بازدید 15906

جناب آقای لاریجانی! همه ما درباره بودجه مجلس، سرگیجه گرفته ایم!

می توان گفت، یک درصد انتقادی که از دولت و حتی به تازگی از قوه قضائیه می شود، ولی از مجلس شورای اسلامی نمی شود، انتقاد از ظلم نیست! برای ایجاد دلمشغولی و اضطراب هم نیست! برای ایجاد شفافیت است؛ همان شفافیتی که رئیس کنونی مجلس در زمان ریاستش بر صدا و سیما، از بقیه انتظار داشت!
کد خبر: ۷۵۶۶۷۳
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۰ 19 December 2017

دکتر علی لاریجانی، رئیس محترم مجلس شورای اسلامی، امروز در واکنش به افزایش 70 درصدی حقوق نمایندگان مجلس گفته است: افزایش 70 درصد حقوق نمایندگان، صد در درصد خلاف است، زیرا عدد و رقم وجود دارد. چرا حرفی می زنید ذهن ها را خراب می کنید؟... در شرایط کنونی، کسانی که در گذشته پوپولیسم را تقبیح می کردند، امروز خودشان گرفتار یک نوع پوپولیسم جدید نشوند... یک مرتبه یک حرف خلافی زده می‌شود و در این شبکه‌ها انتقال پیدا می‌کند که بودجه نمایندگان 70 درصد اضافه شد و این موضوع قطعا خلاف است.

به گزارش «تابناک»؛ سخنان رئیس مجلس شورای اسلامی و تکذیب افزایش بناگاه 70 درصدی حقوق نمایندگان در صورت صحت، در چنین شرایط اقتصادی جای بسی امیدواری دارد؛ اما رئیس محترم مجلس شورای اسلامی باید بداند که واقعا همه ما از این همه اظهار نظر ضد و نقیض، سرگیجه گرفته ایم؛ اظهارات ضد و نقیض درباره بودجه مجلس، البته فقط سرگیجه نمی آورد، بلکه اعتماد را هم از بین می برد. کافی است، رئیس مجلس به چند اظهارنظر نمایندگان مجلس شورای اسلامی نگاهی بیندازند.

خانم پروانه معافی، نماینده همین مجلسی است که آقای لاریجانی ریاست آن را بر عهده دارد. وی درباره افزایش 70 درصدی حقوق نمایندگان می گوید: «من نمی‌دانم صحت دارد یا نه، چون وقتی معلوم می‌شود که در حقوق ما اعمال شود و تا به امروز چیزی به دست ما نرسیده است؛ اما اگر بخواهید واقعیت قضیه را نگاه کنید، بنا بر قانون خدمات کشوری، هر نماینده در تراز وزیر محسوب می‌شود، چون در این قانون حقوق وزرا و معاونان مبلغ ده میلیون تومان پیش بینی شده است، نمایندگان هم باید برابر با آنان دریافتی داشته باشند. به همین جهت، هیأت رئیسه مجلس کمیته‌ای تشکیل داده تا این موضع را بررسی کنند و هم ترازی اعمال شود». این سخن این نماینده مجلس هم از تشکیل کمیته سخن می گوید و هم وظیفه اش یعنی اعمال هم ترازی و رساندن حقوق نمایندگان به وزرا به 10 میلیون تومان! یعنی افزایش 50 تا 70 درصدی!

آقای لاریجانی می فرمایند: بودجه مجلس تنها توسط هیأت رئیسه تصمیم گیری نمی شود، بلکه بر اساس آیین نامه داخلی مجلس کمیسیون بودجه و هیأت رئیسه مجلس مشترکا تصمیم می گیرند؛ بنابراین، موضوع پنهانی وجود ندارد و در آنجا می نشینند و بررسی کرده  و مناسب با شرایط تصمیم گیری می کنند.

اما در این میان، محمدرضا تابش عضو کمیسیون برنامه و بودجه می گوید: مقرری نمایندگان و هزینه‌های مترتب بر کار نمایندگی و بودجه مجلس، پیش از این در جلسه مشترک کمیسیون برنامه و بودجه و هیأت رئیسه مصوب می‌شد، اما امسال با اصلاح آیین‌نامه، کمیسیون در این رابطه نقش مشورتی داشت و این امر رأسا از سوی هیأت رئیسه مجلس انجام گرفته است. اینجا هم همان سرگیجه سراغ مردم می آید و البته بی اعتمادی!

یا می فرماید :«در شرایط کنونی، کسانی که در گذشته پوپولیسم را تقبیح می کردند، امروز خودشان گرفتار یک نوع پوپولیسم جدید نشوند. قطعا همه موضوعات شفاف است، حال چرا در یک فضا حرف خلاف واقع زده می شود، حتی من شنیدم که گفته شده که دیوان محاسبات بودجه مجلس را رسیدگی کرده و بعد رئیس این دیوان این موارد را خط می زند. قطعا این موضوع صحیح و درست نیست، بلکه دیوان محاسبات یک مرجع مستقلی بوده و من به خاطر ندارم در این چند دوره که در مجلس هستم، یک بار به دیوان محاسبات مطلبی گفته باشیم و دیوان محاسبات چنین کاری کرده باشد؛ البته من گذشته را خبر ندارم.

طبیعتا اینجا هم رئیس محترم مجلس، می تواند به جای استفاده از مغالطه نقطه گذاری برای منتقد، خیلی راحت دستور بدهد دیوان محاسبات گزارش مفصل و همراه با جزئیات تفریق بودجه مجلس و خود دیوان محاسبات را برای تنویر افکار عمومی منتشر کند. به قول معروف صد بار با ابهام کار کردیم و دیدیم ثمرش را؛ شفافیت چه بدی داشت که یک بار نکردیم!

یا می فرماید: بودجه مجلس دو بخش بیشتر ندارد؛ نخست مربوط به حقوق و مزایای کارکنان مجلس است و دومی هزینه های مربوط به خدمات مرکز تحقیقات و مرکز پژوهش‌های مجلس است؛ از این روی به جز این دو مورد، موضوع بیشتری وجود ندارد و مجلس هزینه‌های بسیار اندکی دارد؛ بنابراین، من فکر می‌کنم این گونه فضاسازی‌ها درست نبوده و به مصلحت کشور نیست.

در حالی که سید محمد ابطحی، نماینده همان مجلس می گوید: «ما یک پول زیادی در اختیار مجلس گذارده ایم که در آن بودجه تملک دارایی و بودجه هزینه های جاری آن مشخص است؛ اما این بودجه در کجا هزینه می شود، مشخص نیست. ما دوست داریم بدانیم هزینه اجلاسی که توسط مجلس برگزار شد ـ مانند تحلیف و سایر موارد ـ چه میزان بوده است. همچنین نمایندگان می خواهند بدانند پیمانکارهای این اجلاس ها چه کسانی بودند. آیا این درست است که مقدار بسیاری میوه خریداری و بعد دور ریخته شود که البته مواردی از این دست بسیار است. ایراد کار آنجاست که بودجه مجلس را از شمول دیوان محاسبات خارج کرده اند و متأسفانه هیچ مرجعی نیز نیست که بودجه مجلس را بررسی کند. به اعتقاد من، باید همه دستگاه ها زیر نظر دیوان محاسبات باشد؛ حتی بودجه های خارج از شمول که مرجع رانت هستند، هم باید مورد بررسی دیوان محاسبات باشد»!

صحبت این نماینده بدین معناست که حداقل تا زمان انجام این مصاحبه، امکان رویت هزینه کرد بودجه برای این نماینده مجلس، وجود نداشته است. اگر بر اساس صحبت این نماینده، بودجه مجلس خارج از شمول باشد که باید گفت وامصیبتا، چون رئیس دیوان محاسبات در هفته گذشته در یک برنامه تلویزیونی گفت، یکی از مشکلات عمده حسابرسی بودجه کشور از همین بودجه های خارج از شمول است.

با اطمینان می توان گفت، یک درصد انتقادی که از دولت و حتی اخیرا از قوه قضائیه می شود، از مجلس شورای اسلامی نمی شود، انتقاد ظلم نیست. برای ایجاد دلمشغولی و اضطراب هم نیست. برای ایجاد شفافیت است؛ همان شفافیتی که رئیس کنونی مجلس در زمان ریاستش بر صدا و سیما، از بقیه انتظار داشت.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۴۸
جالبه درست می گویید واقعا سرگیجه گرفتیم تازه نمیدونم چرا اولین چیزی رو که از بودجه برای بررسی انتخاب کردن این موضوعه.چه دلسوزی
این مادام العمر بودن حقوق نمایندگان فقط بهت اوره
نمیشه وزرا رو هم تراز خودتون کنید؟!! راحت تر نیست چند نفر حقوقشون با شماها تراز بشه به جای اینکه حدود 330 نفر رو با اون چند نفر تراز کنید؟ حالا قرار بود کارگرا هم حقوقشون تراز بشه اینقدر قانونمند عمل میکردین؟ واقعا یه نماینده چه کار خارق العاده ای میکنه که لایق این حقوق هستش؟ و همچنین وزرا؟ مگه وقتی رای میخوان از مردم نمیگن ما خادم شما مردم هستیم؟ خب از کی تا حالا خادمین از خود مردم حقوق بالاتری میگیرند؟ چرا حقوق یک نماینده رو با کارگر هم تراز نمیکنین تا درد مردم رو بفهمه؟ وقتی حقوق نماینده بالا بره که دیگه غصه مردم رو نمیفهمه!!!
اللهم عجل لولیک الفرج
پاسخ ها
دیزجانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۸
ضمن اینکه چندین سال است که همترازی حقوق بازنشستگان هم به تصویب همین مجلسی ها رسیده ولی از همترازی بازنشستگان خبری
. نیست
متاسفم برای بنزین ۱۵۰۰تومانی و خودروهایی که مصرفشون چندین برابر استاندارد جهانیه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۸
غزیزم پزشک خرج داره.
اره راست میگی؟؟؟
برای همین نگران بنزین 1500 تومانی و عوارض خروج آنچنانی و بالا رفتن قیمت دلار نیستند ...
وقتی شکمشان سیر باشد دیگر درد محرومان که داند ..
حقوق خودشان 70 درصد بالا برود اما مردم عادی روی نرخ تورم !!! در حالی که همه میداند با این نرخ ارز و بنزین 1500 تومانی نرخ تورم سال دیگه بسیار افزایش خواهد داشت.
واقعا متاسفم
مصرف متوسط بنزین خودرو در کشورهای توسعه یافته 4 تا 6 لیتر در 100 کیلومتر است و در ایران بین 12 تا 15 لیتر. یک حساب ساده، مصرف خودروهای داخل را به یک سوم کاهش دهید و قیمت بنزین را به جای 1500، سه برابر کنید. هزینه بنزین مردم فرقی نمی کند. مصرف بنزین کمتر می شود. آلودگی هوا کم می شود. اما متاسفانه همیشه منافع چند نفر بر منافع ملی ترجیح دارد.
جناب آقای رئیس جمهور محترم، در مجلس و در تلوزیون فرمودند که ردیف های زیادی در بودجه 97 وجود دارند که نه نظارتی بر روی نحوه هزینه کرد این ردیف ها وجود دارد و نه معلوم است کی مصرف می کند. و خوب حال چند نکته مهم:
1- چرا ردیف های با صاحبان نامعلوم و یا غیر قابل حسابرسی و نظارت، در لایحه بودجه حذف نشده اند؟
2- چرا در شرایطی که دولت با کمبود نقدینگی و در آمد مواجه است، ابتدا صرفه جویی را در منابع هزینه خود و از جمله هزینه های بسیار سربار و ناعادلانه، مانند حقوق های نجومی، سفر های خارجی کارکنان و غیره اعمال نمی کند؟
3- حال که دولت دو اقدام مذکور را به هردلیلی انجام نمی دهد آیا درست است با افزایش قیمت حامل های انرژی، هم هزینه آتی خود ، هم هزینه مردم را بالا ببرد و موجب نارضایتی بیشتر مردم گردد؟ مگر نه این است دولت خود را خدمت گذار مردم می داند، و باید با تمام تلاش، در جهت بهبود حال و روز و معیشت مردم قدم بردارد.؟
در چنین شرایطی یک خانه تکانی اساسی در ردیف های بودجه ای لازم به نظر می رسد و اگر دولت با معذوراتی چنین اقدامی را ننموده، انجام این مهم به عهده مجلس خواهد بود.
می فرمایند "این مسایل به اعتما عمومی خدشه وارد می کند"شما فکر می کنید اعتمادی هم باقی مانده است؟چند سال است قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت قرار است به طور کامل توسط مجلس تصویب واجرا شود؟این آقایان قانونمند چرا این قدر به دنبال اجرای سایر مقررات وقوانین نیستند؟
به نظر من حقوق مجلسی ها باید مطابق با قانون کار و حقوق کارگرها باشه اینطوری فقط کسانی به مجلس راه پیدا میکنن که درد مردم رو میدونن و قصد دارن واقعا به مردم و کشور خدمت کنن مثل شهید بزرگوار آقای رجایی

وگرنه هرچی حقوق و قدرت و امتیاز کرسی های حکومت بیشتر بشه رقابت ناسالم هم برای بدست آوردن آن کرسی بیشتر میشه و تنها چیزی که این وسط اهمیت پیدا میکنه رسیدن به منافع شخصی و قدرت با نردبان مردمه نه خدمت به مردم
باشفافیت درهمه زمینه هاموافقم
درموردحقوق به نظرم یه نماینده مجلس بایدبیشترازاین هابگیره تابتونه سالم به وظیفه نمایندگیش که دفاع ازحقوق مردم هست برسه منتهابه شرطی که وضعیت معیشت مردم هم درست باشه درمملکتی که نفت ومعدن و... داره
متاسفانه چیزی که سردرنمیارم هزینه میلیاردی تبلیغات برخی نمایندگان برای ورودبه مجلس است که باحقوق های چندبرابری هم توجیح نداره وخوب مقایسه وکیل مردم نیزباعریضه نویس های جلوی دادگستری هم قیاس مع الفارقه چون هم مشتریان خاصن وهم ...
ریاضیم خوب بودومعادلات لاپلاس وتوماس ...روحل می کردم ولی نمی تونم حل کنم شماچندمیلیاردخرج تبلیغات کنی که ماهی مثلا10 میلیون حقوق بگیری؟؟ خنگ شدم تابناک فکرکنم پیرشدم لطفاحل معماکن؟
اسرار ازل نه تودانی ونه من
وین حرف معمانه توخوانی ونه من
هست درپس پرده گفتگوی من وتو
چون پرده ورافتدنه تومانی ونه من
بر اساس مدارک همین الان هم دریافتی یک نماینده در ماه حداقل به 32 میلیون تومان میرسه. از این دریافتی باید هزینه هایی رو مثل هزینه خودرو در تهران و حوزه انتخابی که 6 میلیون تومنه بده. مگه با قیمت الان دو تا سمند چقدر میشه؟ مثلا 70 میلیون. خوب این 70 میلیون رو همون اول بدین تا یک سمند تو تهران بگیره و یک سمند تو حوزه انتخابیش. این ماهی 6 میلیون برای تهیه ماشین تو یک سال میشه 72 میلیون. نیازی نیست چهار سال به نماینده هزینه تهیه خودرو داده بشه. ؟ بعدش مگه تهیه خودرو با سازمانه؟ ما که تو سازمانهای دیگه این طور ندیدیم. با این حساب یک نماینده همین الان داره سه سال اضافه هزینه تامین خودرو می گیره. اگر 300 تا هم نماینده داشته باشیم، 23 میلیارد اضافه داره هزینه میشه تو 4 سال. بعد حالا ما اینجا اگه بخوایم یک گوشی همراه بخریم، باید کل حقوق یک ماه مون رو بذاریم، به هیچی هم نرسیم. بعد میگن برای مجلس در انتخابات شرکت کنید.
جالبه بعضی از نماینده ها با این حقوق نجومی یارانه هم دریافت می کنند
از بودجه خیلی جاها سرگیجه گرفتیم کوچکترینشان مجلس هست.
اين مجلس را بايد با مجلسي مقايسه كردكه امثال مرحوم مدرسها ومصدقها در ان نماينده بودند؟؟؟؟ شها مت حرف زدن كه ندارند . غير از دو نماينده تهران (صادقي ومطهري) كداميك از اين 300 نفر تا حالا جرات طرح يك موضوعي را كه به نفع جامعه ومردم است ولي ممكن است منافع فردي يا جناحي انان را به خطر اندازد در اين مكان به اصطلاح راس امور داشته اند .برخی قوانين غيركارشناسانه اي كه تصويب واجرا گرديد تيشه به ريشه اقتصاد واصول اجتمايي و اخلاقي زد.نمونه ان قانون باز نشستگي پيش از موعد؟ قانون برقراري مستمري وراث كه هزاران نفر طلاق صوري مي گيرند و نسل در نسل مستمري مي گيرند كه امروز تمام صندوقهاي بازنشستگي يا ورشكسته اند يا در حال ورشكسته شدن هستند.تازه دنبال هم سان سازي هم هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۸
خدا بیامرزد مصدق را که میگفت اگر نماینده مجلس حقوق زیاد بگیرد دیگر برای مردم کار نمیکند بلکه برای دریافت و رسیدن به حقوق و امتیاز کار میکند
برای همترازی حقوق نمایندگان ،اعتبار هست ؟ اما برای همسان سازی حقوق بازنشسته ها آنهم ۹۰٪ شاغلین .هم مدرک ،وهم رسته و رشته ،وهم پست ،( کار یکسان ) ،که میرسد ،هزارتا ایراد ،و مشکل ایجاد میکنند ،؟ بازنشسته ای که در سخت ترین مقاطع ،بحرانهای کشور بار ادارهٔ کشور را بدوش کشیدنند ؟ و اکنون که قبل از سال ۸۸ بازنشسته شده اند ،معادل ،۴۰٪ شاغل همتراز ،حقوق میگیرد ؟ چرا؟ برای چه همان قانون مدیریت خدمات کشوری ،مصوب سال ۸۶ ،که بصورت ناقص و آزمایشی در سال ۸۸ اجرا شده را بصورت دایمی ،ابلاغ ،واجرا نمیکنید ،تا کی باید مردم ،تماشاچی ااشند ،ودم نزنند؟ ،،،
تابناک عزیز! بجای آسمون ریسمون بافتن، قبول کن دیروز در نشر یک شایعه اشتباه کردی. اخلاق حرفه ای را حفظ کن برای اعتماد مخاطبانت.
هر جه بگندد نمکش می زنند وای به روزی که بگندد نمک
این هم وضع مجلسی که در راس امور است یا قرار است در راس امور باشد
جالبه قبلا می گفتند وکیل الدوله الان می گویند مجلس الدوله!
بازنشستگان له شده در زیر فشاراقتصادی چه اقدامی انجام دهند تا ریاست مجلس ونمایندگان مجلس و دکترروحانی پیام فلاکت باراقتصادی آنان رادریافت نمایند حضرات حقوق خودشان را بطور تصاعدی افزایش میدهند وبه ملت 5سال است وعده سرخرمنی میدهند جناب روحانی 5سال ازوعهده انتخاباتی سال 92 گذشت رفع حصر و آزادی زندانیان سیاسی در حیطه وظایف شما نبود ویا عاجز بودید ولی باتوجه به رفع تحریمها وافزتیش تولید نفت وفروش نفت ودرنتیجه افزایش درآمد دولت وآزادشدن اموال تملک شده چه تاتثیری در وضعیت فلاکت باربازنشستگان بوجودآورد عمل نکردن به حداقل وعده داده شده چند سال ادامه خواهدداشت 5سال کافی نیست
دکترروحانی هیچ اقدامی هم که برای رفع فقر وبهبود وضعیت اسفناک اقتصادی اقشارآسیب پذیر انجام نداده باشد وبازنشستگان زیرفشاراقتصادی کارد به استخوانشان برسد به دغدغه اصلی خودش که قدرت خریدش بود الحمداله با گرفتن حقوق کلان عمل نمود وقدرت خرید خودش رابرخلاف اکثریت کارمندان وبازنشستگان چند برابر نمود
بعنوان یکی ازفجرآفرینان 7اسفند به 30نماینده فعلی تهران متذکر میشوم اگر بخواهند در قبال وضعیت اسفناک ووخیم اقتصادی کارمندان
وبازنشستگان سگوت نمایند وبا مسولان خلف وعده با ملت ایران مماشات نمایند مطمین باشند در انتخابات دوربعد سرنوشتی بهتر از نمایندگان قبلی نخواهندداشت وامت اصلاحطلب همگی رابیرون خواهندکرد درست است روحانی نیازی به رای ملت ندارد ولی شما نمایندگان به رای ملت نیازدارید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۸
جون من؟ عجب تهدیدی! مگر متوجه نیستی که نمایندگان مادام العمر حقوقشان را میگیرند؟ حالا اگر دفعه بعد هم به اینها رای ندادی برایشان مهم نیست و حقوقشان برقرار است ضمن آنکه فرات بعدی هم به همین ترتیب الی الابد!!!! خخخخخخخخخ
آقای روحانی بطور شفاف ازنظر افزایش حقوق بین نمایندگان وزرا و80درصد حقوق بگیران زیر خط فقر تبعیض قایل میشود وآنوقت دم از مبارزه با تبعیض ورفع تبعیض میزند واز حقوق انسانها دم میزند واقعا برای خودم و24میلیون ایرانی که بخاطر نبود کاندید مناسب مجبورشدیم به وی رای دهیم پشیمان ومتاسفم
حضور بازنشستگان در مقابل مجلس وریاست جمهوری بخاطر کفاف نبودن حقوقشان با هزینه های سرسام آورزندگی به سمع ونظر ریاست جمهورونمایندگان رسیده ولی گویا گوشی برای شنیدن مشکلات عدیده آنان وجودندارد وهرسال بدترازسال گذشته میشود ودکترروحانی هم از وعده های داده شده اش درسال 92 بیش از4سال گذشت وکوچکترین اقدامی جهت رفع فقر وبهبود وضعیت وخیم اقتصادی آنان انجام نداده
انصافا از نظر من کارشناس یه نماینده با اون همه دردو سر حقش بیشتر از اینها است . ما کلا یه مردم بد اخلاقی شدیم که فقط جایی که خودمون نفع داریم زیپش میکنیم ولی جایی که نفع نداریم تا طرفو نابود نکنیم آروم نمی گیریم .
طبق اظهارات آقای م از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نماینده ای که تو حوزه انتخابیه اش میلیارد هزینه تبلیغاتیش فکر کردن به حقوق ده میونی بیشتر به جوک میمونه یعنی باور کنیم نماینده ها معطل ده ملیون هستنن!!!!
واقعا باوجود رفع تحریمها ودرآمد بالای نفتی ونبود جنگ این زندگی شایسته ملت شریف ایران نیست چراباید فاصله درآمد وزرا با کارمندان اینقدرزیادباشد
در کل انسان باید خدارو شکر کنه در هر شرایطی٬ ولی خدا شاهده فقط مگر خودش به داد این مردم برسه..
ازخدا متعال مسیلت مینماییم به رییس جمهورمحترم قلبی دلسوز ومسیولیت پذیر اعطا فرماید وبیش ازاین با رای دهندگان بدعهد وخلف وعده ننماید بامشاهده وضعیت وخیم اقتصادی بازنشستگان وجدانش ازخواب بیدار وبه وعده های 5سال گذشته خودش عمل نماید وازتکرار اظهارات گذشته وشعاردادن بپرهیزد
جالبه که خودش تکذیب میکنه پزشکیان معاونش تایید و میگوید حرف ان هست اما هنوز تصویب نشده و میگوید حقوق ما از حقوق رانندگانمان کمتر است
با سلام به کاربران تابناک برادر گرامی فیلمی پخش شد که فرمودند ما در بذل و بخشس اموال مردم ایران به خارج از کشور از کسی اجازه نمیگیریم و نمیترسیم چرا من از خدا میترسم چون حق خودم و خانواده ام را نه دقیقا تمام بند 17 که داد روحانی را در آورد از همین جور فرمایشات هست پول را ببیریم و به کسی پاسخگو نباشیم و از کسی نمیترسیم من از روز قیامت بشدت میترسم لطفا از حق خودتان و خویشانتان بدهید ما 24میلیون در انتخابات حرف ها را زدیم گویا جور دیگری تعبیر میشود در جایگاه قانون حرف از بی قانونی درست نیست برادر پول اضافه را در بهداشت و درمان و آموزش پروش که به عدالت نزدیک هست خرج کنید ضرر ندارد و پول اضافه را چند هزار مدرسه و دانشگاه که مثل پلاسکو قدمت زیادی دارند خرج کنید راه روستاهای زیادی آسفالت نشده گاز کشی نصفه کاره بخاطر نداشتن بودجه خوابیده محیط زیست در خطر مواد پلاستیکی و نبود بازیافت در منطقه شمال ایران و تخریب شیرابه آن تمام سفره های آب چشمه ها در خطر هست حق داری اجازه نگیری چون هنوز دمکراسی برای بعضی از سیاسیون جا نیفتاده یعنی در هر کاری از مردم باید اجازه بگیرید
ایران ویران شده
تفریق بودجه یا تفریغ بودجه؟
اين آفايان وخانمهاي نماينده دفتر كار در شهرستان وتهران را ميخواهند چكنند مگر در شهرها ادرات دولتي وجود ندارد كه كارهاي مردم را انحام ذهد شما كه كاري انجام نميدهيد براي كشور لذا دست برداريد از سر ملت بگذاريد در آتش خودشان بسوزند
سلام خودشون سرگیجه میگیرن ما راضی نیستیم خودشون در جمع مرد م نیستن ببینن چه خبره فکر نمیکنن پارسال که حرفی نبودذ درمورد قبضها چرا کسی صدای مارانمیشنوه ادمبن جان تئراخدا شما همگزارش میگیری از جنس مردمی دیه به خدا ادم دیوانه میشه قبض اب اومده 1میلیون 243200تومان برای خانوار13نفره از12آذر مازدیم پول شارژبگیریم ولی 22آذر مهلت داشت ماالان 28آذر پرداخت نکردیم یکی از خانوار میگه اگرین جوری بشه ما باید بریم شفاف نیست خودم اصلا راضی نیستم یعنی باید این طوررباشه بعدا رییس جمهور میگن نقد منید به خدا خسته شدم خانوارها اعتذ=راض دارن من اگر حرف بزنم سردرد میگیری حالا اگر خودتان حساب کنی ببین میتونی با50هزارتوان برخانی بیرحم وبی عاطفه شد صدارا برسان شاید فرحی شد قبضها را از حالت پلکانی در بیارن ازرشت
تاکنون که 5سال فقطحرف تحویل مردم داده اندامار های دروغین برای دلخوش کردن مردم اعلام میکنند که ملت هیچ اعتمادواعتقادی بانها ندارند بلزنشستگان دستگاههای دولتی هرکدام در خانه با چند نفر جوان تحصیل کرده بیکارنفرین ولعن بمسولین میکنند
تابناک جان لطفا این موضوع را تا انتها پیگیر باش که آیا این افزایش و حقوق مادام العمر منتفی می شود یا نه....
به شخصه اگر جز این شود،دیگر محال است رای بدهم در هیچ مورد.

و لطفا از دکتر توکلی ،مطهری و صادقی بپرس چرا در این دو مورد سکوت کردند!!!!!!
با مطالعه بودجه سال ۹۷ متوجه میشیم که تورم سال ۹۷ بیش از ۲۸درصد میشود؛ آنوقت در تعیین دستمزد سال آینده کارگران تورم دروغین ۱۰درصدی من درآوردی نوبخت ملاک عمل قرار میگیرد؛ آنوقت وکلای ملت ماهیانه بالای یکصد میلیون تومان حقوق و مزایا دریافت نمایند!!!
تو این مملکت هر چی تکذیب میشه بزودی راستش در میاد فقط میگن 77 درصد فردا میگن دروغ بود بیش از 50 درصد نبود
من پيشنهاد ميكنم كه حقوق نماينده ها و همه مديران را بالا ببرند شايد برخی خجالت كشيده و به حقوق قانع باشند و فساد كمتر شود! چطور يك نماينده ميلياردها تومان خرج انتخابات ميكند و در نهايت به يك حقوق ٥،٦ مليوني كفايت كند؟؟؟؟ منافع نمايندگي كجاست؟ اينها شيفته خدمتند يا نذر دارند كه خرج انتخابات كنند؟؟؟!!!
.حق مردم محروم که دارند از سرما می لزرند یک سرپناه ندارند ..مردم کرمان و سیستان بلوچستان و کهنوج . ریگان .ووووووووووووووزلزله زدگان ..حتی یک روز از حقوقشان را به انها تعلق نگرفت مردم خواهشا نگذاریداین پول از گلوی انها پایین برود..نگذارید باتما م جانتان جلوی این بی عدالتی هها به ایستید ..خدا کمتان میکند
این بودجه دولت مردم رو مثل جوجه رو آتیش می پزه !! حق الناس بسیار سنگین هست .
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار