بازدید 10131

اتمام حجت رئیس دادگاه‌انقلاب تهران با اغتشاشگران

کد خبر: ۷۶۰۸۵۰
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۲ 02 January 2018

رییس دادگاه انقلاب گفت: هر روزی که از اغتشاشات بگذرد و افراد دستگیر شوند، جرم و مجازات‌شان بیشتر می‌شود و ما اینها را دیگر معترضین نسبت به حقوق‌شان نمی‌دانیم بلکه این افراد کسانی هستند که می‌خواهند به اصل نظام ضربه بزنند.

به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام موسی غضنفرآبادی با اشاره به اغتشاشات اخیر اظهار کرد: کسانی که از روزهای سوم به بعد اغتشاشات دستگیر شوند، جرم و مجازات‌شان سنگین خواهد بود زیرا با توجه به اعلام وزارت کشور مبنی بر غیرقانونی بودن این تجمعات، عالماً و عامداً و با علم و آگاهی اقدام به تجمع، اغتشاش و حرمت‌شکنی کرده‌اند.

رییس دادگاه انقلاب اسلامی تهران تاکید کرد: هر روزی که از اغتشاشات بگذرد و افراد دستگیر شوند، جرم و مجازات‌شان بیشتر می‌شود و ما اینها را دیگر معترضین نسبت به حقوق‌شان نمی‌دانیم بلکه این افراد کسانی هستند که می‌خواهند به اصل نظام ضربه بزنند.

غضنفرآبادی درباره عناوین اتهامی افراد دستگیر شده نیز گفت: عنوان اتهامی برخی افراد دستگیر شده ممکن است محاربه و برخی نیز اقدام علیه امنیت ملی، تخریب اموال عمومی، تخریب اموال اشخاص، ضرب و شتم و غیره باشد.

رییس دادگاه انقلاب اسلامی تهران افزود: برخی افراد که به عنوان سردسته و لیدر در اغتشاشات حضور داشته‌اند، قاعدتاً یکی از اتهامات‌شان محاربه است زیرا با سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه ارتباط دارند و برنامه‌های آنها را اجرا می‌کنند.

غضنفرآبادی ادامه داد: البته بسیاری از این افراد در تهران و جاهای دیگر دستگیر شده‌اند و بزودی محاکمه می‌شوند.

این مقام مسئول قضایی در تهران با بیان اینکه ملت ایران بار دیگر آمریکا، انگلیس، رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی را رو سیاه می‌‌کند گفت: به خانواده‌ها توصیه می‌کنم مراقب فرزندان و جوانان خود باشند زیرا برخی جوانان فریب اخبار دروغین سایت‌ها و رسانه‌های دشمن را می‌خورند و احساسی می‌شوند.

غضنفرآبادی تصریح کرد: فیلم‌های گرفته شده از متهمان، در دادگاه برای‌شان پخش می‌شود و هیچ راه گریزی نخواهند داشت؛ بنابراین خانواده‌ها مراقب فرزندان‌شان باشند و اگر زمانی حکم سنگینی برای آنها صادر شود، ابراز پشیمانی و ندامت شاید فایده نداشته باشد.

رییس دادگاه انقلاب ادامه داد: اگر نیروی انتظامی رعایت می‌کند و عطوفت به خرج می‌دهد به خاطر این است که جوانان هوشیار و آگاه شوند و ما هم به نیروهای انتظامی گفته‌ایم از برخوردهای خشن بپرهیزند و فقط محکمه و دادگاه درباره این افراد تصمیم می‌گیرد.

وی بار دیگر با توصیه به جوانان مبنی بر اینکه مراقب باشند و فریب دروغ‌پردازی‌های دشمن را نخورند گفت: بزرگ‌ترین نعمت جمهوری اسلامی ایران به رغم اتفاقات و حوادثی که در کشورهای همسایه رخ داده، امنیت است و دشمن می‌خواهد توسط برخی افراد مزدور و گاه فریب‌خورده این امنیت را بر هم بزند.

غضنفرآبادی افزود: خوشبختانه برخی افراد مزدور که در آسمان‌ها به دنبال‌شان می‌گشتیم در اغتشاشات اخیر توسط نیروهای امنیتی دستگیر و خانه‌های تیمی آنها نیز شناسایی شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر