بازدید 5489
۲

بخشدار جوکار محکوم شد

کد خبر: ۷۵۳۱۳۰
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۶ 07 December 2017

رئیس اداره حقوقی راهور ناجا به بیان آخرین جزئیات دو پرونده برخورد و ضرب و شتم مأمور پلیس توسط بخشدار جوکار و نماینده بیجار در فرودگاه مهر‌آباد پرداخت.

سرهنگ محمد ترحمی رئیس اداره حقوقی راهور ناجا در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در مورد آخرین وضعیت پرونده بخشدار جوکار اظهار داشت: رأی قطعی صادر شده و سه ماه حبس تعزیری تعلیقی به بخشدار جوکار تعلق گرفت.

رئیس اداره حقوقی راهور ناجا با بیان این مطلب که قانون برای همه یکسان است، همه در برابر قانون برابر بوده و هیچ چیز اعم از جایگاه اجتماعی، شرافت خانوادگی و وضعیت مالی و غیره باعث تفاوت در تمکین به قانون نشده و مسئولان نیز از اجرا و عمل به قانون مبری نیستند، تصریح کرد: این پرونده با عنوان تمرد بخشدار جوکار از اجرای قانون در دستگاه قضایی کشور بررسی شد.

وی گفت: به علت تمرد بخشدار جوکار و با توجه به جنبه عمومی جرم که از جرائم غیرقابل گذشت است بخشدار جوکار به 3 ماه حبس تعزیری تعلیقی محکوم شد که این محکومیت قطعی است.

سرهنگ ترحمی در خصوص پرونده فرودگاه مهرآباد و ضرب‌ و شتم مأمور پلیس راهور توسط نماینده بیجار، اعلام کرد: ناجا به شدت پیگیر این مسأله است؛ دو بار قاضی مربوطه با مجلس مکاتبه کرده و منتظر پاسخ مجلس هستیم.

این مقام ارشد راهور ناجا با اعلام این مطلب که در این پرونده هم مأمور و هم مأموریت مطرح بوده و هم جنبه شخصی و عمومی جرم مدنظر است اعلام کرد: نیروی انتظامی تا احقاق حق مأمور خود و همچنین مأموریتی که به مأمور خود محول کرده است پیگیر پرونده است.

لازم به ذکر است که در تاریخ 4 اردیبهشت 96 راننده خودروی حامل فرماندار ملایر و بخشدار جوکار به علت سرعت بالا با اعلام ایست مأمور پلیس راه بخش جوکار مواجه شده که پس از برخورد با مأمور پلیس از محل دور می‌شوند؛ رئیس پلیس راهور ناجا نیز در تاریخ 19 اردیبهشت 96 این اقدام را توهین‌آمیز، غیرقانونی و مجرمانه اعلام کرده بود.

در خصوص پرونده نماینده بیجار نیز باید گفت: در تاریخ 9 مرداد سال جاری یکی از مأموران پلیس راهور تهران بزرگ مستقر در فرودگاه مهرآباد مورد ضرب و شتم نماینده بیجار قرار گرفت؛ این نماینده قصد عبور به منطقه ویژه فرودگاه را داشت که به دلیل نقص مدارک شناسایی، مأمور پلیس مانع از ورود وی می‌شود اما این نماینده بعد از ورود به منطقه ویژه، مأمور پلیس راهور را مورد ضرب و شتم قرار می‌دهد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۲
به موجب قانون مجازات اسلامی عمل این بخشدار حبس از3تا6ماه مجازات دارد.
اولا حداقل مجازات را داده اند
ثانیا ان سه ماه نیز تعلیق کرده اندنه حبس ونه بازداشت
یعنی هیچ!!!

سوال اگر این مامور مرتکب همان عمل بخشدار می شد ایادادگاه این طور حکم می داد؟
خدا به داد ماموران برسد با این احکام دادگاهها
اصل مهم قانون عمومیت داشتن برای همه افراد است حتی برای گندم نماهای جوکار!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل