بازدید 253391

کشف حجاب شد، آب هم از آب تکان نخورد + تصویر

هرچند تعداد چشمگیری از ورزشکاران ایرانی در آن فضای مختلط، حجابشان را حفظ کرده بودند، متأسفانه فضا به گونه‌‌ای غالب شده بود که تأثیرگذاری و هیجان حاصله از آن برای برخی حاضران از هیجانات فینال اوزان گوناگون این دوره از مسابقات قاره‏ای به مراتب بیشتر بود که برخی رفتارها نیز مؤید همین مسأله است تا تنها بتوان از بابت وقوع چنین تخلفی در نظامی که نام جمهوری اسلامی ایران به عنوان ام‌القرای اسلام را به خود گرفته، تأسف خورد.
کد خبر: ۷۵۴۵۲
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۸۸ - ۱۹:۱۳ 01 December 2009
چندی پیش، کیش به عنوان نقطه جغرافیایی دور از هیاهوی رسانه‏ای و دوربین‏های خبرساز، پیش میزبانی یک رویداد آسیایی تکواندو بود و هوگوپوشان نوجوان برخی از کشورهای قاره کهن که جای خالی تعدادی از قدرت‏ها نیز میان آنها ملموس بود، به مصاف هم رفتند، اما در این جزیره چه می‏گذشت که حتی یک تصویر از این مسابقات برخلاف روال معمول در رسانه‏ها منتشر نشد و حضور رسانه‏های گروهی اینچنین محدود و تأمل‏ برانگیز بود؟!

به گزارش خبرنگار ورزشی «تابناک»؛ «اولاً از نظر فقهي روشن است كه نظر زن به بدن مرد حتي بدون لذت و ريبه جايز نيست و ثانياً از مسائلي كه اسلام روي آن تكيه فراوان دارد عدم اختلاط زن و مرد است و ملاحظه شده است كه اختلاط در جوامع غربي چه مفاسد فراواني به دنبال داشته است. بنابراين شركت بانوان در مكان‌هاي عمومي ورزشي كه همراه با اختلاط است، به هيچ وجه جايز نيست و در اين امكنه ولو مكان هاي خاصي براي زنان اختصاص يابد اما مفاسد اختلاط بر آن مترتب است و لازم است دولت محترم جمهوري اسلامي مكان‌هاي مستقلي را با رعايت همه ضوابط شرعي براي بانوان جهت امور ورزشي اختصاص دهد و از اين جهت تبعيضي بين آنان قایل نشود. انتظار آن است كه حركت مسئولين محترم در مسير احياي ارزش هاي اسلامي باشد و از اموري كه موجب خدشه‌دار نمودن اين امر است اجتناب نمايند. خداوند به همه توفيق عمل به احكام اسلامي را عنايت فرمايد.»

این عین یکی از فتاوای مراجع اعظام پنج‏گانه‏ای است که نسبت به حضور بانوان در ورزشگاه‏های فوتبال واکنش نشان دادند و برگزاری مسابقات مردان را با حضور بانوان خلاف شرع خواندند. البته در بسیاری از رشته‏ها از جمله تکواندو این مسأله اما به شکل محدود و با رعایت ضوابط پیگیری می‏شد؛ اما این بار در تکواندو چنان تندروی شد که در تاریخ ورزش ایران پس از انقلاب، بی‏ سابقه است که تاکنون به خوبی روی آن سرپوش گذاشته شده است.



سالن چند منظوره المپيک کيش، میزبان پنجمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا بود که در هر دو بخش مردان و زنان برگزار می‏شد، اما در اقدامی جالب و انتحاری، در این رویداد که با متولی‏گری فدراسیون تکواندو ایران برگزار شد، حضور مختلط داوران، مربیان و ورزشکاران به شکلی زننده دیده شد و البته بسیاری از بانوان ورزشکار حاضر که عمدتاً خارجی بودند، با احترام به قوانین جمهوری اسلامی ایران، چیزی تحت عنوان حجاب نداشتند تا با پوشش‏های خاصی که ایشان داشتند، به نوعی شاهد کشف حجابی ورزشی باشیم و در ادامه اتفاقات تلخ‏تری نیز به وقوع پیوست و آن قضاوت داوران تکواندو زن و مرد برای ورزشکاران زن و مرد به شکل مختلط در رشته‏ای بود که ورزشکاران آن با هم برخورد دارند و داور نیز از این قاعده مستثنی نیست که بنا بر اخبار دریافتی مأموران حراست حاضر در سالن، هيچ گونه واکنشي نسبت به این رفتارها و بی‏حجابی و بدحجابی حاضرین نداشتند و همه چیز به خیر و خوشی به پایان رسیده است!

ضعف در اطلاع رسانی و نداشتن تابلو، باعث شده بود تا با وجود دو سرويس بهداشتي (توالت)، ورزشکاران به صورت مختلط از اين سرويس‌ها استفاده کنند که بر رفتارهای زننده حاکم در این مسابقات افزود.

جالب تر آنکه در این مسابقات کسی به عنوان داور نمونه برگزیده شد که در مسابقات قهرمانی تکواندو جهان برای ورزشکار اسرائیل قضاوت کرده بود و بدون محرومیت برای این مسابقات برگزیده شد تا عملاً همه ارزش‏های ورزش این مملکت به یکباره در یک رویداد ـ که به میزبانی قطعه‏ای از خاک جمهوری اسلامی ایران برگزار شد ـ لگدمال شود و آب هم از آب تکان نخورد و حتی مسئولان، زحمت ادای توضیحات و عذرخواهی از مردم را به خود ندهند.


خبر و تصاویر تکمیلی را در تابناک ورزشی ببینید.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
كجايند آن كفن پوشان بي ادعا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!
لطفا شما خودشو ناراحت نكن.
با اينگونه خبرها كه گاها بر اثر اشتباه يا ندانم كاري بعضي مسولين مي ياشد كورسوي چراغ ورزش بانوان را خاموش نكنيد.
اگر این خبر درست باشه باید گفت: کجایید ای کفن پوشان خدایی خوب خودتونو به خواب زدید
اين هم فدراسيون و ورزش علي آبادي و رفيقش سعيدلو
در همه جاي دنياي غيراسلام، تنها دستشويي‌ها زنانه و مردانه جدا هستند ولي در ايران اسلامي تنها جايي كه ايرادي ندارد زنانه مردانه نباشد دستشويي‌ها هستند! واقعاً كه از نام اسلام چه استفاده‌هايي مي‌شود...
کار کار اصلاح طلباست!
بالاخره مانفهمیدیم این تابناک این طرفیه یا اونوری؟ بعضی وقتا از آزادی حرف می زنه بعضی وقتا مومن حزب اللهی می شه!!!!
به خدا خیلی واپس گرا هستیم. باور کنید. دیگه نمی دونم چی بگم. لطفا تایید کنید
شما چرا جوش اورديد؟!!
این هم زیر سر عوامل جنبش سبزه . .؟
آقا این حرفا چیه میزنید؟ بحث بحث ملیه. فقط زمان رضاخان کشف حجاب داشتیم. اونم به زور اسلحه نه از سر ... . مسئولان جلوی این قضیه بایستند. تابوشکنی نکنیم. فردا میریم زیر سوال. میگن فقط برای مسئولان ارشد زن کشورهای خراجی غیرت دارید و میگیدی باید به قوانین ایران احترام بذارند و حجاب رو رعایت کنند؛ شما که 100 تا آدم ایتنجوری اومده تو ایرانی کاری هم نداشتید. بحث رو الکی نگیرید. موضوع چهار تا مو نیست.
بابا حالا خودتون رو ناراحت نکنین یک هوووو از عصبابیت پس می افتین
اي كاش مي شد....................
خوب حالا جو دست اصولگرایان است اگه نه میگفتند کاره اصلاح طلبانه!!!
اگر زمان خاتمی شده بود ......واویلا بود
كاش امام بود تا مي زد تو دهن اين مسوولان نالايق
بي غيرتي هم حدي داره
خیلی‌ عملشان انتحاری بود، چه کار باید کرد حالا؟
هفت شهرعشق عطار گشت ما هنوز اندر خم یک کوچه ایم .
كار كار رضا شاه است
قبلا شده بود آنه رضا خان نتوانست بکند
حجاب اجباری اخر و عاقبتی ندارد . با ید در قلوب و اعتقاد جوانان نفوذ کنیم
متاسفم که در عصر تکنولوژی و پیشرفت اینگونه مسایل پیش و پا افتاده مطرح میشه
ولی از دولت جدید داره خوشم میاد. این آقا که از قبلی ها اصلاح طلب تره. فرقش اینه که ادعا نمی کنه، مستقیم وارد عمل میشه.
جوجه حزب اللهي هاي سانسورچي ! همه نظرها رو بذارين!
يوم تبلي السرائر
دولت به اصلاح اسلامي و ارزشمدار چه جوابي دارد؟ كفن پوشان سابق چه پاسخي براي سكوت خود دارند؟
تا سيه روي شود هر كه در او غش باشد.
اگر از ترس چند نفر مومن تو این کشور نبود خیلی وقت پیش حجاب را آزاد کرده بودند با این کارها درونشان را آشکار می کنند
شما ساعت 10 شب بیا نزدیک خونه ما ببین وقتی مهمونی دارند تا چه لباس هایی توی خیابون میان(نزدیک ها سعدآباد).خیلی از زن های ما الان بدون روسری توی ماشین هاشون هستند کی صداش در میاد؟
وای اگر از پس امروز بود فردایی
ببخشید چرا نظرات من وارد سایت نمیشه.بخدا دیگه خسته شدم از این همه منافق بازی سایت شما.من که دیگه به سایت شما نمیام.آخه همش میخواید دولت مردمی آقای احمدی نژاد رو زیر سوال ببرید.خداحافظ
کفن پوشان عزیز گویا کفن شان خیس است و اگربپوشند سرما می خورند . در ضمن الا" کفن پوشید صرف نمی کند دنبال دویدن سودش بیشتر است .
اولا حجاب تو اسلام اجباری نیست
لا اکراه فی دین
ثانیا تو خود قانون اساسی اصل 22 گفته که ادیان غیر اسلم در انجام امورشون آزاداند
ثالثا من تو هیچ حدیثی ندیدم که نوشته باشه که زمان پیامبر ایشون غیر مسلمان ها رو مجبور به پوشیدن حجاب کرده باشند
رابعا شما دوست دارید دخترتون یا خواهرتون رو تو مدارس خارجی مجبور کنن حجابشون رو بردارن؟
پس ما هم نباید اونا رو مجبور کنیم و تازه به نظرم این کم بودن توریست تو ایران به ایین علته تازه خوشحال شدم که تو کیش آبروداری کردن و از تابناک هم ناراحت شدم که اینقدر با دید پایین و بر اساس تنها جنسیت به انسان نگاه میکنه
مرگ خوبه برای همسایه
1000 نكته باريكتر ز مو اينجاست
کجایند کسانیکه زمان خاتمی سر هر قضیه کفن پوش می شدن؟
کجایند مردان بی ادعا
خیلی اوضاع خرابه ها ولی مبینی مردم عقده ای شدند. اگر می‏نوشتید که اینها با هم کاری کردند هم می‏گفتند که به شما چه و مردم باید آزاد باشن! اصلاً نهمیدن داریم تو جمهوری اسلامی ایران زندگی میکنیم. یک مقدار محدودیت ها مردم رو عقده ای کرده. البته نه همه مردم رو.
چرا دولتی ها ساکت شدند؟ هان؟
مملكت مااينطوريه ديگه.مثلا تويمن وچچن هزارتاهزارتامردوزن وبچه مسلمون كشته ميشن فقط تماشاميكنيم اما يكي كه توآلمان كشته ميشه ميخواهيم شلوارتمام دنياروسر وته كنيم.
یواش یواش ...بالاخره یه روز باید این روسری ها را برداریم دیده ...مگه چی میشه ؟؟؟؟؟؟؟ ما دوست داریم بریم این جهنمی که بعضی ها میگند.....
خیلی هم خوبه. من که دیدم کیف کردم. :)
اگر زمان اصلاح طلب ها شده بود که الان فریاد وا اسلامای همه به راه بود.
قربون اون آقا برم که گفته دولت مردمی احمدی نژاد
:D
حتما کا انگلیسا هست دروغ چرا !(مثل قاتل ندا اقا سلطان ارش حجازی)
از كيش شروع كردند تا ........ مي برنش
خاک بر سر شما تابناکی ها! یعنی شورشو در آوردین توی تایید نظرات!
واقعا این مسخره بازیتون باعث می شه دیگه نیام تابناک!
تا تو دستشويي هم فضولي كردين؟ حالا بي چاره ورزشكارا كه حتي متوجه اين موضوع ها نشدن از بس به فكر رقابت بودن. اما شما رفتين مسابقه ورزشي كجا ها كه سرك نكشيدين؟
اینکه خیلی خوب بوده چرا اینقدر شلوغش میکنین
آقا من هر چی‌ مینویسم شما مثل اینکه خوشتون نمیاد نمیذارین

خوب اینجوری نظر میدم که با شما هم سوو هم نظر شم:

کار کار اینگیلیس، امریکاس، مرگ بر ..... :))

خوبه؟
لا اکراه فی الدین. هرکسی خودش نامه ی اعمالش رو جواب میده با هر ایین ومذهب و به کسی ربطی نداره
تا چشم همتون کور بشه. یک عمره با این حزب اللهی بازی های احمقانه تون ایران رو عقب انداختید. روزی میاد که همه زنان ایرانی توی خیابان های ایران با آزادی کامل هر پوششی رو که می خواهند می پوشند و بی حجاب و کم حجاب و محجبه در کنار هم به صلح و صفا زندگی می کنند و اون موقع دیگر جایی برای شما آدم های دگم و احمق نمی ماند.
این موضوع خیلی مهم تر از رشوه گیری و پارتی بازی و... که به وفور اتفاق می افتد مهم تر نیست
اووووه اووه، وااااااااااا اسفــــــــــــــــا، حیف که کفنم رو با خودم نیوردم اینجا مالزی، وگرنه کفن می پوشیدم کوالالامپور رو با پای پیاده تظاهرات می کردم.
با سلام بر جماعت با سواد
تفاوت قالب با غالب در چیست؟
بارها شاهد دروغگویی رسانه (؟؟؟) شما بوده ام و بارها نظر نوشته ام و در سایت شما بدون بازتاب ماند.
اگه مردید یک بار هم که شده حرف بنده را ارائه نمایید.
قالب=غالب؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
از نتایج 8 سال گفتگوی تمدنها
آقا بهشت مگه زوری زوری میشه؟ شما برو بهشت.ما نمیخوایم.میخواید بگید چی؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل