بازدید 4006

مسافرکش‌ها ساز گرانی کرایه را کوک کردند

شایعات و اخبار غیررسمی درباره افزایش قیمت بنزین باعث شد برخی رانندگان از موقعیت سوءاستفاده کرده و به مسافران اعلام کنند از ابتدای دی‌ کرایه را با نرخ جدید دریافت می‌کنند.
کد خبر: ۷۵۶۳۸۵
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۳ 18 December 2017

شایعات و اخبار غیررسمی درباره افزایش قیمت بنزین باعث شد برخی رانندگان از موقعیت سوءاستفاده کرده و به مسافران اعلام کنند از ابتدای دی‌ کرایه را با نرخ جدید دریافت می‌کنند.

به گزارش تسنیم، بعد از ارائه لایحه بودجه سال 97 به مجلس شورای اسلامی توسط رئیس‌جمهور، بخشی از اهداف و برنامه‌های دولت در این لایحه که نشان‌دهنده افزایش قیمت در بخش‌های مختلف بود که انتقادات زیادی را به دنبال داشت.

افزایش حامل‌های انرژی نیز گویا در دستور کار دولت قرار گرفته است و در حالی که برخی مسئولان دولتی ابتدا منکر افزایش قیمت بنزین تا 1500 تومان بودند در نهایت نوبخت سخنگوی دولت نه تنها این ادعا را رد نکرد که از احتمال افزایش نرخ بنزین تا سطحی بالاتر از رقم اعلامی شد.

نوبخت گفت: در قانون بودجه سال جاری و لوایح گذشته همیشه ظرفیتی برای اصلاح قیمت حامل‌های انرژی در نظر گرفته می‌شود، در بودجه سال 96، دولت اجازه دارد تا سقف 48 هزار میلیارد تومان نسبت به اصلاح قیمت حامل‌های انرژی اقدام و درآمدی کسب کند، در حال حاضر بر اساس قیمت‌های موجود چیزی حدود 32 هزار میلیارد تومان کسب کرده‌ایم.

نوبخت با اشاره به اینکه 16 هزار میلیارد تومان فاصله تا سقف تعیین‌شده وجود دارد، بیان داشت: با قیمت کنونی بنزین نمی‌توان به سقف برسیم، بنابراین قیمت بنزین حتی می‌تواند به عددی بالاتر از عدد مطرح‌شده افزایش پیدا کند.

در حالی که هیچ زمان دقیقی برای افزایش قیمت بنزین اعلام نشده است، اما در چند روز اخیر همین موضوع دستمایه‌ برخی مسافرکش‌ها چه شخصی و چه رانندگان تاکسی شده است تا از ابتدای دی شروع به افزایش قیمت‌ها کنند.

چند سالی بود که چانه‌زنی مردم با رانندگان بر سر قیمت‌ها به یک ماه قبل و بعد اعلام رسمی (فروردین هر سال) افزایش نرخ‌ها محدود می‌شد هرچند در سایه نظارت بسیار ضعیف سازمان تاکسیرانی، معمولا مردم بازنده هستند و حتی برخی از رانندگان تاکسی نرخ‌های مصوب را فرمالیته می‌دانند و خودشان نرخی بالاتر از نرخ مصوب را دریافت می‌کنند و البته این موضوع درباره مسافربرهای شخصی چند برابر بیشتر صدق می‌کند.

حال با شایعات و اخبار غیررسمی درباره افزایش قیمت بنزین، برخی از رانندگان از موقعیت سوءاستفاده کرده و به مسافران اعلام می‌کنند که از ابتدای دی‌ نرخ‌ کرایه قطعا! افزایش می‌یابد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر