بازدید 30254
استاد متحصن دانشگاه در گفت‌وگو با «تابناک»؛

از جذبم امتناع می‌کنند، چون سلیقه سیاسی‌ام با آنها همسان نیست!

با اینکه من درخواستم را قبل از فرا رسیدن پایان پنج سال به دانشگاه ارسال کردم و آنها موظف بودند این درخواست را به هیأت عالی جذب ارسال کنند، این اتفاق نیفتاد و پرونده من بایگانی شد تا بعد از پانزده ماه خودشان آن درخواست تغییر وضعیت من را بررسی کرده و رأی به قطع همکاری بدهند!
کد خبر: ۷۵۸۸۹۶
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۹ 27 December 2017

از روز گذشته تا کنون، یکی از اساتید دانشکده مهندسی عمران دانشگاه علم و صنعت در اعتراض به آنچه اخراج غیرقانونی از دانشگاه و عدم تمدید قرار دادش عنوان می کنند، رو به روی ساختمان اصلی وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری تحصن کرده است؛ استادی که ریاست دانشگاه، اخراجش را کاملاً قانونی عنوان و خودش این اتفاق را سیاسی تفسیر می کند.

به گزارش «تابناک»؛ چند سالی است، با تشکیل هیأت عالی جذب در کشورمان، وظیفه جذب و معرفی استاد به دانشگاه ها و نیز پیگیری تبدیل وضعیت آنها بر عهده این نهاد گذاشته و دانشگاه ها برای جذب استاد صرفاً به اعلام نیاز محدود شده اند؛ اتفاقی که جدا از محاسن و معایبی که می تواند داشته باشد به یک رویه قانونی تبدیل شده و همه اساتید باید خود را با قوانین این نهاد هماهنگ کنند.

به رغم اینکه بیشتر دانشگاه های سراسری کشور با شکل گیری هیأت عالی جذب خود را متعهد به اجرای قوانین مصوب این نهاد در امر فرایند جذب استاد کرده اند و جداگانه فرایندی برای جذب ندارند، به تازگی یکی از اساتید دانشگاه علم و صنعت با برپایی تحصنی چند روزه که رو به روی ساختمان وزارت علوم انجام داده است، ادعایی مخالف رویه کلی موجود دارد.

این استاد دانشگاه که دکتر سعیدرضا مسّاح نام دارد، استاد اخراجی مقطع دکترای یکی از دانشگاه های کشور آمریکاست که در دهه 80 با موافقت وزارت علوم با تبدیل وضعیت خارج به داخل ادامه تحصیل خود در مقطع دکترا را در دانشگاه علم و صنعت طی می کنند و با اخذ مدرک دکترا در فراخوان جذب هیأت عالی جذب شرکت می کند.

پس از گذشت پنج سال از حضور این استاد در دانشگاه علم و صنعت و زمانی که بر اساس قانون بررسی مجدد صلاحیت او برای تمدید و یا تبدیل وضعیت باید انجام می شد، شرایط به گونه ای پیش می رود که در نهایت هیأت امنای دانشگاه از ادامه همکاری با وی صرف نظر می کنند و حکم اخراجش صادر می شود.

این استاد دانشگاه در رابطه با وضعیت علمی خود و مشکلی که برایش به وجود آمده است، به «تابناک»، گفت: بر خلاف برخی گمانه ها که من را یک استاد سفارشی معرفی می کنند، من از طریق فراخوان جذب قانونی که همه ساله توسط هیأت عالی جذب برگزار می شود، تقاضای خود را برای استادی اعلام کردم و با حضور در مصاحبه تخصصی و تیز عمومی توانستم در بین دیگر داوطلبان بالاترین نمره را کسب کنم.

مساح ادامه داد: بر اساس قانون اساتیدی که جذب دانشگاه ها می‌شوند، باید پس از گذشت پنج سال از زمان جذب دوباره صلاحیتشان بررسی شود و در این زمان اگر استانداردهای علمی کافی را نداشته باشند با آنها قطع همکاری می شود و اگر امتیازهای علمی آنها بالاتر باشد در مورد ارتقای آنها از استادیاری به دانشیاری تصمیم گیری می شود.

وی افزود: با اینکه من درخواستم را قبل از فرا رسیدن پایان پنج سال به دانشگاه ارسال کردم و آنها موظف بودند، این درخواست را به هیأت عالی جذب ارسال کنند، این اتفاق نیفتاد و پرونده من بایگانی شد تا بعد از پانزده ماه خودشان آن درخواست تغییر وضعیت من را بررسی کرده و رأی به قطع همکاری بدهند!

مسّاح در پاسخ به این که گویا رئیس دانشگاه علم و صنعت اعتقاد دارد، کارشان قانونی است و دیوان عدالت اداری نیز رأی را به نفع دانشگاه داده، گفت: این حرف دروغ است. رئیس دانشگاه به رأی بدوی دیوان عدالت اداری اشاره می کند و این درحالی است که رأی تجدیدنظر به نفع من صادر شد. ضمن اینکه من می خواهم از شما بپرسم متخصص نظر دادن در مورد مسأله ای به این مهمی و تخصصی یک قاضی است یا هیأت عالی جذب که رسالتش بررسی همین مسائل است؟ چرا رئیس دانشگاه به نظر و رأی هیأت عالی جذب استناد نمی کند؟

این استاد دانشگاه در پاسخ به پرسش دیگری که در رابطه با علت این اختلاف و تلاش برای اخراج او صورت گرفته است، نیز تصریح کرد: من عضو بسیج اساتید و از نظر سیاسی اصولگرا هستم. جدا از موضوعات علمی من در دانشگاه آزادانه حرف های سیاسی و عقاید خودم را نیز می‌زنم که احساس می کنم این مسأله برای مسئولان دانشگاه رضایت بخش نبوده است.

 جدا از اظهارنظرهای این استاد اخراجی دانشگاه علم و صنعت، سرپرست معاونت ارزشیابی هیأت عالی جذب نیز اواخر شهریورماه و در قالب نامه ای مکتوب خطاب به رئیس دانشگاه علم و صنعت به مواردی اشاره می کند که جز موضوع سلیقه و علت اخراج با بقیه ادعاهای این استاد دانشگاه همخوانی دارد.

در این نامه که به امضای غلامرضا لطیفی رسیده، تأکید شده است که بر خلاف مواد 10 و 12 آیین نامه ارتقاء پرونده وی در دانشگاه بایگانی می شود و پس از پانزده ماه تأخیر و به دنبال گزارش بازرسان ویژه وزارت علوم بررسی وضعیت وی آن هم در دانشگاه و نه هیأت جذب انجام می شود.

در این نامه همچنین تأکید شده است که وظیفه جذب و لغو پیمان اعضا به طور خاص به هیأت اجرایی جذب سپرده شده است و از این رو تمسک به نظر هیأت امنای و هیأت رئیسه دانشگاه برای اخراج این استاد وجاهت قانونی ندارد. بر اساس اعلام نظر هیأت عالی جذب، تخلف دانشگاه در رابطه با این استاد فراتر از این است و مسئولان دانشگاه علم صنعت نه تنها امتیازهای علمی کسب شده او را اعلام نکرده است، بلکه روش محاسبه آنها نیز وجاهت قانونی ندارد.

به نامه هيأت عالي جذب كه خطاب به رئيس دانشگاه علم و صنعت نوشته شده است، بايد نامه ضياء هاشمي سرپرست سابق وزارت علوم را نيز افزود، در اين نامه نيز موضوع تبديل وضعيت اين استاد از پيماني به رسمي آزمايشي مورد تأكيد قرار گرفته است.

به نامه بالا مي توان نامه سرپرست سابق وزارت علوم يعني ضياء هاشمي را نيز اضافه كرد كه در نامه خود خطاب به رئيس دانشگاه علم و صنعت خواسته بود، شرايط استخدامي دكتر مساح از پيماني به رسمي آزمايشي تغيير كند.

از جذبم امتناع می‌کنند چون سلیقه سیاسی‌ام با آنها همسان نیست!

بنا بر مطالب بالا، اکنون وضعیت این استاد دانشگاه در فرایندی عجیب و پیچیده قرار گرفته است و رسیدگی به آن با وجود مخالفت های پیاپی ریاست دانشگاه با ادامه همکاری او در این دانشگاه اختلاف ها را میان هیأت عالی جذب و هیأت رئیسه دانشگاه تشدید کرده است.

آنچه فارغ از شرایط این استاد باید به آن اشاره کرد و برای سرانجام عادلانه این ماجرا انتظار داشت، تمکین همه مسئولان درگیر با این موضوع به مر قانون است؛ قانونی که حتی اگر اشکالاتی داشته باشد برای همه یکسان است و نمی توان بر آن تفسیر و سلیقه شخصی را وارد کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۲۷
انتشار یافته: ۹۳
یه سر هم به هیئت علمی فردوسی مشهد هم بزنید تا ببینید این بنده خدا درست میگه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۶
باید به افراد امتیازها اعلام کنند و خیالش را راحت کنند.
با سلام
بعد از دانشجوی ستاره دار چشممان به استاد ستاره دار در دولت اعتدال روشن .
واقعا زهی ....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۶
یه نظرسنجی از دانشجویان علم و صنعت بکنید، متوجه میشید که حق با دانشگاه است و اینکه سطح علمی این آقا پایین است
متاسفم برای نااهلان، فقط کارشون شده سیاسی بازی.

تابی جون امروز یک موردی رو فراموش کردی = بنر تبریک میلاد امام حسن عسگری در هدر سایت رو منتشر نکردی.
یک به صفر به نفع ما شد.
آقای استاد، دانشگاه به هر دلیل نمیخوادت.
اگه صلاحیت بالایی داری دانشگاه های دیگه جذبت میکنن خوب. چرا گیر دادی که به زور باهات همکاری کنن و عضو هیئت علمیشون باشی؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۶
مگه ملک پدری رئیس دانشگاه است که هر تصمیمی بگیره.؟؟ دانشگاه مثلا دولتیه.
فردی که صلاحیت رو داره نباید دلیل تراشی واسش کرد. دانشگاه یعنی اینکه فرد عقایدش رو آزاد اعلام کنه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۶
مسئله به همین راحتی نیست
تعداد داوطلبان جذب هیات علمی به لطف خروجی های زیاد دوره دکتری دانشگاه های مختلف و عرضه انبوه دکترهای جوان که همگی متقاضی هیات علمی شدن می باشند خیلی زیاد شده و تعداد تقاضا برای جذب محدود است
بیشتر داوطلبان جذب نیز به همدیگر نزدیک هستند و اختلاف فاحشی ندارند
به همین علت جذب هیات علمی خیلی سفارشی و حساس شده است
شخصی که توی آمریکا داره دکتری میخونه اشتباه از خودشه که قید امریکارو میزنه میاد ایران.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۶
از اونجا هم بیرونش کرده اند!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۶
از اونجا اخراج شده نه اینکه قیدشو زده باشه
ناشناس
| China |
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۶
همه مثل شما وطن فروش نیستن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۶
آمریکا هم قبولش نداشته،اخراج شده از دانشگاه
چه دل خوشی داره این استاد...
من سال 66 از دانشگاه علوم پزشکی اخراج شدم شکایت کردم بعد از بیست سال بالاخره حکم به نفع من صادر شد!! یعنی وقتی که در شغل دیگری در آستانه بازنشستگی بودم...
پاسخ ها
سعید تمر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۶
خب میتونی تمام حقوقی که می توانستی از دانشگاه بگیری را مطالبه کنی
برو بگیر
کمسیون منم بده یک خیریه
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۶
حتما میتونه خسارات وارده را بگیره.
دنیای بعضی ها خیلی کوچک در حد اتاق هیئت علمی دانشگاه است. دیگه این فرد با چه آبرویی می خواهد در آن دانشگاه که هیچ در جامعه علمی فعالیت کند. حتما فردوسی هم باید جلوی در کاخ محمود بست می نشسته می گفته پولی که وعده دادی را بده بعد عنصری و دقیقی و بقیه هم از بالای کاخ می گفتند بیچاره حقش را نمی دهند.
پاسخ ها
حامد
| United States of America |
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۶
همون دنیای کوچک و اتاق کوچک ماهی 15میلیون تومن برای صاحبش بدون دردسر درامد داره
ناشناس
| Netherlands |
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۶
بابا 15 میلیون را از کجات در آوردی. یه استاد دانشگاه الان زیر خط فقر یا متوسط به 4 یا 5 میلیون ماهانه دریافتی زندگی می کنه.
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۶
حقوق یک مربی با مدرک فوق لیسانس 4 یا 5 میلیون تومن، حقوق یک استادیار 7 میلیون تومن، دانشیار 10 میلیون تومن و استاد تمام 15 میلیون تومنه و غیر از این معادل آن رو همدر غالب راهنمایی طرح ها ، پایان نامه ها و حق مدیریت دریافت میکنند و واقعا این همه بودجه مملکت فقط هدر میره و هیچ بازدهی ندارن
مملکت شده چپی و راستی و مهم هم نیست طرف کار بلده یا نه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۶
واقعا همین طوره
چپ میاد سر کار راستی ها را بیرون میکنه
راست میاد سر کار چپی ها را درو می کنه
بیچاره مردم بدبخت
آدم اگه حرف نزنه و جلوی زبون بی صاحب شدش رو بگیره خیلی از گرفتاری ها حله. بیشتر بدبختی ما الان چه از نظر فردی و حتی در روابط بین المللی با دیگر کشور ها از همین زبان است. اصلن الان ساکت بودن و کم حرف بودن خودش یک نوع پرستیژ. حتی دخترها هم بیشتر جذب افرادی میشن که کم حرف ترن.
من خودم فارغ التحصیل دکتری دانشگاه شریف هستم. بعد از فارغ التحصیلی همین دانشگاه ها برخوردهایی با من کردن که قید هیات علمی شدن رو زدم. متاسفانه اینکه شما از نظر علمی چطور هستی ذره ای براشون اهمیت نداره. بالعکس سلیقه سیاسی شما، عضو بسیج بودن، شرکت شما در نماز جمعه، اینکه چطوری قرآن میخونی و .... از همه مهمتر اینکه تو تیم چه کسی هستی و آیا نامه سفارش شده داری یا نه خیلی مهمتره
الان من حال این بنده خدا رو میفهمم، جوونی تو بذاری و درس بخونی بعد بیای برای یه حقوق چندر غاز اینطوری ذلت بکشی به خدا خیلی ظلمه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۶
جذب هیئت علمی خیلی مشکلات زیادی دارد
پول زیادی هم در آن نیست
به ویژه برای اساتید جوان و کم سابقه
بیشتر کلاس کاری و شان اجتماعی آن جوانان و مردم را جذب می کند
ولی رقابت برای همین حقوق 3 تا 4 میلیونی زیاده و به قول دوستمان برای حقوق چندر غاز باید التماس کنی و اینطوری خفت و خواری بکشی
آن هم بعد از یک عمر تلاش و کوشش و دود چراغ خوردن
بله دقیقا اقایی پیام نام از بستگانم در ورزقان بعلت گرایش اصلاح طلبی استخدام رسمی نمی شود و حق تدریسی مانده بنده خدا متاهل هم شده و مشکل زیاد داره
تدبیر و امیدتان را هم دیدیم.
در زمان دولت قبل استادهای اصلاح طلب را به این صورت اخراج کردند و بسیج اساتید دانشگاه مخالف نکرد و حالا نوبت به اصولگرایان رسیده. به قول معروف گهی پشت بر زین، گهی زین به پشت.

وقتی حق دیگران را ضایع می‌کردند و صدای شما در نیامد باید انتظار داشتید که زمانی که حق شما را هم ضایع کردند، صدای کسی در نیاید.

اگر طرفدار حق هستید انتشار دهید.
واقعا در حقش ظلم شدخ
این استادا که اینطوری هست وضعشون اکثرا سفارشی هستن ویا بودن و الان سفارش کنندشون برکنار شده، اینها هم بدبخت شدن، حداقل توی بهشتی که درس خوندم، نمونه هاشون رو میدیدم. اکثرا هم بیسوادن، نه مقاله ای میدن و نه کار خفنی انجام میدن...میخواستن هم اخراجشون کنن، ولی نفهمیدم چی شد، فارغ التحصیل شدیم!
اینجانب چون در دانشگاه هستم و در جلسات بودم 15 نمره مربوط به مصاحبه است. اگر در جلسه فقط مدیر گروه یا دو نفر از گروه ( عضو حقیقی) 15 را منظور کنند بقیه افراد دکور هستند. به چشم خودم دیدم فردی با امتیاز 35 پذیرفتند چون در دوره لیسانس شاگرد همین مدیر گروه بوده است. و امتیاز 54 را بزور قبول کردند. همین آقا در دوره پیمانی در همین سال اول دانشیار شد و الان فکر می کنم رسمی قطعی باشد. در همین مدت کم و دو سال یکبار هم پژوهشگر برتر انتخاب می شود. حتی عضو حقیقی جلسه طبق مقررات کسی دیگر بود. امیدوارم آییین نامه ای می نویسند از دقت بالایی برخوردار باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۶
در مصاحبه امکان اعمال نفوذ زیاد است
وقتی همه چیز را به خود دانشگاه ها واگذار می کنند همین میشود
مصاحبه برای جذب دانشجوی دکتری و جذب هیات علمی!
مثل این است که بگویند سازمانهای دولتی با مصاحبه خودشان کارمند جذب کنند
خوب نتیجه از قبل معلوم است که چه افتضاحی به بار خواهد آمد
آقایان فکر می کنند اینجا سوئیس یا فنلاند است که مردم قانونی و منضبط رفتار کنند
نه اینجا یک کشوری است که تاثیر رابطه و اعمال نفوذ در جذب و استخدام خیلی قوی و پر رنگ است و اختیار دادن به خود دانشگاه ها برای جذب نتیجه اش جز پارتی بازی نخواهد بود
حالا چاپ کنی یا نکنی فرقی نمی کند
این یک واقعیت است
ستاره مختص دولت کنونی نیست متاسفانه سالهاست برخی مسولین با پایمال کردن حقوق مردم باانواع بهانه وشگردها دست به این کارها زدهاند چه در استخدام وجه درتحصیلات دانشجویی
اقا ول کن،این دانشگاه چی هست حالا که اینقدر شما سنگشو به سینه میزنید.ما یک عمر بودیم واقعا فکر میکنم که عمرمون رو تلف کردم
اقا ول کن،این دانشگاه چی هست حالا که اینقدر شما سنگشو به سینه میزنید.ما یک عمر بودیم واقعا فکر میکنم که عمرمون رو تلف کردم
سلام،
جناب آقای دکتر سعید رضا مسّاح که هیات علمی دانشکده مهندسی عمران دانشگاه علم و صنعت ایران هستند (بوده اند!) بسیار باهوش هستند، زیرا هنگامی که بقیه مردم برای نجات از آوار شدن خانه هایشان بر اثر زلزله در چادر می خوابند، ایشان با یک تیر دو نشان می زند، هم از خطر زلزله خود را نجات می دهد (با علم به اینکه ایشان متخصص سازه های زیرزمینی مقاوم در برابر انفجار هستند) و هم آنکه با نصب نوشته بالای چادر خود حقش را از وزارت علوم طلب می کنند.
درود بر این همه هوش و وقت شناسی، که فقط با در نظر گرفتن همین درایّت ایشان هم که شده باید او را مجدداً در دانشگاه علم و صنعت برای تدریس مشغول کار کنند.
و من ا... توفیق
در دانشگاه صنعتی امیر‌کبیر اگر احساس کنند فرد متقاضی عضویت در هیات علمی دانشگاه دارای سلایق مخالف هیات ریسه دانشگاه است مثلا فردی حزب الهی و معتقد است انقدر روند بررسی پرونده را طولانی میکنند تا خودش قید این دانشگاه را بزند و برود ولی اگر ان فرد وابسته به جریانهای اصلاح طلبی باشد در یک مدت بسیار کوتاهی پرونده بررسی و تایید میگردد. دازیم به کجا میرویم. نظارت دستگاههای متولی در این زمینه باید شدیدتر باشد. در این دانشگاه کار به جایی رسیده که اساتید معتقد باید تقیه کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۶
خوب می کنند. چون جناح مقابل یعنی اصولگراها در کل کشور و دستگاه های دولتی همین اعمال سلیقه را می می کنند حالا تو دانشگاه اصلاح طلبا اینکارو بکنن
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۶
بر عکس اگه نظرات دمکراتیک داره رد میشه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۶
راستی ها هم زمان محمود خان همین کارها و بدتر را می کردند
چرا آن موقع کسی مدافع اساتید مظلوم نبود؟
الان یک باره همه مدافع حقوق اساتید شده اند؟
واقعا تبدیل وضعیت در دانشگاهها برای اساتید یک معضل شده است و این امر جلو پیشرفت استادان را می گیرد. لذا بهتر است این امر بسیار تسهیل گردد.
الان افراد با گرایش چپ و راست در دانشگاه ها کم نیستند و اخراج هم نمیشن احتمالا خود این بزرگوار راهشو پیدا کرده که چطور با سیاسی کردن موضوع به هدفش برسه کما اینکه قبلا هم بعد از اخراجش سابقه استفاده از این شگرد را دارد.
با رئیس بسیج دانشکده این کار رو بکنند با بقیه چه کار می کنند؟
بنده به شخصه میتونم بگم که ضعیف ترین استاد حال حاضر دانشکده همین آقاست

اگر قبول ندارید از دانشجویان تحصیلات تکمیلی سازه و زلزله علم و صنعت سوال کنید
استاد مساح یه چت امریکا بزن بلکه اونها جذبت کنند من می دانم که پیگیری قانونی در ایران 20سال طول می کشه اونوقت دیگه من نیستم و شما هم بازنشسته شدی انشالله. یک مقاله برای یک دانشگاه اروپایی ارسال کردم یک ماه نشده یک تقدیر نامه برای من با پست امد برام البته ازین یک ماه 15 روزش در پست معطل مانده بود . ببینید اونها چه جوری با یه بیگانه رفتار می کنند
اعدام کشنید اینقدر زجر نکشه.
به علوم پزشکی اهواز هم سربزنید تا ببینید این بنده خدا درست میگه
من هیات علمی دانشگاه هستم. در مورد ایشان قضاوت نمی کنم ولی مشاهده کردم افرادی از نظر علمی صلاحیت استخدام ندارند ولی خود را به برخی جریانهای ارزشی می چسبانند که بگویند به دلیل پایبندی به آن ارزشها استخدام نشده اند. و از این طریق به طرفهایشان فشار وارد می کنند. بدترین خیانت به همان ارزشها این است که به آن ارزش متوسل شوند برای منافع کاملا شخصی.
ملاک پذیرش در دانشگاهها نوچگی و مریدی است
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۶
درست ترین حرف را زدی
جلسات دانشگاهها در گروه ها و دانشکده و غیره حالت صوری پیدا کرده و باید در جلسات افراد با بالا آوردن دست خود و ذکر تعداد رای معلوم شود.
متاسفانه تو دانشگاهها زد وبند و باند بازی بین اساتید بسیار زیاد شده و هر کی میتونه زیراب همکارش رو میزنه. گاهی اوقات فکر می کنم شغل شریف قصابی شرافت داره به ..‌‌‌..... ولی چه کنم که مجبورم....کاش تو مدارس به ماها انسانیت رو یاد میدادن باقی مسائل خودش حل بود.
این مردمن ک مقصرن این همه سیاست باز ناکارمد مسئولیت داشته باشن،اینجور افراد در همه کشورها هستن و عرض اندامشون ب توجه مردم گره خورده باید بی تفاوت باشیم نسبت ب این سیاسی کاری ها
دسوت عزيز دانشگاههاي ما دانشگاه نشده اند شده اند محل جذب يه عده ادمهايي كه گرايش هاي نزديك به انها دارند فرقي هم نمي كند چپي يا راستي. همچنين محل جذب فك و فاميل.
بنده سال 91 دكتري تخصصي ام تموم كردم و البته يكي از دوستانمان نيز يكسال قبل من تموم كرد. نفرات بعد ما امدند و جذب شدند ولي متاسفانه نه ايشان جذب شدند نه بنده. فقط به خاطر عدم گرايشات سياسي و عدم وجود بند پ. فكر نكنيد انهايي كه جذب شدند علامه دهري بودند و نخبه و غيره. به همين خاطر مطمئن هستم جامعه اي كه اساتيد دانشگاهش با باند بازي هيئت علمي شده اند و دانشگاه شده محل پخمگان. وضعيتش بهتر از اين باشه من مطمئنم روز به روز هم بدتر خواهد شد.
عضو هیات علمی که قراردادی هست، یعنی در هر زمان که مدت قرارداد تمام شد می توانند تمدید نکنند. دیگه سر و صدا نداره. در قانون کارگری هم کار قراردادی همینگونه هست.
پاسخ ها
استاد دانشگاه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۶
من اقای دکتر مساح را نمی شناسم اما جناب دکتر حقیقی خودت احتمالا رسمی قطعی شدی و پشتت گرمه اگه همین بلا را سر شما هم بیارن ببینم همین حرف را می زنی یا ان زمان زمین و زمان را به هم می دوزی انصاف داشته باش
اگه لیاقت علمی داشت از آمریکا اخراج نمیشد...
با سلام
من هم یک استاد دانشگاه هستم و به مسائل فنی ارتقا اساتید و تشخیص اساتید فعال و لایق و برجسته از اساتید با سابقه علمی ضعیف آشنا هستم. با مستندات و نامه های فوق نمی توان بدرستی قضاوت کرد بلکه در دنیای علمی کنونی شاخصه های علمی و علم سنجی هر فرد در پایگاههای علمی دنیا (ISI، Scopus،و حتی Google scholar) است که می تواند او را بهتر معرفی و جایگاهش را تعیین کند.
به نظر بهتر است آقای دکتر سعیدرضا مساح وضعیت خودش را با جستجو در پایگاههای علمی مذکور تعیین و آنرا در معرض دید عموم بگذارد مثلاً با شاخص h-index ، تعداد مقالات ISI به راحتی می توان گفت که جایگاه علمی ایشان چیست. ایشان با انتشار این اسناد می توانند اساتید کشور را به قضاوت دعوت کنند.
سلام
من خودم هیئت علمی دانشگاه خواجه نصیر بودم. بعد از 6 سال و داشتن چندین پروژه صنعتی در کشور و پژوهش گر نمونه شدن و مقالات علمی متعدد و امتیازات زیاد برای استادی به دلیل سیاسی بازی دانشگاه دچار سرخوردگی شدم.
دانشگاه را خودم ترک کردم و قید خیر و شر شان را زدم.
الان در یکی از برترین دانشگاه های دنیا پژوهشهای علمی خودم را دنبال می کنم و بسیار راضی هستم.

این را نوشتم چون اعتقاد و ایمان به خدمت به کشوررم داشتم ولی فرصت ها را یک عده با رفاقت بازی از جوانان کشور می گیرند. انشاله در اینده اتفاقی بیافتد تا دست عده ای که خود را کدخدا میدانند از این دانشگاه ها قطع بشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۶
خدا پدرت را بیامرزد که واقعیت را گفتی
فضایی است که حتی اونهایی که مانده اند از سر ناچاری است
بعد میگویند بمان و به کشورت خدمت کن
چطوری خدمت کنیم وقتی پارتی بازی نمی گذارد؟
بسیار بعید به نظر میرسه قضیه به این صورت باشه که ایشان میگن... فضای دانشگاه در اون حد هم آلوده نیست که قرارداد کسی را به این دلیل تمدید نکنن... حالا باز اگه اون استاد اصلاح طلب می بود، شاید احتمال بسیار بسیار ضعیفی وجود داشت، ولی در مورد ایشان که به قول خودشان اصولگرا هستن، بعیده... کشور در قبضه شماست، اون وقت اخراج میشید!
سری هم به دانشگاه صنعتی امیرکبیر بزنید. اساتید معتقد و ولایی که سوابق انقلابی و حضور در جبهه داشته و مدافع نظان هستند علی رغم توانایی بالای علمی تحت فشارند
مثل اینکه برای اصول گراها بست نشینی و تحصن مد شده، رییس جمهور سابق و استاد دانشگاه هم فرقی نداره
واسه همه معترضین اینجوری رپرتاژ آگهی میری تابناک جان؟
جناب اقای دکتر روحانی که از منتقدین جابجایی اتوبوسی دولت قبل بودند بعد از چند ماه از سرکار امدن حدود 50 نفر از روسای دانشگاهها را تغییر دادند واغلب اساتید معتقد و ولایی در دانشگاههای کشور در انزوا قرار گرفتند ایا این بود معنی اعتدال؟
اقای وزیر علوم به فریاد دانشگاهها رسیدگی فرمایید.
به دانشگاه اردکان یزد هم سری بزنید و ببینید که برخی اساتید بدون شرکت در فراخوان سراسری جذب و با رابطه جذب شده اند . خدایا تا کی پارتی بازی
علوم پزشکی شهید بهشتی مرکز مریدبازی و نوچه پروری است
2
رئیس جمهور: " اینا رو وللش. بیخی خی. ببینید دنیا چکار کرده!"
سلام یه سر هم به دانشگاه پیام نور بزنید بعد از گذشت ۵ سال و با توجه به اینکه با فراخوان جذب و طی کردن تمام مراحل قانونی جذب شدیم حالا میگن دانشگاه دانشجو نداره دارن اخراج میکنن حدود ۸۰۰نفر رو بعد از ۵سال حالا یادشون افتاده که دانشگاه نیاز نداره و میخوان اخراج کنند. فقط به دلیل که دولت قبل جذب کرده خودشم بیاد سروسامان بده...
حالا شما پیدا کن پرتقال فروش رو..‌..
بعد ۵ ساللللل
به عنوان دانشجوی دانشکده عمران دانشگاه علم و صنعت که این فرد رو می شناسم باید بگم که ایشون عملکرد قابل قبولی از نظر علمی نداشتند. و البته باید این رو ذکر کنم که اکثر دانشجویان دانشکده هم این نظر رو دارند.
بنطر بنده که اطلاعات نسبی در امور اداری و قضایی دارم ایشان لیاقت استادی را ندارد و شعفی دارد که می خواهد خود را ذیل جریانات سیاسی پنهان کند و الا صدها استاد و کارمند د ر زمان حاکمیت هر کدام از جریانات سیاسی اشتغال دارند و کسی اخراجشان نکرده و نمی تواند اخراجشان بکند.رفتار ایشان نشان می دهد که ساختار کشور را قبول ندارد و یا می داند از طریق قانونی به نتیجه نمی رسد و الا آرای دیوان عدالت ضمانت اجرا دارد و در صورت استنکاف فرد مستنکف را مجازات می کند. ایشان می خواهد از طریق جوسازی به نتیجه دلخواه خود برس .
اساتيد قبل از دهه80 بدون مقاله و با يك مقاله استاد تمام شدن و حالا به اساتيد تازه وارد فشار ميارن كه اگه چندين مقاله نديد اخراجتون ميكنيم. مسخره هست.بابا جمع كنيد اين سيستم امتيازدهي اساتيد را. اينقدر مقاله داديد به كجارسيديد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۶
درست میگوئید
قبلی ها مگر چقدر مقاله داشتند؟
حالاکدوم مشکلات مهم کشور ما مگر با این به اصطلاح مقالات آی اس آی حل شده است؟
جامعه ما در هیچ بخش از قسمت های دولتی و خصوصی کشش نظر مخالف را ندارد مدیران ما فقط دوست دارند بله بشنوند در نتیجه وضعیت می شه این . نفری که تخصص نداره با یک کلمه بله و پاچه خواری می شود معاون و استاد ممتاز و .... خدا بخیر کند
من دانشجوی دکتری دانشکده عمران هستم و الان هم از دانشکده دارم نظرم رو می نویسم:

فقط خواستم بدون اینکه خودم قضاوتی بکنم بگم که دانشجویان دانشکده نه از لحاظ علمی و نه از لحاظ رفتاری از ایشون راضی نیستن به هیچ وجه
اساتید دیگه هم زمان جذب ایشون به شدت و به صورت عمومی اعتراض کردن که در سطحی نیستن که بیان اینجا، تحت شرایطی که من ازش خبر ندارم جذب شدن و موقعی که تونستن از ادامه همکاری شون جلوگیری کردن، این قضیه حداقل به شدت خواست دانشجویان دانشکده هست.
حالا یه طرفه به قاضی نباید رفت، یه متن طولانی از ادعاهای ایشون شما نوشتین(که من واقعا نمیخوام بگم که دروغ میگن)، ازون ور قضیه خبر ندارید، مشخصه که کسی که این متن رو میخونه با شما همراه میشه و میگه عجب نامردی ای دارن از حق ایشون میکنن
اقا من خودم علم و صنعتي هستم حاضرم دو تا سوال از همون دروسي كه اين استاد محترم تدريس مي فرمايند به ايشان بدم و اگر حل كرد من تعهد ميدهم كه در تحصن ايشان در جلو وزارت علوم شريك شوم
اقاجان سواد كه نداري صرفا با اصولگرا بودن مي خواي بياي دانشكده عمران رو چي مقاله بدي
.متاسفانه در دانشگا ه ها روسای دانشگاه با اعمال سلیقه بر هییت امنا ویا ممیزیها کارهای خلاف زیادی مرتکب می شوند انها فکر میکنند دانشگاه ارث پدرشون هست که به انهارسیده تاخ وتاز می کنند ویه ادم پاچه خوار را دوربر خود جمع می کنند
در پی درج یک خبر ببینید چه مقدار نظرات که اغلب مربوط به اساتید می باشد به پیوست امده است ایا وقت ان نرسیده سازمان بازرسی کل کشور یا هر دستگاه مسئول مرتبط ، در این دانشگاهها برای بررسی مسائل مختلف وارد بشود و درد دل و شکایات اعضای هیات علمی را بشنود و انها را پیگیری کند. دانشگاه و بیت المال موجود در ان ظاهرا مال شخصی عده ای شده است که هر گونه سو استفاده ای بخواهند از ان میکنند. افراد بی ربط از نظر تخصص را صرفا به علت داشتن وابستگی جناحی در راس مسئولیتهای بزرگ قرار میدهند که این افراد هر کاری بخواهند میکنند در یکی از دانشگاههای بزرگ صنعتی کشور فردی را با تخصص عمران و صرفا بدلایل سیاسی و جناحی رئیس پژوهشکده نفت و گاز و پتروشیمی آن دانشگاه کردند در حالیکه اعضا هیات علمی مرتبط ان دانشگاه اجازه ورود به این پژوهشکده را هم ندارند. ایا با این طرز تفکر میخواهم جز دانشگاههای برتر جهان بشویم. ذهی خیال باطل
این اتفاق در دانشکده برق دانشگاه شیراز هم اتفاق می افتد. سه تا از اساتید پیمانی بخش مخابرات که نه مشکل مقاله دارند و نه درس دادن صرفا بخاطر باند بازی چند استاد بخش قرار است تبدیل وضعیت نشوند. اتفاق عجیب اینکه قبل از اینکه موعد پنج سالشان تمام شود، اجازه تدریس هم به این اساتید نمی دهند. این اساتید بالاترین امتیاز را در نظرسنجی دانشجویان دارند. این قضیه به شدت در روحیه دانشجویان بخش تاثیر منفی گذاشته است چون نه تنها این اساتید از لحاظی درسی خوب هستند بلکه از بعد اخلاقی هم بسیار سرآمد هستند.
اینا کشکه برو دانشگاه های استان خوزستان، اگه شاخ نداری یه شاخ در میاری، در جایی که اینهمه دکتری هست فوق لیسانس استخدام میکنن بعد بورسیه میکنن بره دکتری بگیره...
یه سری به سازمان تحقیقات و اموزش کشاورزی بزنید. برخی ها بدون شایستگی و بدون داشتن حتی یک مقاله علمی معتبر هیئت علمی جذب شده اند. حتی می شناسم از درک و خواندن زبان خارجه عاجزند چون به فلان نماینده وصل بوده اند. چند دانشگاه دیگه هم وضعشون همینطوره. جای تاسف داره. بعد افراد شایسته را راه نمی دهند.
دانشگاه شده محلی برای اتلاف وقت و گرفتن حقوق
در حالی که بهترین استعدادهای مملکت رو فراری میدهند تا جایشون تنگ نشود
کی گفته اختیارات دانشگاه ها در جذب هیات علمی فقط محدود به اعلام ظرفیت هستش؟
تقریبا تمام فرآیند جذب رو از بررسی مدارک و رزومه و مصاحبه و قبول یا رد در این مراحل دست دانشگاه هستش
امام ‏على(ع) می‌فرماید: «انسان ظالم سه نشانه دارد: مافوق خویش را نافرمانى می‌کند؛ به زیردستانش زور می‌گوید و با ستمکاران همراهى می‌کند»
با سلام, ای کاش مدیر محترم سایت پر مخاطب و واقع گرای تابناک قبل از درج این پیام, با تشریف فرمایی به دانشکده مهندسی عمران دانشگاه علم و صنعت ایران, از کارمندان محترم و دانشجویان این دانشکده پرس و جو می نمودند تا مشخص گردد که جناب آقای مساح غیر از ضعف در مسائل علمی, متاسفانه چه رفتارهای ناپسندی در حق دانشجویان ارشد و دکتری خود, کارمندان و حتی اساتید محترم و همکار خود داشته اند...
«وَ سَیَعْلَمُ الَّذینَ ظَلَمُوا‌ای مُنْقَلَبٍ یَنْقَلِبُونَ»(شعراء/227)
اداره ارشاد شهر ... عین ابنواقعه رو سر من آوردند
تعداد مقالات ایشون از بقیه اساتید کمتر نیست
ارزشیابی دانشجویان نسبت به دکتر مساح با میانگین متوسط به بالاست
مسولین دانشکده گزارش خلاف واقع به گروه بازرسی ارائه داده اند
بنده خودم استادیار پایه 5 هستم
به تازگی درخواست رسمی ازمایشی دادم و به گفته خود دفتر جذب بالاترین امتیاز را در طی بیست سال گذشته دانشگاه داشتم.
همه مراحل نیز طی شده است ولی در روز زدن حکم یکی از اعضا هیئت جذب که قبول نکرده بودم اسم ایشان را در مقالاتم بزنم بقیه را مجاب کرده که حکمم را یکسال دیگر بزند و به همین راحتی یکسال از زندگیه علمی من را تباه کرد. اگر سال دیگر هم اینکار رانکند.
سلام
من دکتر مساح رو میشناسم و از همکاران ایشون هستم
اعتقاداتش با برخی ار اساتید و دانشجویان متفاوت است وای بسیار با اخلاق هستن.
اینکه کسی از اعتقاداتش کوتاه نیاد که نمیشه بداخلتق.
در ضمن دانشجوی عزیز هیچ وقت دانشجو نمیتونه سطح سواد استاد رو اندازه بگیره.
اون استادی که به واسطه دانشجویان فراوان دکترا و ارشد مقاله بده رو با این بنده خدا یکی نکنین که بهش دانشجو دکترا ندادن.
به خاطر همین اعتقاد از منافع مادی تحصیل در امریکا چشم پوشی کرد حالا تو مملکت خودش باید اینجوری باهاش برخورد بشه؟
قرارداد ایشون رو با خصومت شخصی تمدید نکردن. والا چرا پرونده تبدیل وضعیت در جذب مطرح نشده تا حالا؟
با عرض سلام بله بنده این را درک می کنم چون بنده هم گرفتار چنین سلیقه رئیس دانشگاه ومعاون آموزشی دانشگاه هستم به من می گویند چون دو مرحله تحصیل خود دانشگاه ازاد بوده نمی توانیم شما را جذب کنیم در صورتیکه دکتر ی اینجانب یکی از دانشگاههای معروف وصاحب اعتبار است ودانشگاه دولتی است بیش از چهار مقاله چاپ شده دارم وبقیه در نوبت چاپ به اضافه کتاب وبیش از پایان نامه داوری کردم و بیش 120 واحد کارشناسی وکارشناسی ارشد تدریس نمودم وارزیابی دانشجویان از بنده نمراه بالایی است طوری که از 5 -(4/76) امتیاز اینجانب و به چهار لهجه زبان مسلط هستم و دو کتاب در دست تالیف دارم حتی نگذاشتند پرونده ام به گروه ارسال شود جهت مصاحبه بنده واجد شرایط ماده 44 بند ز هستم می گوبند اجراء نمی کنیم الان دو سال دیوان عدالت شکایت کردم تاکنون تنیجه ای نگرفتم دانشگاه تهران از مانی که دکتر نیلی ریاست را دانشگاه بعهده گرفتند فقط جرم من رزمنده و بسیجی ونداشتن حامی (تبصره پ) حتی از نماینده شهر نامه بردم ترتیب اثر داده نشد
بلایی که سر دانشجویان دکتری آوردن. حقوق به دانشجوی دکتری نمی دهند انتظار دانشجوی باسواد هم دارند. وام های ناچیز می دهند. پروژه های تحقیقی نمی دهند. واحد تدریس رانتی است و فقط بعضی دانشجویان می توانند تدریس کنند.اساتید استانداردهای علمی را رعایت نمی کنند اما دانشجو را در شدیدترین وضعیت روحی و روانی قرار می دهند. با دانشجوی دکتری تحکمی برخورد می کنند . تحقیر می کنند. حقوق دانشجو دا رانتخاب استاد راهنما و موضوع رساله را نادیده می گیرند. یک ریال در آمد نداریم ادامه تحصیل بدهیم. فشار شدیدی بر دانشجوی دکتری میارن. وزارت علوم به داد دانشجویان دکتری هم برسد . دانشجوی دکتری برای تحصیل و پژوهش امنیت مالی، فکری و روانی می خواهد. وضعیت وخیم است.
هیات های مرکزی جذب کاملا سلیقه ای برخورد می کنند و خیلی جالب هست که اگر طبق آیین نامه های ارتقا و تبدیل وضعیت وزارت علوم به همین اساتید به اصطلاح باتجربه هیات مرکزی جذب امتیاز بدهند بیش از 90 درصد آن ها رد خواهند شد!!! حال این را در نظر بگیرید این افراد می خواهند اساتید جوان دانشگاه را ارزیابی کنند! هیات مرکزی جذب دانشگاه و دانشکده ها کاملا سلیقه ای برخورد می کنند! به طور مثال اگر استادیار پیمانی 120 امتیاز بدست بیاورد باید تبدیل به دانشیار رسمی آزمایشی شود ولی می بینیم عضو هیوت علمی بیش از 170 امتیاز آورده است ولی همچنان در وضعیت قبلی نگهداشته می شود! چرا ؟ چون در هیئت مرکزی جذب پارتی ندارد! اما یک نفری که هیچ امتیازی ندارد به دلیل اینکه توصیه شده است یا دوست فامیل معاونت آموزشی دانشگاه می باشد مراحل ترقی را با سرعت عجیبی طی می کند!!!
دوستان عزیز، با اطلاع دقیق از پرونده دکتر مساح، باید چند نکته را بگم که مسیولین دارن خلاف میگن:
1- باید طبق قاتون پرونده ایشان را می بردند هیات اجرایی جذب، ولی به طور غیر قانونی پرونده او را بردند تو هیات رییسه!!! ایشان تنها استثنا هستند!!
2- ایشان 145 امتیاز از جدول شمار 5 ارتقا را کسب کرده، که در 5 سال عالیه. لذا مشکل علمی ایشان دروغ بزرگی است. در نامه ای از جذب مرکزی وزارت که در اینجا پیوست است، صلاحیت علمی و عمومی ایشان به صراحت تایید شده است.
3- میانگین ارزشیابی ایشان در 5 ترم از 9 ترمی که درس دادند از میانگین گروه، دانشکده و دانشگاه بالاتر است.
ایشان رتبه پنجم ارزشیابی را در گروه 19 نفره را دارا می باشند.
4- وزیر، معاون حقوقی وزیر، هیات عالی جذب و ... همگی رای به حقانیت او داده اند
5- استاد و کارمندی که با او مخالفند، در زمانیکه معاون دانشکده بود جلوی سواستفاده های انها را گرفت. مثلا یکی از خانم ها 120 ساعت اضافه کاری داشت و مابقی خانمها و آقایان هیچ!!!!!! یک آقایی هم از دو جا اضافه کاری میگرفت. مساح شجاع بود و با همه متخلفین، چه کارمند و چه استاد برخورد می کرد.
6- ایشان 15 مقاله در دست داوری داشت که رییس فعلی دانشکده با تهدید کردن دانشجویان، ارتباط ایشان
با دانشجویان را قطع کرد و حتی ایمیلش را قطع کرد تا ارتباط او با مجلات را نیز قطع کند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی