بازدید 3158
کویت:

جهان مخالف اقدام یک جانبه آمریکا علیه قدس است

کد خبر: ۷۵۶۵۸۳
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۸ 19 December 2017

مرزوق الغانم رئیس پارلمان کویت شامگاه دوشنبه در واکنش به برگزاری جلسه شورای امنیت در خصوص قدس که با وتوی آمریکا بی نتیجه ماند، گفت: موافقت 14 کشور با پیش نویس طرح مصر در شورای امنیت، نشان از مخالفت جامعه جهانی با اقدام یک جانبه آمریکا علیه قدس است.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی کویت (کونا)؛ مرزوق الغانم با صدور بیانیه ای افزود: 14 عضو شورای امنیت به پیشنویس طرح مصر در خصوص قدس رای موافق دادند که پیامی آشکار از مخالفت جامعه جهانی با اقدام یک جانبه آمریکا است.

در این بیانیه آمده است: این اجماع که مخالف هرگونه اقدام یک جانبه در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی است، تاکید می کند که ما تنها نیستیم و این جهان آزاد عرصه ای است که باید به آن رجوع کنیم.

در ادامه بیانیه رئیس پارلمان کویت از مصر به خاطر طرح این پیش نویس در شورای امنیت سازمان ملل متحد تقدیر و تشکر شده و آمده است: این پیشنویس یک همه پرسی بین المللی در مخالفت با اعمال سیاست های ناکارآمد در خصوص وضعیت قدس شریف است.

نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد در نشست شامگاه دوشنبه شورای امنیت که با موضوع بررسی پیش نویس طرح مصر در خصوص قدس برگزار شد، پیش نویس این طرح را وتو کرد.

14 کشور عضو شورای امنیت با پیش نویس طرح مصر درخصوص قدس موافقت کردند.

براساس طرح مصر در این پیش نویس، بدون ذکر نام کشور یا محکوم کردن کشوری، هر اقدامی برای تغییر وضعیت قدس را لغو می کند و از تمامی کشورها می خواهد از انتقال سفارت خود از سرزمین های اشغالی به قدس خودداری کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل