بازدید 4695

تکذیب عدم اختصاص کانکس به مستاجران زلزله‌زده

استاندار کرمانشاه، عدم اختصاص کانکس به مستاجران در مناطق زلزله‌زده را تکذیب کرد.
کد خبر: ۷۵۶۸۷۱
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۵ 20 December 2017

 استاندار کرمانشاه، عدم اختصاص کانکس به مستاجران در مناطق زلزله‌زده را تکذیب کرد.

هوشنگ بازوند در گفت‌وگو با ایسنا در واکنش به اظهاراتی که در مورد عدم اختصاص کانکس به مستاجرها در مناطق شهری زلزله‌زده کرمانشاه مطرح شده است، گفت: کانکس به مستاجرها داده می‌شود و هر کسی بگوید که این اتفاق نمی‌افتد، کذب محض است.

استاندادر کرمانشاه در همین رابطه اضافه کرد: یک گروه افرادی هستند که قبلا از روستاها به شهر آمده‌اند و ممکن است حالا قصد بازگشت داشته باشند اما اگر افرادی که جزو این دسته نیستند و تمایل دارند در شهر بمانند؛ یا 5 میلیون تومان برای اجاره‌خانه و یا کانکس دریافت می‌کنند. ضمن این‌که تاکید می‌کنم دریافت این 5 میلیون تومان و یا کانکس روی کمک بلاعوض تاثیری ندارد.

استاندار کرمانشاه در واکنش به صحبت‌های مدیر کل دفتر نوسازی و بهسازی بنیاد مسکن مبنی بر عدم اختصاص کانکس به مستاران در مناطق زلزله‌زده گفت: این صحبت‌ها اشتباه است و اینجا ما تصمیم‌گیرنده هستیم.

وی اضافه کرد: در واقع ما مستاجرهای شهرها را مختار گذاشته‌ایم و برخلاف روستاها که افراد باید کانکس دریافت کنند، آن‌هایی که در شهر هستند در صورت تمایل می‌توانند به جای کانکس پول بگیرند.

بازوند با تاکید بر این‌که برای مستاجران ساکن شهرها سه راه‌کار وجود دارد گفت: آن‌هایی که در شهر هستند یا می‌توانند کانکس دریافت کنند، یا با هزینه‌ای که دریافت می‌کنند می‌توانند خانه اجاره کنند و یا اگر تمایل دارند که به روستا برگردند، آنجا به آن‌ها کانکس داده می‌شود و برای‌شان خانه هم ساخته می‌شود.

استاندار کرمانشاه در مورد بخش دیگری از صحبت‌های مسئول بنیاد مسکن که گفته بود "اگر به مستاجران کانکس بدهیم قطعا در فضاهای عمومی شهر مستقر می‌شوند و سیمای شهر پس از مدتی به نوعی حلبی‌آباد تبدیل می‌شود"، اظهار کرد: ما برای کانکس‌ها جانمایی می‌کنیم و طبیعی است که این کار در فضای شهر تاثیر می‌گذارد اما چاره‌ای نداریم و از همین رو با مدیریت مکان کانکس‌ها را در شهر مستقر می‌کنیم.

برخی از مستاجرانی که در مناطقی همچون سرپل ذهاب هستند همچنان در چادر زندگی می‌کنند و می‌گویند هنوز موفق به دریافت کانکس و یا مبلغ 5 میلیون تومان نشده‌اند، این مسئله به شائبه عدم اختصاص کانکس به آن‌ها دامن زده است که استاندار کرمانشاه در این رابطه، اظهار کرد: قرار شد که تا دو ماه پس از اسکان اضطراری کار اسکان موقت به پایان برسد.

بازوند در پاسخ به این سئوال که آیا قطعا تمام افراد مستاجر شهرها در صورتی که تمایلی به دریافت کانکس داشته باشند، این اتفاق می‌افتد؟ گفت: قرار شد تا 2 ماه بعد از اسکان اضطراری کار اسکان موقت به پایان برسد. بنابراین تا پایان دی این اتفاق خواهد افتاد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان