بازدید 6472

قطع کمک‌های نظامی آمریکا به معارضان سوری

کد خبر: ۷۵۰۷۹۱
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۴ 28 November 2017

کاخ سفید گفت: آماده قطع کمک‌های نظامی به معارضان سوریه است اما سخنگوی کاخ سفید تأکید کرد این امر لزوما به این معنا نیست که تمام کمک‌ها قطع می‌شود.

به گزارش فارس، سخنگوی کاخ سفید تأکید کرد که آمادگی برای قطع کمک‌ها به این معنی نیست که لزوما تمام کمک‌ها به گروه‌های معارض سوری قرار است قطع شود.

بنا بر این گزارش، «سارا ساندرز» سخنگوی کاخ سفید در کنفرانس مطبوعاتی شب گذشته خود اعلام کرد که آمریکا حالا در وضعیتی قرار دارد که می‌خواهد کمک نظامی به گروه‌های معارض در سوریه را همزمان با متوقف شدن فعالیت داعش در این کشور قطع کند.

ترامپ روز جمعه در مکالمه تلفنی با «رجب طیب اردوغان» همتای ترکیه‌ای خود که مخالف سرسخت حمایت نظامی از کردهای سوریه است و آنها را تهدیدی برای امنیت ملی ترکیه می‌داند، گفته بود که ارسال سلاح برای کردها متوقف می‌شود. اردوغان امروز دوشنبه از آمریکایی‌ها خواسته بود که به قول خود پایبند باشند.

آنطور که رویترز گزارش داده، پنتاگون هم امروز در این خصوص بیانیه‌ای نه‌چندان شفاف داده و گفته که در حال بررسی اعمال تغییراتی در برنامه ارسال سلاح برای کردهاست.

با این وجود، پنتاگون به صراحت ترامپ از «توقف» ارسال کمک‌های نظامی سخن نگفته است.

کردهای سوریه پس از بیرون راندن داعش از پایتخت خودخوانده‌اش یعنی رقه، اعلام کردند که قصدی برای تحویل این شهر به دولت مرکزی سوریه ندارند.

دولت سوریه هم که پیگیر بازگشت ساکنان اصلی رقه به این شهر است، اعلام کرد که حضور کردها را غیرقانونی و در حکم اشغال رقه می‌داند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی