بازدید 2992

کشته شدن ۱۴حافظ صلح درحمله شورشیان اوگاندا

کد خبر: ۷۵۳۴۸۸
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۷ 09 December 2017

شورشیان اوگاندا در حمله به یک پایگاه سازمان ملل در کشور آفریقایی کنگو، دست کم ۱۴ نفر از نیروهای حافظ صلح این سازمان را کشته و ۵۳ نفر دیگر را زخمی کردند.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، همزمان با افزایش خشونت‌ها علیه شهروندان، ارتش و نیروهای سازمان ملل متحد در سرحدات شرقی جمهوری دموکراتیک کنگو، شورشیان مظنون اوگاندا در حمله به یک پایگاه سازمان ملل متحد در این کشور، دست کم ۱۴ نفر از حافظان صلح تانزانیایی تبار سازمان ملل را کشته و ۵۳ نفر دیگر را زخمی کردند.

«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد روز جمعه این حمله را بدترین حمله به کارکنان این سازمان طی سالهای اخیر خواند.

«جان ماگوفولی» رئیس جمهور تانزانیا اظهار داشت که این حمله «بسیار تکاندهنده و تأسف برانگیز» است.

دبیرکل سازمان ملل متحد همچنین گفت که این حمله یک «جنایت جنگی» است و از مقامات کنگو خواست تا در خصوص این حمله تحقیق کرده و «هرچه زودتر عاملان این جنایت را به دست عدالت بسپارد».

گوترش در مقر اصلی سازمان ملل متحد در شهر نیویورک خطاب به خبرنگاران گفت: «می خواهم خشم و اندوه فراوان خود را بابت حمله شب گذشته ابراز کنم. برای یک چنین حملاتی هیچگونه بخشودگی در کار نخواهد بود، نه اینجا و نه هیچ جای دیگر».

«هیثر نائورت» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نیز با انتشار یک پیام توئیتری نوشت که آمریکا «از این حمله مخوف وحشت زده شد».

گفتنی است که نیروهای سازمان ملل متحد همچنان در جستجوی سه نیروی حافظ صلح هستند که در یک تبادل آتش سه ساعته میان این نیروها و شورشیان اوگاندا در شامگاه پنج شنبه، مفقود شده اند.

مقامات سازمان ملل متحد اعلام کردند که شورشیان وابسته به «نیروهای دموکراتیک متحد» مسئول این حمله به پایگاه سازمان ملل متحد در شهر «سمولیکی» در ایالت شمالی کیوو در کنگو هستند. گفتنی است که نیروهای دموکراتیک متحد یک گروه شورشی اسلام گراست که در منطقه مذکور فعال است.

در این حمله پنج نیروی نظامی کنگو نیز کشته شدند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست