بازدید 8216

تسهیلات بانکی برای بازسازی مناطق زلزله‌زده کافی نیست

محمدرضا پورابراهیمی
کد خبر: ۷۵۵۰۳۳
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۹ 13 December 2017

محمدرضا پورابراهیمی در نطق میان‌دستور امروز (چهارشنبه) ضمن تبریک پیروزی جبهه مقاومت با فرماندهی سردار سلیمانی به مردم ایران و کشورهای اسلامی و رهبر انقلاب گفت: اقدامات اخیر آمریکا و خواب شوم رئیس جمهور آمریکا در تعرض به بیت‌المقدس که قبله اول مسلمانان است، ان‌شاءالله با تدابیر فرماندهان کشور و حاج قاسم سلیمانی تعبیر نخواهد شد و به فضل الهی اقدامات آمریکا در منطقه نقش بر آب خواهد شد.

وی در ادامه گفت: خوشحالیم که برنامه‌ریزی‌هایی برای سفر رئیس جمهور در هفته‌های آینده به استان کرمان انجام شده است ولی قبل از حضور ایشان چند نکته را عرض می کنم. ۱۰ روز است که استان کرمان درگیر زلزله شده است و نزدیک به ۸۶۲ پس‌لرزه در این دو روز در منطقه اتفاق افتاده است که یک پس لرزه دیروز ساعت ۱۲:۳۰ و دیگری هم بامداد امروز ساعت ۱ اتفاق افتاد.

نماینده مردم کرمان اضافه کرد: وقوع زلزله با قدرت بیش از شش ریشتر شرایط خاصی را در منطقه ایجاد کرده است و نگرانی‌های جدی را در بین مردم به وجود آورده است. اگر دستگاه‌های حمایتی اقدامات لازم را انجام ندهند، نمی توانیم در مسیر صحیح گام برداریم. خبرهایی که ما داریم اعتبار عملیاتی که برای کمک به مردم شهرستان‌های کرمان و راور فراهم شده است، عملیاتی نشده و از این جهت نگرانی‌هایی جدی به وجود آمده است که امکان حمایت از اقدامات دولت در این بخش فراهم نشود. تسهیلات بانکی برای بازسازی این مناطق نیز کافی نیست و در این حوزه باید بازنگری جدی صورت گیرد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه گفت: وضعیت تلفن های همراه در طی بحران زلزله در این چند روز بسیار نگران کننده است. ظاهرا اپراتورها در کشور گوش به فرمان کسی نیستند و تنها اقداماتشان برای کسب درآمد است. جان مردم که در این حادثه‌ها باید مبنای عمل آنها باشد، کمرنگ شده و هزینه هایی را در این بخش برای سرمایه‌گذاری در ارائه خدمات تلفن در زمان بحران متاسفانه انجام نداده‌اند. درخواست ما این است که این موضوع پیگیری جدی شود. چراکه این وضعیت برای استان کرمان قابل قبول نیست.

وی افزود: وضعیت امکانات برای کمک به مردم زلزله زده شامل چادر و کانکس و سایر کمک‌هایی که باید انجام شود، مناسب نیست و انبارهای هلال احمر در کرمان خالی است. ان‌شاءالله قبل از سفر رئیس جمهور و روسای دستگاه‌ها به کرمان اقدامات عاجل انجام شود.

پورابراهیمی در خصوص موضوعات کلان کشور بیان کرد: براساس ماده ۳۰ برنامه ششم قرار بر این بود که در خصوص همسان سازی حقوق بازنشستگان اقدام کنیم. جناب رئیس جمهور و آقای نوبخت امروز بازنشستگان بارها در دفاتر نمایندگان جلسه مستمر گذاشتند ولی تاکنون هیچ اقدامی در این خصوص انجام نشده است. اخیرا نامه‌ای نیز به امضای جمع کثیری از همکاران بنده در مجلس شورای اسلامی نوشته شد تا در این زمینه اقدامات لازم صورت گیرد. متاسفانه در لایحه بودجه هم در این خصوص چیزی دیده نشد. مصوبات مجلس در خصوص اجرای احکام برنامه ششم باید توسط حضرتعالی پیگیری شود و ما پاسخگوی مردم نیستیم. درخواست ما این است که هرچه زودتر این موضوع عملیاتی شود.

وی در خصوص وضعیت وزارت رفاه گفت: خبرهایی که از وضعیت وزارت رفاه می رسد بسیار نگران کننده است. عدم شفافیت و بروز تخلفات گسترده در مجموعه‌های اقتصادی وزارت رفاه و تامین اجتماعی ایجاد یک زمینه برای بحران اقتصادی در کشور است. آقای رئیس جمهور برای وزارتخانه تصمیم جدی بگیرید زیرا در این خصوص نگرانی‌های جدی وجود دارد. با ادبیات سیاسی نمی شود این وزارتخانه را اداره کرد. گزارش‌هایی که از وضعیت صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تامین اجتماعی و شرکت‌های زیر مجموعه آن صندوق می رسد، بسیار نگران کننده است.

پورابراهیمی در خصوص وضعیت بودجه نیز گفت: نگرانی‌های ما در خصوص تحقق برنامه‌های دولت که آقای رئیس جمهور در مجلس اعلام کردند، اگر می خواهیم اهداف عملیاتی شوند باید به این بودجه رای دهیم با اعداد و رقمهایی که دراین بودجه می بینیم، بیشتر شده است و ان‌شاءالله در کمیسیون تلفیق با نظرات کارشناسی کمیسیون‌ها آن را اصلاح خواهیم کرد.

وی در پایان گفت: از وزیر محترم جهاد کشاورزی و دستگاه‌های بیمه درخواست می کنم به وضعیت محصولات سرما زده جنوب رسیدگی کند و ان‌شاءالله با همکاری مجلس و دولت مشکلات مذکور را برطرف کنیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار