بازدید 2300

کشف شامپوی تریاک توسط ماموران گمرک

گمرک ایران آمار فعالیت عملیات و بازرسی مربیان سگ‌های موادیاب و کالایاب در آذرماه را اعلام کرد و از کشف شامپوی تریاک توسط ماموران گمرک خبر داد.
کد خبر: ۷۵۸۰۲۹
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۸ 24 December 2017

گمرک ایران آمار فعالیت عملیات و بازرسی مربیان سگ‌های موادیاب و کالایاب در آذرماه را اعلام کرد و از کشف شامپوی تریاک توسط ماموران گمرک خبر داد.

به گزارش ایبِنا، تیم بازرسی مربیان سمگا (سگ‌های مواد یاب) در آذرماه سال جاری ۱۳۳ فقره عملیات منجر به کشف داشتند که توانستند حدود ۴ هزار کیلوگرم انواع کالای جاسازی شده از جمله مواد مخدر را کشف کنند.  

بر همین اساس از ۱۳۳ فقره عملیات منجر به کشف، ۲۳ فقره مربوط به کشف انواع مخدر شامل ۲۲۶ کیلوگرم هروئین، تریاک و بذر ماریجوانی(گل) و همچنین حدود ۱۱ هزار عدد انواع قرص روانگردان کشف و ضبط شده است.  

براساس این گزارش، در یک ماه گذشته ۱۱۰ فقره عملیات منجر به کشف جاسازی کالا به وزن ۳ هزار و ۸۰۰ کیلو گرم در بدنه کامیون های ورودی بوده که شامل ۹۰ هزار نخ سیگار جاسازی شده در انواع لوازم یدکی، مغز گردو، روغن حیوانی، فرش دستباف، شامپوی تریاک و ... را در بر می‌گیرد. لازم به یادآوری است که گمرک ایران بر اساس گزارش دفتر اطلاعات منطقه ای سازمان جهانی گمرک در کشف انواع مواد مخدر رتبه نخست دنیا را کسب کرده است.  

اولین مرکز آموزش سگ های موادیاب در ماه گذشته توسط کونیو میکوریا دبیرکل سازمان جهانی گمرک افتتاح شد. هم اکنون تیم بازرسی مربیان سمگا در ۱۳ گمرک ورودی و خروجی مستقر است و تا پایان سال جاری این تعداد افزایش و کنترل های مواد مخدر و کشف انواع جاسازی‌ها تکمیل‌تر خواهد شد. همچنین گمرک ایران قرار است بر اساس برنامه تعیین شده، سالیانه با خرید و آموزش ۲۰ سگ مواد یاب، در طی ۵ سال نیاز خود را تامین کند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل