بازدید 14284
بررسی مرحله گروهی جام جهانی فوتبال؛

جدال برزیل و پرتغال در گروه مرگ

از برزيل پله، از فرانسه زيدان، از آرژانتين مارادونا و از مجارستان پوشكاش فقيد طی فيلم های كوتاهی به حضار و ميليون ها بيننده تلويزيوني در سراسر جهان بازمعرفي شدند.
کد خبر: ۷۵۷۸۳
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۸۸ - ۲۲:۲۶ 04 December 2009
امروز شهر کیپ تاون شرایط جوی بسیار مطبوعی دارد که باعث خشنودی بسیاری از میهمانان مراسم قرعه کشی شد. هوایی گرم با بادی ملایم که موجب مطبوع تر شدن شرایط برای کسانی شده بود که در بیرون از سالن اصلی، در انتظار آغاز مراسم قرعه کشی هستند. خبرنگاران در گروه های چند نفری در حال صحبت در مورد تیم های حاضر در جام جهانی بودند.

به گزارش خبرنگار ورزشی تابناک و به نقل از گل، دویچه وله و گاردین؛ شارلیز ترون ستاره شناخته شده سینما که به دلیل بازی درخشانش در فیلم هیولا، برنده جایزه اسکار شد، یکی از مجری های مراسم امشب بود. او متولد آفریقای جنوبی است و به همین دلیل برای اجرای این مراسم انتخاب شده است. او در اجرای آزمایشی مراسم که امروز صبح برگزار شد، نشان داد که اخبار فوتبال را به خوبی دنبال می کند. او آخرین گوی ظرف دوم، که همه فکر می کردند متعلق به فرانسه است را برداشت و بعد با خونسردی گفت: "ایرلند!" وضعیت به حدی محک بود که حتی مسئولان فیفا که در سالن حاضر بودند، به خنده افتادند.

چهار سال پیش آلمانی ها برای اجرای مراسم از هیدی کلوم، ستاره معروف دنیای مد، استفاده کرده بودند و امسال مسئولان کشور آفریقای جنوبی با دعوت از شارلیز ترون، ستاره معروف تری را به خدمت گرفتند.

در اين مراسم نلسون ماندلا 91 ساله رهبر دوست داشتني مردم آفريقا و رهبر سابق آفريقاي جنوبي براي حضار، متشكل از بزرگان دنياي فوتبال و خبرنگاران سراسر جهان سخنراني كرد و در میان برنامه نمايشي از سنتهاي آفريقايي و پخش موسيقي محلي آفريقا طبق برنامه در اين مراسم پخش شد.

پس از ماندلا نوبت به سپ بلاتر رسيد تا طي سخناني كنايه آميز از قدرت فيفا بگويد و اينكه خيلي بزرگتر از يوفا است. خوزپ سوما رئيس جمهور آفريقای جنوبي نيز در اين مراسم حضور داشت و سخناني ايراد كرد.

از برزيل پله، از فرانسه زيدان، از آرژانتين مارادونا و از مجارستان پوشكاش فقيد طی فيلم های كوتاهی به حضار و ميليون ها بيننده تلويزيوني در سراسر جهان بازمعرفي شدند.

زاكومي عروسك و نماد بازي هاي آفريقاي جنوبي دقايقي قبل از مراسم رسمي قرعه كشي روي صحنه رفت تا جهان با نماد آفريقاي جنوبي، شير قاره سياه آشنا شود.

در نهایت دقایقی پیش، مراسم قرعه کشی جام جهانی 2010 انجام شد که برای شروع آن از چند ستاره معروف ورزشی دعوت شد تا در برداشتن گوی ها به مجری های مراسم کمک کنند، هایله گبر سلاسی، دونده معروف اتوپیایی، ماکایا انتینی، بازیکن تیم ملی کریکت آفریقای جنوبی، متیو بوث، مدافع تیم ملی آفریقای جنوبی، جان اسمیت، ستاره راگبی و دیوید بکام که ترون او را ستاره ای در خارج و داخل زمین فوتبال معرفی کرد.

گوی ها یکی یکی و به سرعت توسط این چهره ها از گلدان ها خارج شد و تیم ها حریفانشان را شناختند. چهره مربیان و همراهان تیم های مختلف در زمان مشخص شدن هم گروه هایشان دیدنی بود. تیم های برزیل، پرتغال، کره شمالی و ساحل عاج در گروه G رقابت ها، گروه مرگ را تشکیل دادند. زمانی که مراسم آغاز شد حسرت ما برای آنکه در میان 32 تیم نیستیم تمام وجودمان را فراگرفت و این حس زمانی بیشتر شد که برای معرفی تیم کره شمالی، 10 ثانیه از بازی ایران و کره شمالی در سالن پخش شد.

گروه های هشت گانه به این ترتیب مشخص شدند که وضعیت هر تیم و مدعیان صعود از هر گروه نیز اینچنین قابل ارزیابی هستند:




گروه A
11 ژوئن؛ آفريقاي جنوبي - مکزيک، اروگوئه - فرانسه، 16 ژوئن؛ آفريقاي جنوبي - اروگوئه، 17 ژوئن؛ فرانسه - مکزيک، 22 ژوئن؛ مکزيک - اروگوئه، فرانسه - آفريقاي جنوبي

• آفریقای جنوبی
دفعات حضور در دور نهایی جام جهانی: ۳ بار (۱۹۹۸ و ۲۰۰۲) / میزبان جام جهانی ۲۰۱۰
بزرگترین موفقیت‌ها: -
شرایط صعود: میزبان 
رنکینگ فیفا: 86
سرمربی: کارلوس آلبرتو پاریرا
ستاره: بنی مک‌کارتی (بلکبرن روورز)


فرانسه
دفعات حضور در دور نهایی جام جهانی: ۱۳ بار
بزرگترین موفقیت‌ها: قهرمان جهان در سال ۱۹۹۸ / نایب‌قهرمان جهان در سال ۲۰۰۶ / مقام سوم در سال‌های ۱۹۵۸ و ۱۹۸۶ / مقام چهارم در سال ۱۹۸۲
شرایط صعود: دوم در گروه (10 بازی 21 امتیاز)- پیروزی در پلی اف
رنکینگ فیفا: 7

سرمربی: رمون دومنش
ستاره: تیئری آنری (اف ث بارسلونا)

مکزیک
دفعات حضور در دور نهایی جام جهانی: ۱۴ بار
بزرگترین موفقیت‌ها: مرحله یک چهارم نهایی در سال‌های ۱۹۷۰ و ۱۹۸۶ / مرحله یک هشتم نهایی در سال‌های ۱۹۹۴، ۱۹۹۸، ۲۰۰۲ و ۲۰۰۶
شرایط صعود: دوم در گروه (10 بازی 19 امتیاز)
رنکینگ فیفا: 15
سرمربی: خاویئر آگیره اونایندیا
ستاره: رافائل مارکز (اف ث بارسلونا)

اروگوئه
دفعات حضور در دور نهایی جام جهانی: ۱۸ با
بزرگترین موفقیت‌ها: قهرمان جهان در سال‌های ۱۹۳۰ و ۱۹۵۰ / مقام چهارم جهان در سال‌های ۱۹۵۴ و ۱۹۷۰
شرایط صعود: پنجم در گروه (18 بازی 24 امتیاز)- پیروزی در پلی اف
رنکینگ فیفا: 19
سرمربی: اسکار تابارز
ستاره: دیئگو فورلان (آتلتیکو مادرید)

مدعی اول صعود: هرچند شاگردان ریموند دومنک به سختی و با جنجال و به کمک دست تیری آنری به جام جهانی راه پیدا کرده اند، اما نسبت به سایر تیم های گروه از شانس بیشتری برخوردارند.

مدعی دوم صعود:
رو کاغذ، می توان برای مکزیک شانس بیشتری قائل بود اما فراموش نکنیم در این گروه آفریقای جنوبی، میزبان رقابت ها، حضور دارد و برای مسئولان فیفا، باقی ماندن تیم میزبان در مسابقات از اهمیت زیادی برخوردار است. شاید معجزه ای که برای کره جنوبی در جام جهانی 2002 اتفاق افتاد، این بار برای آفریقای جنوبی تکرار شد.
 



گروه B
12 ژوئن؛ آرژانتين - نيجريه، کره جنوبي - يونان، 17 ژوئن؛ يونان - نيجريه، آرژانتين - کره جنوبي، 22 ژوئن؛ نيجريه - کره جنوبي، يونان - آرژانتين 


آرژانتین
دفعات حضور در دور نهایی جام جهانی: ۱۵ بار
بزرگترین موفقیت‌ها: قهرمان جهان در سال‌های ۱۹۷۸ و ۱۹۸۶ / نایب قهرمان جهان در سال‌های ۱۹۳۰ و ۱۹۹۰
شرایط صعود: چهارم در گروه (18 بازی 28 امتیاز)
رنکینگ فیفا: 8
سرمربی: دیئگو آرماندو ماردونا
ستاره: لیونل مسی (اف ث بارسلونا)

کره جنوبی
دفعات حضور در دور نهایی جام جهانی: ۸ بار
بزرگترین موفقیت‌ها: مقام چهارم جهان در سال ۲۰۰۲
شرایط صعود: اول در گروه (8 بازی 16 امتیاز)
رنکینگ فیفا: 52
سرمربی: هو یونگ‌−مو
ستاره: پارک جی‌سونگ (منچستر یونایتد)

نیجریه
دفعات حضور در دور نهایی جام جهانی: ۴ بار
بزرگترین موفقیت‌ها: مرحله یک هشتم نهایی در سال‌های ۱۹۹۴ و ۱۹۹۸
شرایط صعود: اول در گروه (6 بازی 12 امتیاز)
رنکینگ فیفا: 22
سرمربی: شایبو آمودو
ستاره: جان اوبی میکل (چلسی لندن)

یونان
دفعات حضور در دور نهایی جام جهانی: ۲ بار
بزرگترین موفقیت‌ها: −
شرایط صعود: دوم در گروه (10 بازی 20 امتیاز)- پیروزی در پلی اف
رنکینگ فیفا: 12
سرمربی: اتو رهاگل
ستاره: گئورگیوس کاراگونیس (پاناتینایکوس آتن)

مدعی اول صعود: بدون شک مارادونای آرژانتین. حضور نیجریه و یونان در این گروه برای مارادونا یادآور خاطرات تلخ و شیرینی است. مارادونا در آخرین جام جهانی اش در سال 1994 در آخرین بازی هایش در این رقابت ها، در مقابل این دو تیم قرار گرفت اما پس از آن به اتهام دوپینگ، از جام کنار گذاشته شد. مارادونا فرصت نسبتا زیادی دارد تا ضعف های مشهود آلبی سلسته را برطف کندو با تیمی مدعی، پای به رقابت ها بگذارد.

مدعی دوم صعود: یونان و نیجریه برای صعود به عنوان تیم دوم گروه با یکدیگر رقابت خواهند کرد. تیمی که در بازی رودرروی دو تیم نتیجه بهتری بگیرد، از شانس بیشتری برخوردار است.



گروه C
12 ژوئن؛ انگليس - امريکا، 13 ژوئن؛ الجزاير - اسلووني، 18 ژوئن؛ اسلووني - امريکا، انگليس - الجزاير، 23 ژوئن؛ اسلووني - انگليس، الجزاير - امريکا


انگلیس
دفعات حضور در دور نهایی جام جهانی: ۱۳ بار
بزرگترین موفقیت‌ها: قهرمان جهان در سال ۱۹۶۶ و مقام چهارم در سال ۱۹۹۰
شرایط صعود: اول در گروه (10 بازی 27 امتیاز)
رنکینگ فیفا: 9
سرمربی: فابیو کاپلو
ستاره: وین رونی (منچستر یونایتد)

آمریکا
دفعات حضور در دور نهایی جام جهانی: ۹ بار
بزرگترین موفقیت‌ها: مقام سوم در سال ۱۹۳۰ و مرحله یک چهارم نهایی در سال ۲۰۰۲
شرایط صعود: تیم اول گروه (10 بازی 20 امتیاز)
رنکینگ فیفا: 14
سرمربی: باب بردلی
ستاره: مایکل بردلی (بوروسیا مونشن‌گلادباخ)

الجزایر
دفعات حضور در دور نهایی جام جهانی: ۳ بار
بزرگترین موفقیت‌ها: −
شرایط صعود: اول مشترک (6 بازی 13 امتیاز)- پیروزی در پلی اف
رنکینگ فیفا: 28
سرمربی: رباح صعدانی
ستاره: کریم زیانی (ولفزبورگ)

اسلوونی
دفعات حضور در دور نهایی جام جهانی: ۲ بار
بزرگترین موفقیت‌ها: −
شرایط صعود: دوم در گروه (10 بازی 20 امتیاز)- پیروزی در پلی اف
رنکینگ فیفا: 33
سرمربی: ماتیاش کک (Kek)
ستاره: میلیوویه نوواکوویچ (اف ث کلن)

مدعی اول صعود: شاید در دیگر گروه ها، شگفتی موجب اول نشدن تیم سرگروه شود اما سه شیرها با داشتن فابیو کاپلو، اجازه هرگونه شگفتی آفرینی را از حریفان خواهند گرفت. این آخرین جام جهانی بازیکنانی مانند جرارد، لمپارد، تری و احتمالا دیوید بکام خواهد بود و آنها برای رسیدن به افتخاری قابل ذکر در جام جهانی از جان مایه خواهند گذاشت.

مدعی دوم صعود: هر سه تیم دیگر از شانس رسیدن به دور بعد برخوردارند و آمادگی تیم ها در زمان برگزاری جام جهانی می تواند تعیین کننده تیم دوم گروه باشد. اما اگر قرار باشد روی تیمی شرط بسته شود، انتخاب من الجزایر خواهد بود. آنها برای رسیدن به این رقابت ها با دشمن قدیمی شان، مصر، جنگیدند و برای موفقیت در جام از انگیزه بالایی برخوردارند.



گروه D
13 ژوئن؛ آلمان - استراليا، صربستان - غنا، 18ژوئن؛ آلمان - صربستان، 19 ژوئن؛ غنا - استراليا، 23 ژوئن؛ غنا - آلمان، استراليا - صربستان


آلمان
دفعات حضور در دور نهایی جام جهانی: ۱۷ بار
بزرگترین موفقیت‌ها: قهرمان جهان در سال‌های ۱۹۵۴، ۱۹۷۴ و ۱۹۹۰ / نایب قهرمان جهان در سال‌های ۱۹۶۶، ۱۹۸۲، ۱۹۸۶، ۲۰۰۲ / مقام سوم جهان در سال‌های ۱۹۳۴، ۱۹۷۰ و ۲۰۰۶
شرایط صعود: اول در گروه (10 بازی 26 امتیاز)
رنکینگ فیفا: 6
سرمربی: یوآخیم لوو
ستاره: میشائل بالاک (چلسی لندن)

استرالیا
دفعات حضور در دور نهایی جام جهانی: ۳ بار
بزرگترین موفقیت‌ها: مرحله یک هشتم نهایی در سال ۲۰۰۶
شرایط صعود: اول در گروه (20 امتیازاز 8 بازی)
رنکینگ فیفا: 21
سرمربی: پیم وربک
ستاره: هری کول Harry Kewell (گالاتاسرای استانبول)

غنا
دفعات حضور در دور نهایی جام جهانی: نخستین بار در سال ۲۰۱۰ به عنوان تیمی مستقل (پیش از در قالب تیم‌های ملی یوگسلاوی و صربستان/مونتنگرو)
بزرگترین موفقیت‌ها: −
شرایط صعود: اول در گروه (6 بازی 13 امتیاز)
رنکینگ فیفا: 37
سرمربی: رادومیر آنتیچ
ستاره: دجان استانکوویچ (اینتر میلان)

صربستان
دفعات حضور در دور نهایی جام جهانی: ۲ بار
بزرگترین موفقیت‌ها: مرحله یک هشتم نهایی در سال ۲۰۰۶
شرایط صعود: اول در گروه (10 بازی 22 امتیاز)
رنکینگ فیفا: 20
سرمربی: میلووان راجواچ
ستاره: مایکل اسیئن (چلسی لندن)

مدعی اول صعود: آلمانی ها ثابت کرده اند که در جام جهانی به تیم دیگری تبدیل می شوند حتی اگر بازیکنان بزرگی در اختیار نداشته باشند. آنها در جام جهانی 2002 در حالی که کمتر کسی شانس زیادی برای آنها قائل بود، به فینال رقابت ها راه یافتند. می توان انتظار داشت که در این گروه، ژرمن ها به عنوان تیم اول به دور بعد صعود کنند، هرچند کار اسانی در پیش نخواهند داشت.

مدعی دوم صعود: صربستان و غنا روی کاغذ از شانس بیشتری نسبت به استرالیا برخوردارند اما نمایش این تیم ها در جام جهانی 2006 ثابت کرد که نباید چندان به نتایج تیم ها در بازی های مقدماتی تکیه کرد. نتیجه ای که تیم ها در بازی ابتدایی کسب خواهند کرد، می تواند تاثیر زیادی در صعود آنها داشته باشد.



گروه E
14 ژوئن؛ هلند- دانمارک، ژاپن- کامرون، 19 ژوئن؛ هلند- ژاپن، کامرون- دانمارک، 24 ژوئن؛ دانمارک- ژاپن، هلند- کامرون
 
هلند
دفعات حضور در دور نهایی جام جهانی: ۹ بار
بزرگترین موفقیت‌ها: نایب‌قهرمان جهان در سال‌های ۱۹۷۴ و ۱۹۷۸ / مقام چهارم در سال ۱۹۹۸ / مرحله یک چهارم نهایی در سال ۱۹۹۴
شرایط صعود: تیم اول گروه (8 بازی 24 امتیاز)
رنکینگ فیفا: 3
سرمربی: برت فان مارویک
ستاره: وسلی اسنایدر (اینتر میلان)

ژاپن
دفعات حضور در دور نهایی جام جهانی: ۴ بار
بزرگترین موفقیت‌ها: مرحله یک هشتم نهایی در سال ۲۰۰۲
شرایط صعود: تیم دوم گروه (8 بازی 15 امتیاز)
رنکینگ فیفا: 43
سرمربی: مورتن اولسن
ستاره: یاسوهیتو اندو (گامبا اوساکا)

کامرون
دفعات حضور در دور نهایی جام جهانی: ۶ بار
بزرگترین موفقیت‌ها: مرحله یک چهارم نهایی در سال ۱۹۹۰
شرایط صعود: تیم اول گروه (6 بازی 13 امتیاز)
رنکینگ فیفا: 11
سرمربی: پل لوگوئن
ستاره: ساموئل اتو (اینتر میلان)

دانمارک
دفعات حضور در دور نهایی جام جهانی: ۴ بار
بزرگترین موفقیت‌ها: مرحله یک چهارم نهایی در سال ۱۹۹۸ و مرحله‌ی یک هشتم نهایی در سال‌های ۱۹۸۶ و ۲۰۰۲
شرایط صعود: تیم اول گروه (10 بازی 21 امتیاز)
رنکینگ فیفا: 26
سرمربی: تاکشی اوکادا
ستاره: کریستیان پاولسن (یوونتوس تورین)

مدعی اصلی صعود: نارنجی ها هر چند سال هاست که نتوانسته اند هیچ عنوان قابل ذکری در جام جهانی کسب کنند اما تیمی هستند که همه جام ها را باتمام قوا شروع می کنند. به همین دلیل است که رود گولیت اخیرا از هم وطنانش خواسته که بازی محافظه کارانه را از انگلیس فابیو کاپلو یاد بگیرند. اما با این وجود، آنها بخت اصلی این گروه هستند.

مدعی دوم صعود: دانمارک با عبور از سوئد و پرتغال، به عنوان تیم اول گروه راهی جام جهانی شد، اما کامرون تیمی نیست که از آن به راحتی چشم پوشید. آنها با دراختیار داشتن بازیکنان باتجربه ای مانند کارلوس کامنی، ریگوبرت سونگ و البته گلزنی در کلاس جهانی، ساموئل اتوئو، صعود به مرحله دوم را حق خود می دانند.



گروه F
14 ژوئن؛ ايتاليا- پاراگوئه، 15 ژوئن؛ نيوزيلند- اسلواکي، 20 ژوئن؛ ايتاليا- نيوزيلند، اسلواکي- پاراگوئه، 24 ژوئن؛ اسلواکي- ايتاليا، پاراگوئه- نيوزيلند


ایتالیا
دفعات حضور در دور نهایی جام جهانی: ۱۷ بار
بزرگترین موفقیت‌ها: قهرمان جهان در سال‌های ۱۹۳۴، ۱۹۳۸، ۱۹۸۲ و ۲۰۰۶/ نایب‌قهرمان جهان در سال
۱۹۷۰ و ۱۹۹۴ / مقام سوم جهان در سال ۱۹۹۰ و مقام چهارم جهان در سال ۱۹۷۸ آرژانتین
شرایط صعود: تیم اول گروه (10 بازی 24 امتیاز)
رنکینگ فیفا: 4
سرمربی: مارچلو لیپی
ستاره: فابیو کاناوراو (یوونتوس تورین)

نیوزلند
دفعات حضور در دور نهایی جام جهانی: ۲ بار
بزرگترین موفقیت‌ها: −
شرایط صعود: تیم اول گروه (6 بازی 15 امتیاز)- پیروزی در پلی اف
رنکینگ فیفا: 77
سرمربی: ریکی هربرت
ستاره: رایان نلسن (بلکبرن روورز)

پاراگوئه
دفعات حضور در دور نهایی جام جهانی: ۸ بار
بزرگترین موفقیت‌ها: مرحله یک هشتم نهایی در سال‌های ۱۹۸۶، ۱۹۹۸ و ۲۰۰۲
شرایط صعود: تیم سوم گروه (18 بازی 33 امتیاز)
رنکینگ فیفا: 30
سرمربی: گراردو مارتینو
ستاره: نلسون والدز (بوروسیا دورتموند)

اسلوواکی
دفعات حضور در دور نهایی جام جهانی: در سال ۲۰۱۰ برای نخستین بار
بزرگترین موفقیت‌ها: −
شرایط صعود: تیم اول گروه (10 بازی 22 امتیاز)
رنکینگ فیفا: 33
سرمربی: ولادیمیر وایس
ستاره: استانیسلاو سستاک (بوخوم)

مدعی اول صعود: قهرمان جهان برای دفاع از عنوان قهرمانی پای به رقابتها خواهد گذاشت و صعود از گروه به عنوان تیم اول برای آنها طبیعی است. به ویژه وقتی آنها را در گروهی ببینیم که تیم هایی مانند اسلواکی و نیوزلند قرار دارند.

مدعی دوم صعود: پاراگوئه به قدری در رقابتهای مقدماتی خوب کار کرد، که صعودش به جام جهانی پیش از برزیل و آرژانتین قطعی شد. آنها نسبت به دوتیم دیگر از تجربه بیشتری در رقابت ها برخوردارند و این مسئله می تواند به آنها کمک کند.



گروه G
15 ژوئن؛ ساحل عاج- پرتغال، برزيل- کره شمالي، 20 ژوئن؛ برزيل- ساحل عاج، 21 ژوئن؛ پرتغال- کره شمالي، 25 ژوئن؛ پرتغال- برزيل، کره شمالي- ساحل عاج


برزیل
دفعات حضور در دور نهایی جام جهانی: ۱۹ بار
بزرگترین موفقیت‌ها: قهرمان جهان در سال‌های ۱۹۵۸، ۱۹۶۲، ۱۹۷۰، ۱۹۹۴ و ۲۰۰۲ /  نایب‌قهرمان جهان در سال ۱۹۵۰ و ۱۹۹۸ / مقام سوم جهان در سال ۱۹۳۸ و ۱۹۷۸ و مقام چهارم جهان در سال ۱۹۷۴
شرایط صعود: تیم اول گروه (18 بازی 34 امتیاز)
رنکینگ فیفا: 2
سرمربی: کارلوس دونگا
ستاره: کاکا (رئال مادرید)
 
کره شمالی
دفعات حضور در دور نهایی جام جهانی: ۲ بار
بزرگترین موفقیت‌ها: مرحله یک چهارم نهایی در سال ۱۹۶۶
شرایط صعود: تیم دوم گروه (8 بازی 12 امتیاز)
رنکینگ فیفا: 84
سرمربی: کیم یونگ−هون
ستاره: کیم یونگ−جون (چنگدو بلیدز)

ساحل عاج
دفعات حضور در دور نهایی جام جهانی: ۲ بار
بزرگترین موفقیت‌ها: −
شرایط صعود: تیم اول گروه (6 بازی 16 امتیاز)
رنکینگ فیفا: 16
سرمربی: وحید حلیلهوجیچ
ستاره: دیدیئر دروگبا (چلسی لندن)

پرتغال
دفعات حضور در دور نهایی جام جهانی: ۵ بار
بزرگترین موفقیت‌ها: مقام سوم در سال ۱۹۶۶ و مقام چهارم در سال ۲۰۰۶
شرایط صعود: دوم در گروه (10 بازی 19 امتیاز)- پیروزی در پلی اف
رنکینگ فیفا: 5
سرمربی: کارلوس کویروش
ستاره: کریستیانو رونالدو (رئال مادرید)

مدعی اول صعود: تیم ملی برزیل، قهرمان پنج دوره جام جهانی در هر گروهی که قرار بگیرد، مدعی اصلی صعود است حتی اگر رقیبانی مانند پرتغال و ساحل عاج را در مقابل ببیند.

مدعی دوم صعود: شاید این گروه بعد از قرار گرفتن پرتغال در آن به گروه مرگ تبدیل شد اما نباید حضور تیم ساحل عاج را در انتخاب این عنوان برای گروه کم اهمیت دانست. به اسامی بازیکنان آنها دقت کنید تا متوجه شوید که چه تیم قدرتمندی هستند. آنها در جام جهانی 2006 به دلیل کم تجربه بودن از صعود بازماندند اما در این دوره چنین کمبودی را احساس نمی‏کنند.



گروه H
16 ژوئن؛ هندوراس- شيلي، اسپانيا- سوئيس، 21 ژوئن؛ شيلي- سوئيس، اسپانيا- هندوراس، 25 ژوئن؛ شيلي- اسپانيا، سوئيس- هندوراس


اسپانیا
دفعات حضور در دور نهایی جام جهانی: ۱۳ بار
بزرگترین موفقیت‌ها: مقام چهارم جهان در سال ۱۹۵۰
شرایط صعود: تیم اول گروه (10 بازی 30 امتیاز)
رنکینگ فیفا: 1
سرمربی: اسکار تابارز
ستاره: فرناندو تورس (لیورپول)


شیلی
دفعات حضور در دور نهایی جام جهانی: ۸ بار
بزرگترین موفقیت‌ها: مرحله یک هشتم نهایی در سال ۱۹۹۸
شرایط صعود: تیم دوم گروه(18 بازی 33 امتیاز)
رنکینگ فیفا: 17
سرمربی: مارسلو بیلسا
ستاره: آلکسیس سانچز (اودینه)

سوئیس
دفعات حضور در دور نهایی جام جهانی: ۹ بار
بزرگترین موفقیت‌ها: مرحله یک چهارم نهایی در سال‌های ۱۹۳۴، ۱۹۳۸ و ۱۹۵۴ / مرحله یک هشتم نهایی در سال‌های ۱۹۹۴ و ۲۰۰۶
شرایط صعود: تیم اول گروه (10 بازی 21 امتیاز)
رنکینگ فیفا: 18
سرمربی: اوتمار هیتسفلد
ستاره: آلکساندر فرای (اف ث بال)


هندوراس
دفعات حضور در دور نهایی جام جهانی: ۲ بار
بزرگ‏ترین موفقیت‌ها: −
شرایط صعود: تیم سوم گروه (10 بازی 16 امتیاز)
رنکینگ فیفا: 38
سرمربی: رینالدو روئدا
ستاره: داوید سوآزو (اینتر میلان)

مدعی اول صعود: در دوره های قبلی جام هم اسپانیا یکی از مدعیان تلقی می شد اما در هیچ دوره ای آنها به این اندازه در قامت یک مدعی پای رقابت ها نگذاته بودند. به نظر نمی رسد در مرحله گروهی تیمی بتواند برای آنها مشکل خاصی ایجاد کند.

مدعی دوم صعود: سوئیسی ها در دوره قبلی بدون اینکه دروازه شان باز شود، با جام خداحافظی کردند. آنها این بار با اوتمار هیتسفیلد برای جبران خواهند آمد.



پس از رقابت‏های گروهی جام جهانی 2010، در مرحله یک هشتم، با توجه به نتایج تیم‏ها و صعود تیم‏های اول و دوم هر گروه به این مرحله بازیها بدین صورت پیگیری می‌شود:

بازی 49: تیم اول گروه A با تیم دوم گروه B
بازی 50: تیم اول گروه C با تیم دوم گروه D

بازی 51: تیم اول گروه D با تیم دوم گروه C
بازی 52: تیم اول گروه B با تیم دوم گروه A

بازی 53: تیم اول گروه E با تیم دوم گروه F
بازی 54: تیم اول گروه G با تیم دوم گروه H

بازی 55: تیم اول گروه F با تیم دوم گروه E
بازی 56: تیم اول گروه H با تیم دوم گروه G


در مرحله یک چهارم نیز نهایی برنده بازی 49 با برنده بازی 50، برنده بازی 51 با برنده بازی 52، برنده بازی 53 با برنده بازی 54 و برنده بازی 55 با برنده بازی 56 مسابقه می‌دهند.

بازیهای جام جهانی از جمعه 11 ژوئن سال 2010 (21 خرداد 89) تا یکشنبه 11 جولای 201 (20 تیر89) برگزار می‌شود و بر همین اساس پس از این مراسم، میزبان تنها شش ماه فرصت خواهد داشت تا همه چیز را پیش فرارسیدن خردادماه سال آتی تکمیل کند. این اولین بار است که رقابت‌های جام جهانی در خاک قاره سیاه برگزار می‌شود و به همین خاطر هم کیپ تاون که یکی از زیباترین کلان‌شهرهای دنیا است، میزبانی این رقابت‌ها را برعهده گرفته است.

دست‌اندرکاران و برنامه‌ریزان بازی‌های جام جهانی ۲۰۱۰ شعار "آفریقای جنوبی، همه چیز ممکن است" را برگزیده‌اند. دنی جوردن، رئیس کمیته تدارکات بازی‌ها می‌گوید: «از این کشور فوق‌العاده لذت ببرید. ما می‌خواهیم که جام جهانی به یک جشن تبدیل بشود.»

یکی از مشکلات اساسی در آفریقای جنوبی مسئله زیر‌ساخت‌ها و رفت‌وآمد تماشاچیان به استادیوم‌ها است. با این حال هورست اشمیت، مشاور کمیته تدارکات، خوش بین است و از پیشرفت کار در این زمینه خبر می‌دهد. هرچند جاده‌های آفریقای جنوبی خوب هستند، اما فاصله شهرهائی که بازی‌ها در آن‌ها انجام می‌گیرند، زیاد است. بطور مثال فاصله بین کیپ تاون و پلوکوان تقریبا ۱۷۰۰ کیلومتر است.

به همین خاطر هم ترزا- بای مولر، توصیه می‌کند که «قبل از تاریک شدن باید حتما خود را به محل سکونت رساند». دلیل این توصیه میزان بالای تبهکاری در آفریقای جنوبی است. بر این اساس دولت آفریقای جنوبی در حین بازی‌ها ۳۰ هزار نیروی انتظامی بیشتر را برای حفظ امنیت مامور کرده است.

تمبا ماسکو، سخنگوی دولت آفریقای جنوبی می‌گوید: ما سالانه پذیرای ۱۰ میلیون توریست هستیم. همه آنها می‌خواهند بار دیگر به کشور ما مسافرت کنند، زیرا آنها عاشق خون‌گرمی مردم ما هستند و در کشورما احساس امنیت می‌کنند. این بازی‌ها یک هدف سیاسی را هم برآورده می‌کنند و آن وحدت کشورهای آفریقایی است. خبرنگاران نیز به شش تیم آفریقایی حاضر در جام لقب "بسته شش تایی" داده اند و استفاده از این لقب موجب شده تا در بین طرفداران این تیمها نیز حسی از اتحاد بوجود بیاید.

بر بازی‌های جام جهانی سال ۲۰۰۶ در آلمان نام "افسانه تابستانی" نهاده‌اند. ترزا بای- مولر می‌گوید، شاید بر بازی‌های آفریقای جنوبی نام "افسانه تنوع" گذاشته شود.

جالب آنکه برخی تیم‏ها از هم‏اکنون در حال مکان‏یابی برای سفر به این کشور هستند و برخی مربیان از جمله مارچلو لیپی، سرمربی تیم ملی ایتالیا، پس از مراسم قرعه کشی چند روزی در آفریقای جنوبی می‏مانند تا یک کمپ تمرینی مناسب برای تیم ملی کشورش در زمان جام جهانی پیدا کنند. گائوتنگ، ژوهانسبورگ و پروتریا نقاط هدف این مربیان خواهد بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
ایران کو پس؟
این ایتالیای خر شانس
اگه نقشه جلوت باشه میتونم نشونت بدم !!!!!
چند سال دیگه بذار کوچولو ها بزرگ بشن ما هم میریم جام جهانی لبته اگه به عمر من باشه خوبه
به افتخارایران.......................................... که نرفت جام جهانی ...............هوراااااااااا
اطلاعات کامل بود جای ایران خالی بود .
داغ دلمون تازه شد
حالا وقتي بازي ها شروع شد تازه ميفهميم چه اتفاقي افتاده
ا ... پس چرا ایران نیست؟؟!!
خاک بر سر ما
به اميد قهرماني برزيل هميشه بزرگ
واقعاً ما حقمون نبود بین 32 تیم جام جهانی باشیم پس نباید ناراحت باشیم
مگه ایران نرفت جام جهانی؟؟؟؟!!!!!
ایتالیا و انگلیس و فرانسه هیچ غلطی نمیتوانند بکنند. درود بر برزیل قهرمان
من شرمنده
اینبار انگلیس با عبور از سد برزیل قهرمان میشه و در فینالم اسپانیارو میزنه.
شک نکنید شگفتی ساز این جام دانمارکه.
بعضي ها با پر رويي تمام ميگويند حالا با نرفتن به جام جهاني مگر چه اتفاقي افتاده انگار خبر ندارند كه تا چهار سال ديگر فوتبالمون مرده وما هر شب كابوس نرفتن به جام جهاني را با خود مرور ميكنيم.
اسماعيليو بابادي عشقشون ايتالياست
چون ایران مدیران ومربیان و داوران خوبی داره بهتره اینا برن افریقا
دروود بر ايتاليا.برزيليها سكووووووووووووووت.فقط لاجوردي پوشاي ايتاليا رو عشقهههههههههه.
آقا به نظر من كه اين جام جهاني را اين آمريكاي استعمارگر و انگليس و اعضاي گروه 5+1 راه انداختن (ببينيد همشون خودشون رو بردن جام جهاني) ما هم خوبه خودمون به كوري چشم همه يك جام جهاني با حضور كشورهاي دوست (افغانستان، پاكستان، ونزئولا، كمور، بوليوي و ...) راه بندازيم تو تهران تا همه چشمشون درآد
اینکه چراایران نیست رابایدازعلی دایی وهمپالگیهایش پرسیدنه ازکس دیگری .
شرمنده که نرفتیم جام جهانی، کیک زرد بدم خدمتتون؟ (دکتر محمود و مهندس علی)
آلمان دوست داریم.به امید حضور در بازی 20 تیر 1389
مرگ بر انگلیس و ایتالیا!! قرمان برزیل!
بنظرمن جام جهانی فوتبال بهترین ورزش روی کره گردوبهترین تفریح برای تماشاگران است
ما رفته بودیم جام جهانی - صهیونیست ها نگذاشتند ! اسنادش هم موجوده!!!
بی خی خی داداش ایشالا مام میریم
با این همه چیزی از ارزش های بچه های ما کم نمی شه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
یاهو و هات میل و بقیه سایت ها البت غیر از شما قطع شده اند.
اينبار نوبت هلندياست كه حقشونو از جام جهاني بگيرن
بيش از هرچيزي خوشهالم كه ايران و روسيه و چين صعود نكردند
حيف نيست كه هندوراس بره جام جهاني اما ايران نره جام جهاني ‍‍!!!!!!!!!!!!!!!!!
من فکر می کردم ایران ئهم هست !!!!!!!!
در افتخارات ایتالیا نایب قهرمانی در سال ۱۹۷۰ را یادتون رفته
جام جهانی آفریقای جنوبی حق مسلم ما بود!
مهدی رحمتی هستم و خوشال هستم دوست عزیز این تیم ایتالیا هست که کاپ جام جهانی رو بالا سر میبره نه برزیل.
نتیجه گیری: برزیل هیچ غلطی نمیتواند بکنددددد.
زنده باد هندوراس قوی و قدرتمند. من پیَش بینی می کنم هندوراس به راحتی قهرمان جام جهانی می شود.
از گروه B کره جنوبی میاد بالا، حالا ببینید. کلا نویسنده این مطلب تو پیش بینی تیمهای دوم گروه یه کم اوت میزنه.
به اميد قهرماني غنا
درود بر چكمه پوشان
قهرماني برازنده ي ايتالياست
بابا خوب شد ایران نرفت جام جهانی . با این بازی بیشتر آبرومون میرفت!!!(ایتالیا را عشق است. به سلامتی ایتالیا و طراف داراش . . . )
ببخشيد، اما در گزارش جاي غنا و صربستان رو در توضيح تيم ها اشتباهي نوشتيد و توضيجاتشون جابجا شده اند با همديگه! لطفا اصلاح کنید. ممنون
در این جام جهانی غیبت ایران مایوس کننده است درسته که فوتبال ما افت کرده اما من فکر میکنم تیم فعلی ما از کره شمالی و نیوزیلند در هر شرایطی بهتره هر چند که هیچ تیم آسیایی در این رقابتها موفق نمیشود
همه خوبن...
به نظر من بهتره اول فوتبالمونو درست کنیم بعد در مورد فوتبال دیگران بحث کنیم فوتبالل ایران مرده
آلمان تامرحله نیمه نهایی بالا می آید وتیم سوم جهان می شود
به اميد قهرماني ايتاليا.خوب برا ما كه نرفتيم شايد خيريتي توش بوده!
فقط انگليس
کریس رونالدو میکترکونه.
برزیل حریف سختی برای کریس نیست.
من میدونم که پرتغال در مقابل برزیل میبره!!!!!!!! المان هم ایشالا میاد بالا!!!!! من میدونم {رونالدو} گل میکاره.......!ایرانم بهتر که نیومد بالا چون ابرومون میرفت!!!!!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها