بازدید 3675

کره‌جنوبی آزمایش‌موشکی پیونگ‌یانگ را محکوم کرد

کد خبر: ۷۵۱۰۴۸
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۴ 29 November 2017

رئیس جمهوری کره جنوبی با محکوم کردن آزمایش موشکی کره شمالی از این کشور خواست از 'انتخاب بی پروایانه' دست بردارد و به میز مذاکره برگردد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری یونهاپ، 'مون جائه این' رئیس جمهوری کره جنوبی تاکید کرد که سئول و واشنگتن همراه با جامعه بین المللی، تا زمانی که کره شمالی از توسعه سلاح ها و موشک های هسته ای خود دست برندارد تحریم ها و فشارهای شدیدی علیه این کشور اعمال خواهند کرد.

وی گفت: به دنبال این آزمایش جدید همراه با آمریکا و ژاپن درخواست نشست شورای امنیت سازمان ملل کرده است تا به این وضعیت رسیدگی شود.

رئیس جمهوری کره جنوبی با محکوم کردن آزمایش موشکی کره شمالی گفت: این آزمایش تنش را در شبه جزیره کره افزایش می دهد و صلح و امنیت جهانی را به طور جدی تهدید می کند.

آزمایش جدید موشکی کره شمالی روز چهارشنبه و بعد از گذشت 75 روز از آخرین آزمایش هسته ای این کشور انجام شد.

رئیس جمهوری کره جنوبی همچنین به ارتش دستور داده است برای حفظ موقعیت دفاعی و یا اقدام های تلافی جویانه علیه هر گونه تحرکات کره شمالی آمادگی کامل داشته باشد.

وزارت خارجه کره جنوبی نیز با صدور بیانیه ای هشدار داد کره شمالی با این اقدامات، فقط انزوای دیپلماتیک و مشکلات اقتصادی را به دست خواهد آورد.

در این بیانیه آمده است: بر اساس سیاست دفاع مشترک با ایالات متحده، دولت کره جنوبی به شدت به هرگونه تحرکات کره شمالی پاسخ خواهد داد.

در همین حال، ارتش کره جنوبی پس از آزمایش موشکی پیونگ یانگ، در مرز این کشور مانور نظامی برگزار کرد.
کره شمالی که بر اساس قطعنامه های سازمان ملل از توسعه فناوری موشک های اتمی و بالستیک منع شده در ماه های اخیر چندین بار پرتاب های آزمایشی انجام داده است.

از هنگامی که کره شمالی نخستین آزمایش هسته ای خود را انجام داد، ۱۱ سال می گذرد این کشور اولین آزمایش هسته ای خود را روز نهم اکتبر سال ۲۰۰۶ میلادی در 'پونگه ری' واقع در شمال شرقی کره شمالی انجام داد.
این کشور تاکنون 7 بار دست به آزمایش اتمی زده است که سه مورد آن به ترتیب در سال های 2006 ، 2009 و 2013 ، دو مورد نیز در سال گذشته میلادی (2016) و یک مورد نیز که یک بمب هیدروژنی قدرتمند بود سپتامبر امسال صورت گرفت.

آخرین آزمایش اتمی این کشور هم چهارشنبه 29 نوامبر صورت گرفت.

کره جنوبی مدعی است که پرتاب مکرر موشک های بالستیک و آزمایش های هسته ای کره شمالی سبب شده تا سئول برای تامین امنیت خود، سیستم موشکی خود را تقویت کند.

در مقابل کره شمالی نیز همسایه جنوبی خود را متهم می کند که با کشیدن آمریکا به شبه جزیره کره و برپایی رزمایش مشترک با واشنگتن، بر ناامنی منطقه دامن می زند.

حضور قدرت های خارجی در شبه جزیره کره، عملا این منطقه را به سمت بی ثباتی و تشنج سوق داده و سبب شده است تا دو کشور کره شمالی و کره جنوبی که از سال 1950 میلادی تاکنون در شرایط نه جنگ نه صلح بسر می برند و به مرز یک جنگ فراگیر نزدیک شوند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل