب کاهش جرائم به خصوص در میان نوجوانان و جوانان شده که دلیل عمده ان پر کردن اوغات فراغت انها است. مثلا در کانادا میزان جرایم در 2001 در اوج تاریخی خود بوده ولی از 2001 همزمان با همه گیر شدن استفاده از اینتر نت تاکنون یعنی 17 سال میزان جرائم به صورت مداوم و پیوسته کاهش یافته. حتی مسولان ما هم به همین نتیجه رسیدند که اینترنت باعث سرگرمی جوانان بیکار می شود! فقط چون جامعه به شدت سیاسی است و از نظر اقتصادی مردم تحت فشار هستند در برخی مواقع مانند روزها اخیر مجبور به محدود کردن موقت ان هستند!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
اونها کشور های دمکراتیکی هستند که قانون در آنها حاکم است ونه فرد .
این اتفاقات زمانی رخ می دهد که مسولان تقریبا هیچ آشنایی با فضای مجازی نداشته باشند و مثلا امام جمعه موقت تهران می گوید فضای مجازی زمانی خوب است که کلیدش دست مسئولان باشد. بنابراین مسئولان با روشهای پرهزینه و خرید نرم افزارهای گران و بی فایده فیلترینگ فقط باعث نااطمینانی بیشتر جامعه و افزایش شکاف ملت-دولت می شوند.
اقای ظریف و صدا و سیما :این امار است که بد است نه استفاده امریکا از این امار برای تبلیغ علیه ایران در شورای امنیت
وااای چقدر شوک آور!! من تو شوکم چند ساعت!!
همه کار و سفارشاتمون را با تلگرام انجام میدیم. میخواین فیلترشکن نزنیم؟!!!!!
این نشون دهنده اینه که با تکنولوژی نمی شه مقابله کرد . برای اینکه آبرویمان در شبکه های مجازی توسط کاربران برده نشود ، بهتر است ، خودمان را اصلاح کنیم . امروزه ده ها برنامه ارتباط جمعی با انواع فیلتر شکن ها موجوده و گوشی های هوشمند هم که همیشه آماده عکسبرداری و فیلمبرداری در دست همه قرار دارد .
بدانید که خواسته ملت همیشه برهر خواسته ای ارجحیت دارد.
خجالت بکش
سلام واقعا همین طوره اما از این نگران کننده تر این است موقع نصب فیلتر شکن دسترسی به همه محتویات گوشی را شما می گیره که این خودش خیلی ناامنی و زودتر این مسئله باید حل شود
محض اطلاع ،الان قرن بیست و یکم میباشد و جریان آزاد اطلاعات حق مسلم هر فردی است . و دولتها دیگر توانایی کنترل آن را ندارند. فعلا تاحدی این قضیه در حال انجام است اما بعد از ارسال ماهوارههای گوگل و .... اینترنت بیسیم پرسرعت ( و البته مقاوم به پارازیت ! ) ، داستان پیچیده تر هم خواهد شد.
این امار همچنین نشان میدهد مردم چقدر به صدا و سیما و ووووو اعتماد دارند
برو بابا
علم و تکتولوژی مرز نمی شناسد, علت این علاقه غیرقابل انکار ضعف شدید صداو سیما در جذب مخلطب است
خب چاره چیه؟ مطمئنا با بستن چیزی درست نشده و نمیشه.اگر صادقانه و دلسوزانه کار بشه و همه مردم یک کشور نیازهای اولیه زندگیشون به راحتی تامین بشه مطمئن باشید کسی نه شورش میکنه نه به این چیزا بها میده و نه دنبال فیلترشکن میره.
البته ما گول نمیخوریم
برخی ته دلش از بستن تلگرام شادن
چون کاملا فضاش انتقادی به رکود و گرونی و فساد شده بود
زنده باد حق زنده باد آزادی مرگ بر جهل
یعنی 40میلیون کاربر تلگرام از ظلم بیزارند...
استفاده از فیلترشکن فقط برای ورود به شبکه های اجتماعی نیست. افرادی هستند که به بنا به ضرورت علمی یا کاری باید با سایت هایی کار کنند که اجازه ورود به آیپی ایران رو نمیده ، بنابر این مجبورند از فیلترشکن استفاده کنند تا تغییر آی پی بدن و بتونن تحریم ها و محدودیت ها رو دور بزنن. با وضعیتی که برای فیلتر شکن ها ایجاد شده ، این افراد هم دچار ضرر و زیان و عقب موندگی میشن.
فرزند من فیلترشکن نداشت . خیال من راحتتر بود
او الان به بهانه تلگرام فیلترشکن نصب کرده .
فیلتر شکن هم که خاص تلگرام نیست و همه سایت ها را باز میکند .
چه کسی باعث شد فرزندان ما به فیلتر شکن روی بیاورند ؟
چه کسی با این تدابیر تصور میکند میتواند جلوی گسترش اطلاعات را بگیرد ؟
آشوبهای اخیر ریشه در فساد اقتصادی و معیشت مردم داشت . تلگرام فقط یک ابزار اطلاع رسانی است .
چرا مسِولین نمیخواهند مشکلات را اساسی حل کنند .
الان با فیلترینگ مشکلات همه حل شد ؟
الان من هم فیلترشکنم روشنه.. قبلا برای یوتیوب مجبور بودم باز کنم. الان دیگه برای تلگرام همیشه on هست... کلی هم پروسس میگیره از سی پی یو...... وقتی میشه فیلتر رو راحت دور زد؟؟ خوب وقتی میدونید فیلتر خیلی فایده نداره رفع فیلتر کنید...
جونهامون فدای سیاست بازی برخی شدند
چرا خودتون را میزنید به نادانی .من هر چی اطرافم میبینم فیلتر شکن گذاشتن .من تا الان از فیلتر شکن نداشتم ولی شما باعث شدید بریزم. الان ما بیشتر در معرض خطر هستیم. ناچار از ابزار دشمن استفاده کردیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۶
مگردرآمریکاهم فیلترمی کنند!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
نخير...با فيلترشكن اومده ادرس امريكا رو ميندازه خوشمزه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
دوست عزیز این آقا با فیلترشکن اومده
ما نباید شوک بخوریم بلکه باید با تلاش و کوشش بیشتر راهی به سوی اینده ایران اسلامی پیدا بکنیم و در مقابله به مثلی با دولتهای غربی کشور را به منسه ظهور برسانیم
اگه میشه با فیلتر شکن وارد سایت های مسدود شده مثل تلگرام شد پس دعوا سر چیه ؟
مثلا کلمه سایفون رو سانسور کردین؟ خیلی باحال بود!!
استفاده از فيلتر شكن آمريكايي و پراكسي كشور هاي مختلف متضاد با شعار مرگ بر آرميكا و ... نيست ؟ قبل از اينكه آبرويمان را در دنيا برود تلگرام را وصل كنيد .... ايجاد كسب و كار اينترنتي كه به دوتا شعار بند باشد به چه كار مي آيد ؟
کدام خواسته بحق کشورمان؟ بستن یک کانال چون ضد جمهوری اسلامی هست کجاش به حق هست؟
اصلا حتی حاضر نیستم به پیامرسان داخلی نگاه کنم.
حتی دیگه پیامک هم نمیدم. چون میترسم
تابناک چرا دروغ می نویسی . ؟ مردم ایران کلا از فضای مجازی تنفر دارند و خواهان بسته بودن ان هستند منتهی بعضی مسئولین بی کفایت سعی دارند برای منافع خودشان ان را باز نگه دارند .
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
مردم ایران فک کنم منظورت خودت و مردم خانوادت بود دیگه خخخ
اقا فیلتر میلتر دیگه چی هست؟!!!!
تابناک جان جالب هست موضوع رو اماری کردی ؟؟؟
بررسی کن چرا چرا هر چی من به مردم میگم .بر عکس عمل می کنن.
در ضمن بعدا چی اگه سیستم موبایل و اینترنت اصن طوری بشه که .فیلتر میلتر هم نشه چی
تو ارز خود می بریو زحمت ما می داری!!!!!!!!!!
از راه درستش باید عمل کرد باید دل مردم رو شاد کردبقیه اش حله!!!!!!!
ما که تو رو دوست داریم این مهمه!! تابناک
خانواده 10 نفری ما که از قندشکن استفاده میکنم . حالا هی فیلتر کنن .
تابی جان یعنی هیچکس اظهار نظر نمی کند؟
کسب و کارمون مختل شده بسه دیگه بازش کنید مردم کار دارند
وقتی مادر بزرگ ۸۰ ساله من از فیلتر شکن استفاده می کنه تو خود بخوان حدیث ....
مسئولین بجای فیلتر بیهوده با مردم سخن بگویند.
وای بر کسانی که مردم را حامی فیلترینگ میخوانند .
؟؟؟
به همین دلیل بدافزاری تهیه و توزیع شد تا به حساب کسانی که از فیلتر شکن استفاده می کنند برسد .
"شور و شوقی که بعید نیست با توجه به اظهارنظر جدید وزیر ارتباطات، مبنی بر دائمی شدن فیلترینگ تلگرام در صورت تمکین نکردن مدیران این نرم افزار به خواسته‌های بحق کشورمان، تشدید شود."
نیاز به فیلتر شکن نیست
نسخه های از تلگرام وجوددارد که بر روی بازار نیز موجود است و بدون مشکل کار می کند!
قابل توجه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ! به لطف فیلترینگ اخیر ، تقریبا بیش از نیمی از ایرانی هایی که از تلگرام استفاده میکردند فیلترشکن نصب کردند ! (آمار تجربی اطرافیانم که از هر دو نفر یک نفر فیلترشکن نصب کرده) گذشته از سرقت احتمالی اطلاعات کاربران توسط سرورهای میزبان پروکسی دیگه از این پس فیلتر کردن برنامه ها و ... بی معنی میشه !
تازه هنوز انگشت وزیر روی دکمه فیلترینگ نرفته.

اگر انگشتش بره روی دکمه، اونوقت آمار شوک آور میشه.
این نشان دهنده این است که چقدر ملت همیشه در صحنه به اخبار تلوزیون ما اشتیاق دارند
اينها همان مردمي هستن كه ارهپيمايي اربعن را شكل ميدهن
بابا معلم ها و دانش آموزان دانش جو ها بیمه ها و بیمارستان ها و پزشکان و پخش کننده اجناس و شبکه ها ی بازار یابی فروش و کلی جاها کارشون به هم ریخته
عنان مردم که دست مسولان نیست براشون تصمیم بگیرند یعنی چه
پ ن پ چی فکر کردین
شرم نکردید؟
دلیلش اینه که اینترنت در ایران بدون فیلترشکن به هیچ دردی نمی خوره!
آمار امروزش 78,976 شده. تبریک رکورد زدیم :-)
کلا از دید یک توریست خارجی مملکت جالبی داریم ما. همه چی توش به صورت قانونی ممنوعه ولی همه مردم به صورت مخفی اونها رو دارن! موسیقی ، فیلم ، مخدر ، مشروب ... همه چی راحت توش پیدا میشه و فقط برای حفظ ظاهر کار همه چی ممنوعه
البته در اون هفته‌ای که آمار زده‌اید تعداد کل دانلودها حدود ۳۰هزار مورد است.
خیلی وقته تاریخ انقضای محدود کردن اطلاعات و فیلترینگ منقضی شده
تا وقتی که اینترنت هست سوراخ هم هست!
برای مردم عادی رد شدن از فیلترینگ مخابرات فقط با یک کلیک در انواع مدلها!
برای متخصصین رد شدن از فیلترینگ در حد یه لیوان آب خوردن! مسئولین به هیچ وجه نمیتوانند جلوی انتقال اطلاعات رو بگیرند به هیچ وجه مگر اینکه از پریز برق قطعش کنند.
الان آقایون خیلی راحت میان مساله رو حل می کنن. همون کاری که همیشه می کنن. میگن کلا اینترنت قطع بشه و مردم از اینترنت ملی و داخلی استفاده کنن. چه دلیلی داره که مردم عادی بخان از اینترنت جهانی استفاده کنن و این درخواستی هست که عده زیادی از مردم از ما کردن!!!!! نمونه این حرفها رو زیاد شنیدین تو این چند روز
تنها راه شنیدن صدای ملت است. این بگیر وببندها چاره کار نیست مردم رفاه و آسایش. عدالت می خواهند
بنابر گفته مسئولین کل آشوبگران در کشور 42 هزار نفر بودند آیا عقلانی است که بخاطر 42 هزار نفر پیام رسانی رو که 50 میلیون نفر ازش استفاده می کردن رو فیلتر کنند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
تو چه خوش خیالی .کدوم آمار مسیولان درست بوده که این یکی باشه؟ حداقل صد شهر معترض بودند حتی اگر کمترین آمار معترضان را هزار نفر بگیریم میشود صدهزار نفر .
ببین چه بساطی برای ما درست کردن................. اقا برو مملکت اصلاح کن جای فیلتر
این مشکل مسولین است نه مردم اگر مسولی نمی خواهد مورد انتقاد قرار گیرد بهتر است مسولیت نپذیرد آنها باید به انتقاد عادت کنند البته سخت است ولی نتیجه آن بنفع کشور است اینکه نمی شود صدا و سیما فقط گوید مردم هم فقط بشنوند دوره سانسور تمام شده و بهیچ عنوان نمی شود جلوی گردش اطلاعات را گرفت
ملت ایران از نظر دانش سواد و اگاهی چندین قرن از مسئولین جلوترن
با تلگرام خیلی ها کار اقتصادی مجاز انجام می دادند. اما حالا در همه اونا تخته شد.
کجاست وزیر ارتباطات با این همه ادعای تجارت دیجیتالی
جواب "هاي" "هوي" است.
حذف تلگرام و فیلتر اون به چند دلیل کاری ابدبود اول و کلیش اینکه اگه فرضا یه عده برای انجام کار خلاف از کاغذ استفاده کردن و نامه نوشتن آیا شما پست رو می بندید؟ یا جلوی تولید و فروش کاغذ رو می گیرید. این تفکر از اساس غلطه. ثانیا تلگرام بر خلاف بقیه شبکه ها مثل توییتر و ... که کاربرای خاص خودشونو دارن، کاربران عام و افراد عادی و حتی به دور از سیاست رو داره. بستن توییتر یه عده کمی رو درگیر کرد ولی بستن تلگرام واقعا میشه گفت تقریبا تمام مردم رو درگیر کرده. و این کار جز دامنه دار تر شدن اعتراضات فایده ای نداره. نتیجه این فیلتر تلگرام رو هم سالها بعد خواهید دید.
. اگر همه همچیزیمان بر اساس اصول و عدل و انصاف است به چه لزومی دارد که رسانه ها و فضای مجازی فیلتر گردد. کشورهای که در آنها مسئولین برای دور نگه داشتن مردم از واقعیتها ..
دست به فیلترینگ می زنند. طلا که پاکه چه منطش به خاکه
یک انسان بالغ باید بتواند آزادانه به اطلاعات دسترسی داشته باشد تا درست تصمیم بگیرد. این کار ها بیشتر در جهت اشتباه انداختن ملت است که نتیجه نخواهد داد
یکی باید واقعیت دنیای مجازی را توضیح بده که دیگه نمی شه هر وقت بخواهید درشو ببندید و هر وقت نیاز داشتید درشو باز کنید شبکه های دیجیتال کلید ندارند که دست کسی باشد - حرکت علمی دنیا سلیقه سیاسی نیست بلکه بر اساس فهم و شعور کار بر هست که هر کاربر باید برای خودش تعریف کند تا نه آسیب ببیند و نه از علم روز عقب بماند
زبان سر خ سر سبز میدهد بر باد !!!!!! امکسانیکه پرچم آتش زدند ضاله هستند و بی وطن و شکی در این نیست !! آنکسانیکه بانک آتش زدند و شیشه اموال عمومی شکستند و سطل زباله آتش زدند یقین باید در ساز و کار و ساختار خانوادگی و اجتماعیشان قدری تفکرکرد !! و همه اینها هم عده بودند و هستند و خواهند بود انگشت شما و بقول حضرت آیتالله العظمی مکارم 6000 نفر !!!!!؟؟؟؟ اما بسیاری بودند و هستند گله مندند . اعتراض بحق دارند و خواسته دارند . دیندارند . انسانند!! تا کی باید یک مشت مثلا مدیر و مسئولهای بی مسئولیت بی تدبیر و بعضی هم رفاه طلب دنبال منافع خانوادگی و گروهی خود !!!!باید امام جمعه ها و مسئولان مدبر و تیز بین روشن روان شریف بشر دوست دارای خوی انسانی و شرافت که کم هم نیستند درست بر بااین مردم معترض صحبت کنند . در یک اکثریت نمیشه همه را با تفاله و خس و خاشاک بر زبان راندن همه را با یک چو.ب ادب کرد !! قدری حرمت زبان را در کام عزیز خود نگهدارید . و صبور باشید و صبوری کنید !! یقین آن جوان طغیانگر اشباه کار بیکار گرفتار ازدواج نکرده دارای شهوت های خفه شده در وجودش را هم نخواهید توانست !! آرام باشید و صبور و با نفکر لب به سخن بگشایید که هر چه هست از این حاصل و کشت و کاری است که برایش باغبان و کشاورز و آبیار خوبی نبودیم !!!
هر معاند خارجی که باشه از داخلی کم خطر تره
خیلی ممنون پسر دوازده ساله من تا حالا نمیدونست فیلتر شکن چیه. حالا خوب با اون اشنا شده و استفاده میکنه.
وای بر ما
من چند روزه اصلا به تلگرام سر نزدم و دلواپس هم نيستم
حالا اسم فیلترشکنو تو عکس سانسور کردی
فک کردی ما نمیدونیم فلتر شکن چیه؟
پیام رسان سروش اگر توسط وزارت ارتباطات پشتیبانی شود می تواند محل رجوع بسیاری از جمله مارکتنیگهای تلگرامی شود کجایند دولتیها و حکومتیها که به جوانان کشور خودمان کمک و یاری برسانند تا مشکلی برای هیچکس پدید نیاید
پاسخ ها
عماد
| Germany |
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
آخه مساله اعتماد مردم به اون نرم افزار است.
اصلا هجوم مردم به سمت نرم افزارهایی مانند تلگرام، بی اعتمادی به رسانه هایی مثل صاحبان سروش است.
" راهی پرخطر برای عبور از فیلترینگ که از یک سو می‌تواند مردم را در معرض آسیب‌های فضای مجازی قرار دهد و از سوی دیگر، ممکن است خطرات بزرگی از جمله سرقت اطلاعات کاربران را به دنبال داشته باشد؛ اطلاعاتی که از جمله آنها، تصاویر و فایل‌های شخصی و اطلاعات مربوط به حساب‌های بانکی ذخیره شده روی گوشی‌های تلفن همراه کاربران است."
پیام رسان داخلی نصب کردی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ همون اول کار اینا رو بصورت کاملا قانونی و گستاخانه ازت می خواد ....شاید اون خارجی ندونه این اطلاعت شخصی به چه دردش میخوره ولی داخلی های فضول خوب می دونن چطوری استفاده کنن خوب
اولا که به زودی اینترنت آزاد توسط همان دشمنانی که شما به خاطر آنها تلگرام را فیلتر کردید در دسترس همه قرار میگیره مانند کوبا .ثانیا تا الان مسئولین سایتهای پورنو و خلاف عفت عمومی را فیلتر میکردند که جامعه دچار انحطاط اخلاقی نشه که به لطف مسئولین فهیییییییییم و دانشمند و....ویچت ازاد شد و با فیلترشکن مشکل ورود به سایتهای پورنو هم حل شد. بزید دست قشنگه را به افتخار مسئولین همیشه نگران.
نوجوانانی که نمیدانستند فیلترشکن چیست، حالا دیگر میدانند و مدیرانی باید پاسخگو باشند که برای ۴ نفر فتنه گر، نوجوانان ایرانی را به سوی فساد و فحشای افسارگسیخته با فیلتر شکن ها هدایت کردند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
تو که چند جوان معترض را فتنه گر میدانی بهتر است ساکت باشی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
عجب نمیدانستند چیست!!
فقط میتونم بگم ازخون شهدا خجالت بکشید. همه چیز رافدای سیاسی کاری کردین. مردم را هم سرگرم واسیر این حرفها. مملکت به کجا میره هم همه خوب میفهمیم ومیدونیم. اللهم عجل لولیک الفرج.
شما یه چند خط هم راجع به اشتیاق وصف ناپذیر در فیلترینگ و انحصار طلبی هم مینوشتین بد نبود.
به هر حال هر عملی را عکس العملی است به همان اندازه و در جهت عکس
آمار بالاي مراجعه به فيلتر شكن هم كار دشمنه .
به مديران كلان كشورآموزش كامپيوتر ونقش فوايدآنراگوشزدكنيداحساس ميشودملت ازمديران جامعه بيشترميداننددرجامعه اطمينان واعتمادرادربين مردم رواج دهيدتامردم درزمان لازم مواظب فضاي مجازي وخطرات باشنداين يعني واكسينه كردن مملكت .
فیلتر کردن کار بیهوده ای است.
خودمونیم ولی بنظرم خداییش تا چندوقت دیگه میبینی یه شبکه اجتماعی جدید میاد و کاری بامون میکنه که مسئولین یهو یادشون میاد که ای وای چقد تلگرام بهتربود و اونوقت تلگرام باز میشه و جدیده مسدود مثه وی چت . و البته این حکایت همچنان باقیست .
چرا میش. میبینن ما رو، یعنی اگه به من نگن غربی ها من خودم متوجه نمیشم تو تهیه ضروریات زندگیم درمونده ام
تلگرام دست نجومی بگیران رو ، رو کرد.مردم با دیدن فیش های نجومی شامل حق تعطیلات تابستانی فرزندان و.... و حقوق هشتاد میلیونی و ............ خیلی چیزا رو فهمیدند.
اگر روزی فیلترشکن از جهان محو شود
عطای اینترنت را به لقایش میبخشم
الانسانُ حریص علی ما مُنِع
واقعا دسترسی به اطلاعات در کشور سخت شده است. درست است که در فضای مجازی هم اخبار متناقض و غلط زیاد دست به دست می شود و سرعت شایعه پراکنی زیاد است، اما مردم شعور دارند و کاملا می توانند اخبار درست را از غلطها تشخیص بدهند.
آدم‌های نادان وقتی فیلتر شکن هست چرا فیلتر میکنید آقای وزیر این بود قولهایی که روز اول دادی
لطفا به مخابرات اطلاع بدید تا محدویت ها رو رفع نکرده قبضشو پرداخت نخواهم کرد. ببینن خوبه
در اینکه صدا و سیما منعکس کننده صدای جامعه نیست بر کسیی پوشیده نیست
مگر نمی گویید پزشکی ما در درمان با اروپا و امریکا بربری میکند پس چرا علمای دین برای درمان به بلاد کفر تشریف می برند .در این گونه مواقع این کشورها نه بیگانه اند و نه دشمن.
يك بنده خدايي گفت: مردم خواهان فيلترينگ تلگرام هستند...

مردم را چي فرض كرديد؟؟؟؟
خواسته های به حق کشورمان؟؟؟؟!!!!!!
کلا یه جوری شدیم دنیا داره از دست ما سرگیجه میگیره ،برای همه چی ملت همیشه در صحنه ایم.حتی فیلترشکن.
تو شهرهای مرزی اصلا فیلترینگ معنی نداره اینجا همه از سیم کارتهای کشورهای همسایه استفاده میکنن اینترنت خوب با سرعت بالا و ارزان خیلی هم راحت شارژ میشه
مردم کار درست را انجام می دهندوبه دوست ودشمن چه می گویند کاری ندارند
کاش می فهمیدیم که سانسور و فیلتر چاره کار نیست!
چی شد که مردم به سمت رسانه هایی غیر از رسانه های رسمی هجوم بردند؟
2
به جای حل مسئله صورت مسئله را به زور پاک کردند.
خواستن ابرو بردارن چش و چالشو کور کردن
تا زمانی که اندیشه ها و آرمان های بیگانگان متوهم و افراطی بر این سرزمین فرمانروایی میکنند پیشرفت و آزادی بی معنی هست
اونوقت هی گیر بدهید به کره شمالی
دوستان تو مقاله سعی شده فیلتر شکن رو نا امن جلوه بده تا کاربراراستفاده نکنند.
این همه نظر مخالف با فیلترینگ خودش گویای همه چیز هست.
استفاده از فیلترشکن طبق قانون جرم است و حبس دارد.
قسم می خورم اگه تافرداتلگرام رفع فیلترنشه بگم زنده باد فیلترشکن البته راهای زیادی واسه دور زدن فیلترینگ است
من الان کارم کساد شده دیگه نمیتونم تحمل کنم
سروش کجا تلگرام کجا
وقتی سروش میرم انقدرسرعتش زیاده خوابم میبره
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر