بازدید 4754

رهبر کره: ما تهدید هسته‌ای برای آمریکا هستیم

کد خبر: ۷۵۷۴۲۲
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۹ 22 December 2017

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی گفت قوای اتمی این کشور شکل گرفته است و پیونگ یانگ اکنون به یک تهدید اساسی اتمی برای آمریکا تبدیل شده است.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری کره شمالی، رهبر کره شمالی امروز جمعه در حضور شماری از مقام های بلندپایه حزب حاکم کار در این کشور تاکید کرد ما اینک به قدرت تسلیحاتی هسته ای دست یافته ایم که می توانیم تهدید اتمی خود را بر آمریکا تحمیل کنیم.

او گفت: دیگر هیچ کسی نمی تواند این حقیقت را نادیده بگیرد که ما قادر به تهدید اتمی آمریکا هستیم و از نظر راهبردی به این قدرت دست پیدا کرده ایم و این قابل انکار نیست.

رهبر کره شمالی گفت که ما با سرعت و قدرت تسلیحات اتمی را توسعه می دهیم و از این لحاظ به نیرویی تاثیرگذار در جامعه بین المللی تبدیل شده ایم.

این اظهارات رهبر کره شمالی در شرایطی اظهار می شود که قرار است شورای امنیت سازمان ملل امروز جمعه (به وقت آمریکا) در باره قطعنامه ای در خصوص محدود کردن صادرات نفت به کره شمالی تصمیم بگیرد.

آمریکا در کنار این اقدامات امیدوار است این فشارها شامل تحریم 10 شرکت کشتیرانی از جمله دو شرکت هنگ کنگی شود کشتی هایی که به اعتقاد این کشور کالاهای ممنوعه و سوخت به کره شمالی انتقال می دهند.

بر اساس گزارش خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی، این قطعنامه را آمریکا پیشنهاد داده است که بر اساس آن صادرات سوخت به کره شمالی حدود 90 درصد کاهش خواهد یافت.

شورای امنیت در ماه سپتامبر وقتی کره شمالی ششمین آزمایش اتمی خود را انجام داد صادرات نفت به این کشور را تا مرز دو میلیون بشکه در سال کاهش داد اما واشنگتن می خواهد این رقم به 500 هزار بشکه در سال محدود شود.

تحریم 19 نفر از مقام های بانکی و نظامی کره شمالی و دستور به بازگرداندن همه کارگران کره شمالی از همه کشورهای دنیا ظرف یک سال ، از دیگر مفاد این قطعنامه سختگیرانه است.

با توجه به اینکه چین مهمترین تامین کننده نفت و سوخت برای کره شمالی محسوب شود رای این کشور به قطعنامه برای تصویب آن بسیار مهم خواهد بود.

پیشتر چین اعلام کرده بود هرگز با تحریم هایی که کل ملت کره شمالی را به خطر می اندازد موافقت نخواهد کرد و درخواست آمریکا را برای قطع صادرات نفت به کره شمالی رده کرده بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار